Debiut opony MICHELIN LTX Force na trasie rundy WRC w Finlandii

Debiut nowych szutrowych opon MICHELIN LTX Force na trasie rundy WRC w Finlandii

Celem inżynierów projektujących nowe, szutrowe ogumienie, było unowocześnienie struktury opon MICHELIN LATITUDE Cross (znanych z Rajdu Polski) przy jednoczesnym poprawieniu ich trwałości. Poprawa jakości ogumienia ma pomóc zrównoważyć zużycie bieżnika na długich sekcjach. Wg Jacques Morelliego, menedżera programu rajdowego Michelin, opona MICHELIN LTX Force pozwoliła osiągnąć zysk 0,5 sekundy/km przy pierwszym pokonywaniu próby i 0,3 sekundy/km przy kolejnym przejeździe, gdzie trasa była już „oczyszczona” z brudu. Pomiary można było wykonać we względnie obiektywny sposób, gdyż odcinki Jukojärvi (SS15/20) i  Surkee (SS16/21) były identyczne jak w roku 2013.

Główne techniki, które pomogły ulepszyć oponę:

  • Konstrukcja – w oponie zmodyfikowano przede wszystkim bark, co pozwoliło na bardziej równomierny rozkład obciążenia na większej powierzchni styku. Dzięki temu proces ścierania jest wolniejszy i zmniejszone zostało ryzyko uszkodzenia ściany bocznej opony.
  • Poprawiona mieszanka – dzięki nowej mieszance zredukowano efekt nagrzewania się opony, a także poprawiono jej wytrzymałość.

 

Parametry opony szutrowej MICHELIN LTX Force dla cyklu FIA WRC:

Rozmiar: 205/65R15

Wysokość ściany bocznej: 133mm

Bieżnik: asymetryczny, kierunkowy (oddzielne opony na prawą i lewą stronę pojazdu)

Masa: 16.4kg

 

Jako ciekawostkę warto dodać, że w czasie rajdu Finlandii zużyto 900 opon, z czego 260 zostało wykorzystanych na potrzeby cyklu JWRC.

 

Źródło: michelin.com

 

Ilustracja: michelin.com

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem