Pierwsza letnia opona z homologacją zimową

MICHELIN CrossClimate

Michelin zaprezentował pierwszą oponę letnią posiadająca jednocześnie homologację zimową MICHELIN CrossClimate. Jest to nowa i innowacyjna kategoria opon łącząca technologie ogumienia zimowego oraz letniego, co do tej pory uważano za niemożliwe. MICHELIN CrossClimate jest odpowiedzią na ocieplający się klimat w Europie.

W przeciwieństwie do opon całorocznych, których osiągi latem oraz zimą są wynikiem technicznego kompromisu, MICHELIN CrossClimate w teście przyczepności na mokrej nawierzchni uzyskała najwyższą klasę „A" zarówno wg kryteriów oceny opon letnich, jak i zimowych. Opona została poddana testom i ocenom przez niezależne organizacje TÜV SÜD Product Service, DEKRA Test Center uraz UTAC-CERAM Group. Potwierdziły one najwyższe osiągi - zarówno letnie, jak i zimowe - oraz przewagę nad oponami całorocznymi dostępnymi na rynku.

Innowacyjna opona Michelin dostosowuje swoje właściwości do panujących warunków pogodowych dzięki zastosowaniu nowatorskiej konstrukcji bieżnika i wykorzystaniu inteligentnych elastomerów.

Z myślą o kierowcach różnych modeli aut Michelin poszerza gamę MICHELIN CrossClimate. W efekcie w linii znajdzie się 37 rozmiarów do samochodów osobowych i 6 rozmiarów do SUV-ów.

Osiągi uzyskiwane przez nową oponę MICHELIN CrossClimate to wynik połączenia trzech zaawansowanych technologii.

1. Innowacyjna mieszanka bieżnika:

- Powierzchnia bieżnika jest wyjątkowo elastyczna, dzięki czemu może przylegać do nierówności nawierzchni we wszystkich warunkach - na drodze suchej, mokrej i pokrytej śniegiem.

- Opona ma niskie opory toczenia.

2. Unikatowe połączenie kierunkowej rzeźby bieżnika z niestandardowym położeniem samoblokujących się lameli 3D:

- Lamele 3D biegnące wzdłuż klocków bieżnika mają położenie typowe dla opony letniej, a jednocześnie cechuje je konstrukcja i skomplikowana geometria lameli zimowych

- Pionowa i pozioma falistość lameli wytwarza efekt samoblokowania.

 3. Innowacyjne połączenie klocków bieżnika o ściętych krawędziach z lamelami o wysokich osiągach zapewnia maksymalny kontakt z powierzchnią drogi, co zwiększa efektywność hamowania na suchych nawierzchniach. Jednoczesne zastosowanie innowacyjnych lamelek o pełnej głębokości zapewnia doskonałe hamowanie i trakcję na śniegu.

 

 

Źródło: Michelin

Ilustracja: Michelin

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem