Technologia Boscha umożliwia elektryfikację układów przeniesienia napędu

Bosch układ przeniesienia napędu

Bosch zaprezentował elektryczny układ przeniesienia napędu na osie (eAxle) podczas targów North American International Auto Show (NAIAS) w Detroit. Obecnie układ napędowy dla pojazdów elektrycznych i hybrydowych składa się z pojedynczych podzespołów. W przyszłości, elektryczny układ przeniesienia napędu na osie firmy Bosch połączy w jednej obudowie przekładnię główną, silnik elektryczny oraz elektronikę mocy. Takie rozwiązanie redukuje stopień złożoności elektrycznego układu przeniesienia napędu oraz pozwala zaoszczędzić do dziesięciu procent na gabarytach i masie. Sprawia również, że układ staje się bardziej kompaktowy, efektywny i ekonomiczny. Dzięki temu, podczas produkcji można zrezygnować na przykład z wielu wtyczek, kabli, uszczelek i podpór. Cała konstrukcja jest tak zaprojektowana, że układ daje się skalować. Dzięki temu jest on dużo bardziej opłacalny dla producentów samochodów elektrycznych i hybrydowych.

Efektywny thermo-management zwiększa zasięg

Stacja thermo-management, czyli zarządzania temperaturą, pokazuje, jak wykorzystując technologię Boscha można efektywnie regulować ogrzewanie i chłodzenie w pojeździe elektrycznym oraz zwiększyć nawet o 25 procent zasięg pojazdu (przede wszystkim w warunkach zimowych). Kompleksowa koncepcja zarządzania temperaturą w samochodach elektrycznych umożliwia energooszczędne oraz ekonomiczne ogrzewanie zimą i chłodzenie latem.

Postęp w pracach na rzecz rozwoju układów napędowych nie ogranicza się tylko do pojazdów elektrycznych. Także w przypadku silników spalinowych firma Bosch nadal wprowadza innowacje. Co drugi silnik na rynku amerykańskim jest obecnie wyposażony we wtrysk bezpośredni, a udział ten rośnie wraz z wprowadzeniem trzeciej generacji tej technologii. Nowa generacja może zapewnić nie tylko znaczną poprawę efektywności, ale także zmniejszenie emisji cząstek stałych i spalin. Dodatkowo przyczynia się do polepszenia akustyki i zmniejszenia ogólnego poziomu hałasu.

Kluczowa technologia dla zautomatyzowanej jazdy

Oprócz rozwiązań związanych z napędem, Bosch zaprezentował na targach w Detroit również elektromechaniczną przekładnię kierowniczą (Electric Power Steering, EPS) oraz funkcję „fail-operational”, która umożliwia kierowcy lub autopilotowi samodzielne przełączenie się w tryb awaryjny. W przypadku pojedynczej awarii pozwala to zachować około 50 procent elektrycznego wspomagania kierownicy.

 

 

Źródło: Bosch

Ilustracja: Bosch

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem