Radar, który rozgląda się dookoła i patrzy w przyszłość

SRR Delphi

Technologia, która pierwotnie związana była z przemysłem wojskowym i lotniczym, obecnie staje się niezbędnym wyposażeniem nowoczesnych samochodów. Mowa o radarze. Dzięki niemu pojazdy stają się bezpieczniejsze, zmniejszając przy tym częstotliwość wypadków.

Delphi – globalny dostawca zaawansowanej technologii dla przemysłu motoryzacyjnego – zdecydował się zastosować w samochodach radar o wyższej częstotliwości od tych stosowanych standardowo. Opracowany przez Delphi moduł nosi nazwę Short Range Radar (SRR) i w szerszym zakresie umożliwia wspomaganie asystenta kierowcy w autonomicznej jeździe.

Jest to pierwszy wprowadzony na rynek radar o częstotliwości 76 GHz. Początkowo radary były wykorzystywane w systemach ostrzegawczych jako czujnik martwego pola. W przeciwieństwie do standardowych radarów o częstotliwości 24 GHz, SRR jest w stanie zapewnić „obraz” o zakresie 360 stopni. Czujnik ten oferuje zasięg w przedziale od 0 do 80 metrów, z doskonałą rozdzielczością i rozróżnieniem obiektów nawet w trudnym otoczeniu. Wysoka wydajność SRR idzie w parze z niskim kosztem produkcji.

Producenci samochodów dążąc do pełnej automatyzacji prowadzenia pojazdów wymagają wysokiej precyzji w informacji dotyczącej położenia i rozmiarów poruszających się wokół obiektów oraz elementów stacjonarnej infrastruktury drogowej.

Stosowane w nowoczesnych samochodach kamery nie są w stanie zapewnić takiej dokładności w ustalaniu położenia obiektów. Natomiast istniejącym radarom o częstotliwości 24 GHz brakowało precyzji w wykrywaniu rozmiarów i krawędzi występujących przeszkód przez co znacznie utrudnione było określanie wolnej przestrzeni.

Czujnik SRR od Delphi przyczyni się do rozwoju szeregu funkcji w autonomicznych samochodach, m.in. czujnika martwego pola, alertu ruchu krzyżowego (przedniego i bocznego), asystenta zmiany pasa, unikania kolizji i automatycznego hamowania.

 

Źródło: Delphi

Ilustracja:  Delphi

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem