Hyundai NEXO: samochód nowej generacji zasilany ogniwami wodorowymi

hyundai NEXO

Podczas targów elektroniki konsumenckiej CES 2018 w Las Vegas Hyundai zaprezentował całkowicie nowy model NEXO zasilany ogniwami paliwowymi. NEXO jest technologiczną wizytówką w rozbudowanym portfolio ekologicznych modeli Hyundaia i stanowi jednocześnie kolejny krok w dążeniu marki do oferowania Klientom najbardziej zróżnicowanej gamy modeli typu CUV.

NEXO doskonale wpisuje się w plan dynamicznego rozwoju aut niskoemisyjnych, zgodnie z którym do 2025 roku koncern Hyundai Motor Group wprowadzi do globalnej sprzedaży aż 18 ekologicznych modeli.

Samochód został wyposażony w zaawansowane systemy wspomagania bezpieczeństwa, poszerzające jego potencjał autonomicznej jazdy.

Hyundai to pierwszy producent, który zastosował w swoim modelu system monitorowania martwego pola dookoła samochodu - Blind-spot View Monitor (BVM). Rozwiązanie to pomaga kierowcy obserwować, podczas zmiany pasa ruchu w dowolnym kierunku, otoczenie po bokach i z tyłu pojazdu, wyświetlając obraz z zainstalowanych tam kamer.

W NEXO pojawił się także, nowy dla marki Hyundai, system Lane Following Assist (LFA), dzięki któremu pojazd pozostaje centralnie na pasie ruchu. System działa od 0 do ~145km/h (90 mil/h), zarówno na autostradach, jak i w mieście. Może on współpracować ze wspomagającym jazdę po autostradzie systemem HDA, wykorzystującym dane z map oraz czujników, który w razie potrzeby dostosuje także prędkość do obowiązujących na danym terenie ograniczeń.

Z kolei system zdalnego parkowania – Remote Smart Parking Assist (RSPA) umożliwia zaparkowanie lub wyjazd z miejsca postoju, niezależnie czy kierowca znajduje się wewnątrz, czy na zewnątrz pojazdu. Uruchamiany za pomocą jednego przycisku, pozwala na pewne i prawidłowe zaparkowanie samochodu, zwłaszcza w trudnych warunkach.

NEXO to drugi, seryjny model z ogniwami paliwowymi marki Hyundai, który na wybranych rynkach będzie dostępny jeszcze na początku tego roku. Szacowny zasięg auta to 800 km, czyli prawie 200 km więcej, niż w poprzednim modelu.

Przy projektowaniu samochodu uwzględniono jego użytkowanie w skrajnych temperaturach. Przeprowadzone testy udowodniły, że uruchomienie auta jest możliwe nawet w temperaturze około -29°C. Doskonale sprawdza się także system chłodzenia działający w temperaturze do około 49°C.

Charakterystyka pojazdu:

- niższa waga

- dopracowany stosunek mocy do wagi

- lepsze przyspieszenie od 0 do 100 km/h

- większa przestrzeń wewnątrz kabiny

NEXO vs. ix35 Fuel Cell (Tucson Fuel Cell):

- zbiornik oraz baterie modelu NEXO mają większą moc

- silnik NEXO jest lżejszy

- ulepszone zbiorniki na wodór (czas tankowania < 5 min)

Udoskonalenie napędu:

- silnik NEXO jest lżejszy i mniejszy, zabiera mniej miejsca w porównaniu z poprzednikiem

- większa wydajność ogniw

- integracja modułów baterii

Prowadzenie:

- szczytowy moment przyspieszenia zwiększony o 25% w porównaniu z modelem ix35 Fuel Cell (Tucson FCEV)

- NEXO przyspiesza do 100 km/h 20% szybciej niż ix35 Fuel Cell (Tucson FCEV)

- większy moment obrotowy

Zasięg:

- szacowany zasięg na jednym baku wodoru ~800 km (wg testów NEDC)

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem