Możliwości aktywnego zawieszenia w nowym Audi A8

Audi A8 aktywne zawieszenie

Oczekiwane, nowe Audi A8 zostanie wyposażone w aktywne zawieszenie, zasilane przez 48-voltowy system, który został po raz pierwszy wykorzystany jako centralny układ elektryczny. Nowy model ze sajni czterech kółek będzie miał swoją premierę na Audi Summit w Barcelonie, 11 lipca br.

Zupełnie nowe, aktywne zawieszenie Audi A8, to w pełni aktywny, elektromechaniczny system, indywidualnie prowadzący każde z kół i adaptujący się do panujących aktualnie warunków drogowych. Każde z kół poruszane jest za pomocą elektrycznego silnika, zasilanego z centralnego, 48-voltowego układu elektrycznego. W skład układu wchodzi też system przekładni oraz obrotowa tuleja, w której wnętrzu znajduje się tytanowy wałek skrętny przenoszący na zawieszenie, za pośrednictwem drążka, momenty siły o wartości nawet 1100 Nm.

Dzięki zamontowanej w przodzie pojazdu kamerze, ta luksusowa limuzyna już zawczasu wykrywa nierówności drogi i przewidywalnie dostosowuje do nich działanie aktywnego zawieszenia. Jeszcze zanim samochód wjedzie na taką nierówność, opracowana przez Audi funkcja „podglądu” przekazuje odpowiednie informacje do napędu kół, aktywnie kontrolując w ten sposób zawieszenie. Jego reakcje są wtedy precyzyjne, zachodzą w odpowiednim czasie i praktycznie całkowicie eliminują wibracje i wstrząsy. Cała reakcja systemu zajmuje setne części sekundy, z racji tego, że kamera generuje informacje dotyczące stanu nawierzchni osiemnaście razy na sekundę. Elektroniczna platforma podwozia (EFP) przetwarza dane o stanie nawierzchni i na bieżąco, w czasie rzeczywistym, precyzyjnie steruje wszystkimi podzespołami zawieszenia. W połączeniu z zestrojonym specjalnie na potrzeby nowego A8 zawieszeniem pneumatycznym, ta innowacyjna koncepcja zawieszenia daje zupełnie nowe doświadczenia związane z prowadzeniem samochodu. Niezależnie od zachowania wysokiego stopnia komfortu podróży, nowa, luksusowa limuzyna nawet podczas bardzo dynamicznej jazdy doskonale trzyma się drogi.

Aktywne zawieszenie wpływa również na zminimalizowanie uślizgów podczas jazdy w zakręcie oraz tzw. nurkowania pojazdu podczas hamowania lub przyspieszania. Kierowca w pełni kontroluje samochód, nawet podczas dynamicznej jazdy, a pasażer siedzący na tylnej kanapie może bez przeszkód pracować w czasie podróży.

W kontekście dynamicznego napędu na wszystkie koła, innowacyjna kombinacja dynamiki i sterowania napędem tylnej osi rozwiązuje konflikt interesów pomiędzy zwrotnością i stabilnością pojazdu. Charakterystyka układu kierowniczego jest sportowa i bezpośrednia, zapewniając jednocześnie wysoki poziom stabilności. Spektrum odczuć podczas prowadzenia jest bardzo szerokie: od bardzo komfortowego do intensywnego. Promień skrętu nowego A8 jest mniejszy niż modelu A4.

Współpracujące z systemem bezpieczeństwa Audi pre sense 360˚ aktywne zawieszenie nowego Audi A8, wynosi bezpieczeństwo bierne na zupełnie nowy poziom. By skutecznie wykrywać ryzyka kolizji z każdej strony samochodu, system wykorzystuje czujniki połączone w sieć centralnego sterownika systemów wsparcia kierowcy (zFAS). W przypadku uderzenia w bok pojazdu z prędkością większą niż 25 km/h, siłowniki zawieszenia w niespełna pół sekundy unoszą uderzony bok o 80 milimetrów w górę, w efekcie czego siła uderzenia kierowana jest na mocniejsze części karoserii, takie jak progi i struktura podłogi. Dzięki temu, bezpieczeństwo pasażerów wewnątrz pojazdu wzrasta o około 50 procent w porównaniu z samochodem, którego karoseria nie jest w takim wypadku unoszona.

 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

  • Dostosuj

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem