Renault e.dams zdobywa drugi tytuł mistrzowski Formuły E FIA. Sébastien Buemi mistrzem w klasyfikacji kierowców

Renault e.adams

Determinacja i dynamika Renault e.dams zaowocowały podwójnym zwycięstwem Nico Prosta w London ePrix oraz francuskiej ekipy, która już drugi raz z rzędu zdobyła tytuł mistrzowski Formuły E FIA. Spektakularny finał w londyńskim parku Battersea, w trakcie którego Sébastien Buemi uzyskał najlepszy czas okrążenia, aby zdobyć niezbędne punkty, zakończył się podwójnym wybuchem radości, bowiem Szwajcar został mistrzem w klasyfikacji kierowców.

Renault e.dams od samego początku stawał do walki o mistrzostwo Formuły E. Tytuł w klasyfikacji zespołowej udało się zdobyć już w inauguracyjnym sezonie Formuły E 2014/15, ale bez zwycięstwa w klasyfikacji kierowców.

Zmiany regulaminu technicznego na drugi sezon pozwalające zespołom na większą swobodę podczas konstruowania zespołu napędowego umożliwiły firmie Renault na lepsze wykorzystanie bogatego doświadczenia technicznego. Dzięki rozległej wiedzy w dziedzinie samochodów elektrycznych oraz dostępowi do infrastruktury, która pomogła stworzyć awangardowe modele Twizy i ZOE, Renault e.dams został szybko wytypowany jako jeden z faworytów w walce o tytuły.

Zespół wygrał pierwszy wyścig drugiego sezonu w Pekinie z przewagą wynoszącą aż 11 sekund. Potem było kolejne zwycięstwo w trzeciej rundzie w Punta del Este, a także miejsca na podium w Buenos Aires, Meksyku i Paryżu. Wyścig w Berlinie oraz emocjonująca ostateczna rozgrywka w Londynie również zakończyły się zwycięstwami zawodników zespołu. Zdobycze Nico Prosta w pierwszym wyścigu w Londynie przybliżyły Renault e.dams do tytułu, a jego dominacja w drugim wyścigu uwieńczona zwycięstwem przypieczętowała ostateczny triumf zespołu.

Droga Sébastiena do tytułu była znacznie bardziej skomplikowana. Dzięki zwycięstwom w Pekinie, Punta del Este i Berlinie przed Londynem brakowało mu tylko jednego punktu do lidera Lucasa di Grassi. Piąte miejsce Sébastiena w pierwszym wyścigu odroczyło rozstrzygnięcie do drugiego wyścigu. Nie był to jednak podręcznikowy finał. W wyniku kolizji z Lucasem di Grassi w pierwszym okrążeniu uszkodzeniu uległy pojazdy obydwu zawodników, ale przy równym wyniku punktowym, po zajęciu pole position, Szwajcar wciąż nie mógł być pewien tytułu. Wobec braku przewagi punktowej zarówno Séb, jak i Lucas próbowali zdobyć dodatkowe punkty za najszybsze okrążenie. Ostatecznie Séb zagwarantował sobie tytuł w przedostatnim okrążeniu. To jego pierwszy laur w Formule E, choć w ubiegłym roku niewiele brakowało do jego osiągnięcia.

W boju o swój pierwszy tytuł w Formule E Sébastien zgromadził na koncie łącznie 155 punktów i trzy zwycięstwa. Nico zwyciężał dwukrotnie, co wraz ze 115 punktami dało mu trzecie miejsce w klasyfikacji mistrzowskiej.

Renault wykorzystuje – i będzie wykorzystywać w przyszłości – tę pionierską serię do praktycznego testowania najnowocześniejszej technologii samochodów elektrycznych pod kątem udostępnienia jej tysiącom użytkowników pojazdów do codziennego użytku.

 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem