Renault Twingo - silnik z tyłu, napęd na tylną oś - czyżby baza dla samochodu sportowego?

Nowe, tylnonapędowe Renault Twino

Renault przedstawiło najnowszą odsłonę Twingo. Samochód, zwłaszcza w wersji Intens z silnikiem Energy TCe 90, ma dość ciekawe parametry:

  • Trzycylindrowy silnik 898cm3, turbodoładowany, umieszczony z tyłu, napędza tylną oś
  • 90KM przy 5500RPM, 135Nm przy 2500RPM
  • Masa własna poniżej 950kg
  • Seryjna prędkość maksymalna: 165km/h
  • Przyspieszenie 0-100km/h: <11 sekund

 

Powstała także wyczynowa, koncepcyjna wersja Twingo Twin'Run z silnikiem V6. Auto można zobaczyć pod odnośnikiem. Inżynierowie Renault jednak nie zapowiadają wprowadzenia na rynek tego pojazdu.

Czy samochód będzie bazą do budowy samochodu rajdowego lub wyścigowego? Niski koszt, turbina i potencjalnie podatność na tuning (choć bardzo niska objętość powodują że silnik i tak jest już dość wysilony) mogą wytypować auto do roli niedrogiego samochodu dla najniższych klas. Czy tak się stanie - czas pokaże.

Źródło: renault.pl

Ilustracje: renault.pl

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem