Premiera samochodu Radical SR3 RSX

Premiera samochodu wyścigowego Radical SR3 RSX

Radical SR3 zaprojektowany został w roku 2002 i od tego czasu sprzedano ponad 900 egzemplarzy tego lekkiego, szybkiego i względnie niedrogiego samochodu wyścigowego. Wg producentów, nowy pojazd ma jeszcze lepiej spełniać wymagania klientów co do prędkości i kosztów utrzymania.

Silnik

Radical SR3 RSX wyposażony jest w silnik RPE 1500 trzeciej generacji, w którym poprawiono charakterystykę momentu w środkowym zakresie prędkości obrotowych, przy jednoczesnym wydłużeniu okresu między przeglądami.

Moc udało się podnieść poprzez zwiększenie powierzchni przekroju kolektora wydechowego i zastosowaniu dwóch rur wydechowych, wykorzystanie większej przepustnicy i poprawę wlotu powietrza. Inżynierowie obniżyli także amplitudę wysokoczęstotliwościowych drgań, co poprawi żywotność jednostki napędowej, a zwłaszcza wałków rozrządu. Radical jest jedną z niewielu firm na świecie, które oferują gwarancję na silniki wyczynowe. W nowej wersji SR3, gwarancję na jednostkę napędową  podniesiono z 40 do 45 godzin.

Nadwozie

Nadwozie spełnia wymogi FIA co do bezpieczeństwa. Jednakże poprawiono stylistykę i osiągi, poprzez przemodelowanie przy pomocy narzędzi CFD (Obliczeniowa mechanika płynów - Computational Fluid Dynamics) całości nadwozia a także dyfuzora. Nowością jest podwójny tunel prowadzący od przodu do tyłu pojazdu, który poprawia efektywność aerodynamiczną bez uszczerbku na rozkładzie masy przód-tył. W pojeździe zastosowano lampy LEDowe.

Hamulce i zawieszenie

W pojeździe zastosowano pływające tarcze hamulcowe zarówno z przodu jak i z tyłu. Tarcze o średnicy 280 mm są nacinane i wentylowane, co ma poprawić zachowanie układu w czasie trwania całego wyścigu.

W Radicalu zastosowano regulowane zawieszenie Intrax Racing Suspension.

Elektronika

W samochodzie zastosowano wyświetlacz i rejestrator danych AIM MXL2, który cechuje się zwiększonym kontrastem w porównaniu z wcześniejszymi rozwiązaniami. Dodano także kilka ulepszeń, takich jak mapa toru wyświetlana w czasie rzeczywistym, a także możliwość uzupełnienia rejestratora o kamerę SmartyCam HD GP, która zapisuje obrazy z rozdzielczością do 720p, które są w pełni zsynchronizowane z danymi. MXL2 wyposażony jest w akcelerometr oraz żyroskop, co umożliwia rejestrację przyspieszeń pojazdu.

Dane techniczne:

Moc na kołach: 210KM @ 9500 RPM

Moment: 168Nm @ 8200 RPM

Masa: od 570 kg

Przyspieszenie 0-100 km/h: ok. 3.2 sekundy

Prędkość maksymalna: 248 km/h

Silnik: sucha miska olejowa, DOHC, 1500cm3

Skrzynia biegów: 6-biegowa, sekwencyjna, dyferencjał LSD Quaife

Koła: 8"x15" przód, 101⁄2"x16" tył

Opony: Dunlop, 200/580/R15 przód, 265/605/R16 tył

Wymiary: dł. 4077mm, szer. 1799mm, wys. 1093mm

 

Źródło: radicalsportscars.com

Ilustracje: radicalsportscars.com

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem