ZF TRW prezentuje zautomatyzowane funkcje jazdy i bezpieczeństwa w nowym Rinspeedzie Σtos

Rinspeed Σtos.

ZF TRW na targach elektroniki użytkowej CES w Las Vegas zaprezentuje zaawansowane systemy jazdy autonomicznej oraz technologie bezpieczeństwa pasażerów. Samochód, w którym zastosowano te rozwiązania to nowy model Rinspeed’a – Σtos.

W Σtosie zastosowano wysuwaną kierownicę, która oferuje szereg dodatkowych funkcji i otwiera wiele możliwości. Jedną z nich jest funkcja hands on/off, która wykrywa czy kierowca trzyma ręce na kierownicy.

Samochód został wyposażony w menedżer trybu jazdy (Driver Mode Manager – DMM) wykorzystujący wspomnianą funkcję hands on/off. Stosując ten tryb kierowca może wybrać czy sam chce kierować pojazdem czy kontrolę nad nim przekazać samemu samochodowi. Tryb jazdy wyświetlany jest na czytelnym ekranie nad kierownicą literkami M – Manual i A – Automated. Jeżeli kierowca podczas jazdy puści ręce z kierownicy, system automatycznie to wykryje i przejdzie na system jazdy autonomicznej. Podczas gdy włączony jest tryb automatyczny, kierowca może po prostu złożyć kierownicę i stworzyć sobie więcej miejsca do wykonywania innych czynności lub wypoczynku.

Chowana kierownica od TRW może znacząco zwiększyć możliwości stylizacji wnętrz. Zapewne przyczyni się też do dostosowania optymalnego środowiska kierowcy. ZF TRW do modelu o tak unikalnej konstrukcji deski rozdzielczej zaproponowało również swoje rozwiązanie dotyczące poduszek powietrznych montowanych w dachu.

Dirk Schultz, dyrektor inżynierii nadmuchiwanych układów bezpieczeństwa powiedział: „Nasza dachowa poduszka powietrzna, która stosowana jest już w produkcji seryjnej, jest skutecznym rozwiązaniem, które oprócz tego, że oferuje większą elastyczność stylizacji, nie pogarsza poziomu bezpieczeństwa pasażerów, w porównaniu do konwencjonalnych technologii czołowej poduszki powietrznej. Po uderzeniu, poduszka rozwija się wzdłuż przedniej szyby chroniąc pasażerów o różnych sylwetkach”.

Oprócz dachowej poduszki powietrznej i chowanej kierownicy ZF TRW wyposażyło Σtosa w specjalny, dostosowany do tego modelu pas bezpieczeństwa.

 

Źródło: ZF

Ilustracja: ZF

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem