Podstawowa specyfikacja techniczna F1 na rok 2014

Poniżej przedstawiono podstawowe różnice między specyfikacją na rok 2013 a 2014.

 

Silnik

  • 1.6 V6 Turbo (przy maksymalnie 15000 obrotach) zamiast 2.4 V8 wolnossący (przy 18000 obrotach)

  • Maksymalne obroty turbiny – 125k RPM

  • Moc ok. 600KM (vs 750) ale z większym odzyskiem energii

  • 5 silników na sezon zamiast 8 sztuk w 2013

  • Jedna rura wydechowa (zamiast dwóch), która powinna być skierowana do góry – aby uniknąć dodatkowych korzyści płynących z aerodynamiki

     

Skrzynia biegów

  • 8 biegów do przodu, które muszą wytrzymać 6 wyścigów (vs 7 biegów w skrzyni, która miała wytrzymać 5 wyścigów w 2013)

 

Zasilanie silnika i odzysk energii

  • Początkowa masa paliwa – 100kg (2013 – 150kg); dodatkowa zwężka ograniczająca limit paliwa do 100kg/h

  • System odzysku energii ERS (Energy Recovery System) – tym razem jednak zarówno kinetycznej jak i cieplnej z wydechu, co spowoduje dużo większy wzrost mocy; wg różnych szacunków chwilowa moc wzrośnie o 160KM przez 33 sekund/okrążenie (w 2013 było to ok. 80KM przez 7 sekund na okrążenie)

 

Aerodynamika

  • Zmniejszona wysokość przedniego nosa z 550mm do 185mm

  • Węższe przednie skrzydło

  • Pozostaje system DRS (Drag Reduction System)

 

Opony

  • Pirelli, szerokość tylnych opon 400mm (vs 380mm w 2013), średnica 690mm (z 660mm)

 

Minimalna masa pojazdu

  • 690KM (zamiast 624KM)

 

Źródła:

formula1.com

williamsf1.com

 

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem