Audi zapowiada powstanie syntetycznego paliwa "e-fuel"

Audi zapowiada powstanie syntetycznego paliwa "e-fuel"

    Audi wraz z Global Bioenergies wyprodukowali pierwszą partię paliwa o nazwie "e-benzin", nowego paliwa wyprodukowanego w technologii syntetycznej, która w procesie produkcji nie potrzebuje użycia ropy naftowej. Paliwo jest w 100% izooktanowe, dzięki czemu osiąga liczbę oktanową na poziomie RON 100. E-benzin nie zawiera siarki oraz benzenu, co sprawia że spala się bardzo "czysto". Paliwo o tak wysokich parametrach umożliwia zastosowanie wysokiego stopnia sprężania w silnikach dla zwiększenia ich osiągów. Audi testuje nowe paliwo w laboratoriach z wykorzystaniem silników testowych. W najbliższym czasie OEM wspólnie z Global Bioenergies dążyć będą do zmodyfikowania procesu produkcji, dzięki czemu do produkcji e-fuel nie będzie potrzebna biomasa, co sprawi że do wytworzenia nowego paliwa potrzebna będzie tylko woda, wodór, dwutlenek węgla oraz światło słoneczne.


    Reiner Maingold, człowiek, dzięki któremu produkty Audi trwale się rozwijają oznajmił, że niemieccy producenci samochodów uzyskali szerokie możliwości do wytwarzania paliw wolnych od dwutlenku węgla oraz nie wytwarzanych z kopalnych surowców. Stwierdził: "Koncern Global Bioenergies zaprezentował możliwości procesu produkcyjnego Audi e-benzin. To duży krok naprzód w naszej strategii związanej z paliwami e-fuel."


    Obecnie Audi produkuje bardzo duże ilości paliwa o nazwie e-gas (syntetyczny metan) na skalę potrzeb klientów przemysłowych. Inne projekty Audi dotyczące prac badawczych we współpracy z różnymi partnerami poświęcone są powstawaniu paliw takich jak Audi e-ethanol, Audi e-diesel oraz Audi e-benzin.


    Global Bioenergies posiada fabrykę produkującą izobuten, podstawowy materiał składowy Audi e-benzin. Ma to miejsce we francuskim mieście Pomacle w okolicy Reims. Izobuten jest tam wytwarzany z odnawialnych surowców innych niż ropa naftowa.


    Innym partnerem Audi jest Fraunhofer Center for Chemical-Biotechnological Processes w Niemczech. Badacze wykorzystują wodór aby przetworzyć będący gazem izobuten w ciekły izooktan. Koncern Global Bioenergies wybudował demonstracyjną linię produkcyjną we Fraunhofer Center, która ma rozpocząć produkcję większych ilości paliw w roku 2016.

Źródło: Engine Technology International

Ilustracje: audi.com

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem