System łagodnej hybrydy od Delphi

Delphi Honda Civic

Po zainstalowaniu opracowanego przez Delphi, przy zasilaniu napięciem 48 Volt, systemu łagodnej hybrydy, czterocylindrowy żółw przemienił się w sześciocylindrowego zająca.

System start-stop przy zasilaniu napięciem 48 Volt pozwala oszczędzić paliwo – według inżynierów Delphi około 5%. Podczas oczekiwania na zmianę świateł na zielone, system wyłącza silnik. Kiedy – przy skrzyni manualnej – kierowca naciśnie na pedał sprzęgła, lub – przy skrzyni automatycznej – zdejmie stopę z pedału hamulca, silnik uruchomi się ponownie. Jednak samochody takie ruszają spod świateł bardzo powoli – a to jest cecha niepożądana przez nikogo.

Delphi znalazł rozwiązanie tego problemu 

Firma Delphi nazwała swój system e-turbosprężarką. W połączeniu z oprogramowaniem dla silnika opracowanym przez Delphi, elektryczna turbosprężarka, w pewnym sensie dostarcza „własne” powietrze. Dzisiejsze wysilone silniki poddane zabiegowi downsizingu są tak wydajne, że w niskich zakresach obrotów i mocy, ilość powietrza, które mogłoby zostać dodatkowo dostarczone do silnika przez klasyczną turbosprężarkę jest bardzo niewielka. E–turbosprężarka wykorzystuje energię zmagazynowaną podczas hamowania do zapewnienia odpowiedniego startu i przyspieszenia pojazdu. W pojedzie Honda Civic, wyposażonym w silnik Diesla 1,6 l firma Delphi uzyskała o 25% lepszy moment obrotowy w niskich zakresach obrotów oraz obniżyło poziom emisji o 10%.

To spowodowało, że czterocylindrowa Honda Civic prowadzi się raczej jak samochód z silnikiem sześciocylindrowym i znacząco przybliżyło firmę do spełnienia europejskich przepisów, które będą obowiązywać od 2021 roku, według których dopuszczalny poziom emisji to 95 gramów CO2 na każdy przejechany kilometr.

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem