Koncern Volkswagen prezentuje nową generację pojazdu z rodziny SEDRIC

Volkswagen Sedric

Prezentując SEDRIC-a koncern Volkswagen jako pierwszy na świecie producent samochodów przedstawił zupełnie nowy sposób indywidualnej komunikacji samochodowej, której istotę stanowi specjalnie w tym celu skonstruowany pojazd poruszający się autonomicznie. W najnowszej wersji SEDRIC-a widać nie tylko bardziej zaawansowane stylistykę, technologię i cyfrowe metody komunikacji z otoczeniem, lecz także potencjał do stworzenia na jego podstawie różnych pojazdów o odmiennym przeznaczeniu, zaspokajających różnorodne potrzeby transportowe. Kryje się za tym przekonanie, że jazda autonomiczna, elektryczny napęd oraz szeroka współpraca cyfrowa z otoczeniem nie muszą być domeną komunikacji jedynie w obrębie miasta. „Nasz zespół pracuje nad całą rodziną w pełni autonomicznych pojazdów – od aut miejskich, przez luksusowe limuzyny na dalekie trasy i spektakularne samochody sportowe, po poruszające się samodzielnie dostawcze auta miejskie i ciężkie samochody ciężarowe” - powiedział Prezes Zarządu Volkswagen AG, Matthias Müller.

Stworzony według koncepcji „wokół człowieka i dla człowieka”

SEDRIC powstał w wyniku współpracy Future Center Europe w Poczdamie z Działem Badań Koncernu Volkswagen z Wolfsburga. Z połączenia tradycyjnej dyscypliny jaką jest design samochodowy z nowym polem badawczym User-Experience-Design narodził się zupełnie nowy rodzaj pojazdu. „SEDRIC jest synonimem mobilności indywidualnej z jaką będziemy mieć do czynienia w przyszłości” - powiedział Johann Jungwirth, Chief Digital Officer koncernu Volkswagen. „Pierwsze poruszające się samodzielnie samochody będzie można oglądać na ulicach niektórych miast od roku 2021. Ich liczba będzie rosła wykładniczo w skali globu i we wszystkich regionach świata”.

SEDRIC - samochód stworzony według zasady „wokół człowieka i dla człowieka” jest do dyspozycji użytkownika przez 24 godziny na dobę i można go w każdej chwili przywołać korzystając z Volkswagen OneButton, specjalnej aplikacji albo za pośrednictwem cyfrowego asystenta po to, by wygodnie przewieźć pasażerów „od drzwi do drzwi”. „SEDRIC ma duży wkład w życie społeczne, ponieważ zapewnia możliwość indywidualnego transportu także osobom niewidomym, starszym i chorym, a także dzieciom”, kontynuował Jungwirth. „Poza tym, ten w pełni autonomiczny pojazd, każdemu ze swoich użytkowników zwraca przeciętnie 38.000 godzin – na czytanie, naukę, rozrywkę, odpoczynek, zabawę czy pracę”.

Stylistyka odzwierciedlająca innowacyjny charakter auta

Przyszłościowy projekt autonomicznego auta zapewniającego każdemu – za naciśnięciem przycisku - możliwość łatwego i wygodnego przemieszczania się, jest widoczny już w samej stylistyce pojazdu. SEDRIC już na pierwszy rzut oka jest rozpoznawalny jako całkowicie nowatorski projekt. Na jego niezwykły wygląd mają wpływ proporcje sprawiające, że auto wygląda jak monolit – bez tradycyjnej maski silnika – oraz duże powierzchnie karoserii włącznie z tymi, które osłaniają koła. „Szerokie słupki nadwozia, wyraźnie widoczne nadkola i krótkie zwisy z przodu i z tyłu sprawiają, że SEDRIC wygląda masywnie i budzi zaufanie”, wyjaśnia Michael Mauer, Szef Działu Designu w koncernie Volkswagen. „Jego reflektory nie tylko z powodu swojego wyglądu, ale też funkcji są jak oczy, umożliwiające człowiekowi nawiązanie jednym spojrzeniem kontaktu z otaczającym światem”. Drzwi przypominające szeroką bramę zdają się zapraszać do środka, atmosfera wytwornej loży we wnętrzu pozbawionym kierownicy i pedałów pozwala pasażerom na wygodną podróż, swobodną obserwację otoczenia przez duże powierzchnie szyb oraz na korzystanie z szerokiego zakresu funkcji sprzętu multimedialnego.

Pojazd do badań nad technologiami jutra

Prezentując SEDRIC-a koncern Volkswagen demonstruje swoją kompetencję w dziedzinie technologii ważnych z punktu widzenia przyszłej motoryzacji. Chodzi o jazdę autonomiczną, elektryczny napęd oraz komunikację cyfrową z otoczeniem. „SEDRIC wyraża potencjał koncernu w dziedzinie stałego postępu technologicznego, który pozwala nam znajdować rozwiązania służące zaspokojeniu ważnych potrzeb społecznych w zakresie ochrony środowiska, zmian demograficznych, gospodarki oraz bezpieczeństwa w ruchu drogowym”, powiedział Ulrich Eichhorn, Szef Działu Badań i Rozwoju w koncernie Volkswagen.

Głównymi obszarami badań są systemy monitorowania otoczenia przy pomocy kamer, lidarowe czujniki operujące w zakresie 360 stopni, radary działające na krótki i daleki dystans, czujniki ultradźwiękowe, a także hardware i oprogramowanie służące do przetwarzania danych i sterowania pojazdem przy pomocy wydajnego komputera i inteligentnego oprogramowania, zastępujących człowieka w roli kierowcy. Prowadzone są też badania nad elektrycznymi układami napędowymi. Prace obejmują ponadto rozwój systemów do obsługi urządzeń reagujących na głos, dotyk i gestykulację, a także nowe cyfrowe usługi pozwalające na spersonalizowanie pojazdu. „Doświadczenie i kompetencja technologiczna, którą zdobywamy w ramach prac rozwojowych prowadzonych nad modelem SEDRIC, posłużą wszystkim markom koncernu, a tym samym naszym klientom” - stwierdził Ulrich Eichhorn.

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

  • Dostosuj

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem