Układy scalone V2X w masowej produkcji

NXP Roadlink stosowany w ECU firmy Delphi

 

NXP jest pierwszą firmą na świecie, która wprowadziła do masowej produkcji układy dedykowane do systemów V2X – vehicle-to-vehicle (pojazd-pojazd) oraz vehicle-to-infrastructure (pojazd-infrastruktura). V2X jest metodą komunikacji pomiędzy uczestnikami ruchu drogowego oraz infrastrukturą. Standard bazuje na protokole transmisji bezprzewodowej 802.11p, który powstał na bazie specyfikacji standardu 802.11, z główną różnicą polegającą na minimalizacji czasu odpowiedzi węzłów sieci, poprzez eliminację potrzeby nawiązywania połączenia BSS (Basic Service Set). Układy RoadLINK™ wyposażone są w sprzętowe zabezpieczenia, które mają zapobiec atakom oraz kradzieży danych.

Chipsety RoadLINK™ zostaną zakupione przez firmę Delphi, która planuje wprowadzić swoje rozwiązania do komercyjnych samochodów już za dwa lata. Układy scalone NXP zostaną oprogramowane przez Cohda Wireless i całość stanie się bazą do układów ECU, które będą nasłuchiwać informacji z urządzeń takich jak światła i znaki drogowe, maszyny robocze wykorzystywane przy robotach drogowych, samochody uprzywilejowane, a także będą otrzymywać informacje o innych nietypowych zdarzeniach – np. o wolnoporuszających się lub zatrzymanych samochodach. Przy uzupełnieniu pojazdu o radary czy kamery, możliwe stanie się zaprojektowanie jeszcze precyzyjniejszych zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę (ADAS - Advanced Driver Assistance Systems).

Przykładowy produkt serii RoadLINK™ o oznaczeniu SAF5100 dostępny jest w obudowach o wielkości 12-mm x 12-mm typu LFBGA.

Źródło: nxp.com

Zdjęcia: nxp.com

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem