Daimler Trucks prezentuje E-FUSO oraz Vision One ‒ pierwszą ciężką ciężarówkę z napędem wyłącznie elektrycznym

Daimler e-Fuso

Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC), spółka córka koncernu Daimler produkująca pojazdy użytkowe, po raz kolejny potwierdziła dziś zaangażowanie marki FUSO na rzecz napędów alternatywnych. Na wystawie Tokyo Motor Show firma MFTBC zapowiedziała pełną elektryfikację wszystkich typoszeregów samochodów ciężarowych i autobusów marki FUSO w ciągu najbliższych lat. Wprowadzając nową markę produktową E-FUSO, MFTBC została pierwszym producentem posiadającym własną markę dla elektrycznych samochodów ciężarowych i autobusów. Potwierdzeniem tego strategicznego kroku i wzmocnieniem pozycji firmy MFTBC jako pioniera w dziedzinie elektrycznych pojazdów użytkowych jest prezentacja pierwszego ciężkiego samochodu ciężarowego z napędem wyłącznie elektrycznym, osiągającego zasięg do 350 kilometrów. W procesie elektryfikacji swoich ciężarówek i autobusów FUSO czerpie z kompleksowych doświadczeń i osiągnięć konstrukcyjnych koncernu Daimler.

Marc Llistosella, Prezes i Dyrektor Generalny Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation oraz szef Daimler Trucks Asia stwierdza: „Nasz E-FUSO Vision One to rewolucyjna koncepcja ciężkiego samochodu ciężarowego z napędem wyłącznie elektrycznym. Podkreśla ona nasze zaangażowanie w proces elektryfikacji całej palety produktów. Już od wielu lat FUSO jest pionierem w segmencie elektrycznych ciężarówek. Zaledwie przed miesiącem przekazaliśmy klientom pierwsze lekkie ciężarówki eCanter z napędem wyłącznie elektrycznym, pochodzące z produkcji seryjnej. W przyszłości będziemy sprzedawać wszystkie nasze pojazdy elektryczne pod marką E-FUSO – nową marką produktową dla elektrycznych samochodów ciężarowych i autobusów”. I dodaje: „Konstruując eCantera, dowiedliśmy, że elektryczne ciężarówki mogą być ekonomiczne. Nasz eCanter już dziś zmniejsza koszty eksploatacji nawet o 1000 euro na 10 tysięcy kilometrów przebiegu. Dynamiczny rozwój techniki akumulatorowej umożliwi nam w przyszłości konstruowanie kolejnych elektrycznych samochodów ciężarowych i autobusów – z korzyścią dla ekonomiczności, środowiska i społeczeństwa”.

E-FUSO Vision One: koncepcyjna konstrukcja ciężkiego samochodu ciężarowego

E-FUSO Vision One to koncepcyjna konstrukcja ciężkiej ciężarówki z napędem wyłącznie elektrycznym o dopuszczalnej masie całkowitej ok. 23 ton i ładowności ok. 11 ton ‒ a to jedynie o dwie tony mniej w stosunku do wariantu napędzanego silnikiem wysokoprężnym. Przy pojemności akumulatorów wynoszącej 300 kWh, E-FUSO Vision One ma zasięg nawet do 350 kilometrów. Możliwym obszarem zastosowań dla tej ciężkiej ciężarówki z napędem elektrycznym jest regionalny, miejski i podmiejski transport dystrybucyjny. Znacznie dłużej potrwają natomiast prace rozwojowe nad ekonomicznie opłacalnym napędem elektrycznym dla ciężkich ciężarówek dalekobieżnych. Motorem elektryfikacji transportu są rosnące zainteresowanie klientów, rozwój niezbędnej infrastruktury oraz działania regulacyjne. W tych warunkach uruchomienie produkcji seryjnej E-FUSO Vision One możliwe jest na rynkach rozwiniętych, jak Japonia, Europa czy USA, w ciągu najbliższych czterech lat.

E-FUSO: zaangażowanie w elektryfikację wszystkich typoszeregów

Wprowadzając markę produktową E-FUSO, FUSO podkreśla swoje zaangażowanie w elektryfikację całej palety produktów. Zwieńczeniem tego procesu rozwojowego będzie konstrukcja ciężkiego samochodu ciężarowego. W najbliższych latach wszystkie modele ciężarówek i autobusów marki FUSO otrzymają dodatkowe warianty elektryczne. Wprowadzenie tych modeli na rynek będzie uzależnione od ich technicznej wykonalności i opłacalności.

Know-how w zakresie elektryfikacji i infrastruktury

Oprócz swojego doświadczenia w rozwoju elektrycznych samochodów ciężarowych marka E-FUSO korzysta z bezpośredniego dostępu do bogatych zasobów technologicznych Daimler AG. Nasz koncern z wielkim rozmachem inwestuje w elektromobilność, wykorzystując przy tym synergię pomiędzy segmentami samochodów osobowych i pojazdów użytkowych. Deutsche Accumotive – również spółka córka Daimler AG – dostarcza akumulatory do ciężarówek E-FUSO. Mercedes-Benz Energy – specjalista w dziedzinie stacjonarnych systemów magazynowania energii – projektuje zastosowania umożliwiające drugi cykl życia akumulatorów. Daimler ma ponadto udziały w firmie ChargePoint, największym na świecie dostawcy stacji ładujących i przynależnej infrastruktury oraz w StoreDot – izraelskim startupie, opracowującym technologie szybkiego ładowania akumulatorów, które są szczególnie interesujące z punktu widzenia zastosowań w elektrycznych ciężarówkach o dużej pojemności ładunkowej.

 

Źródło: Daimler

Ilustracja: Daimler

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem