Sprzedaż samochodów Toyoty w 2017 roku

Toyota

Klienci indywidualni zarejestrowali w ubiegłym roku 18889 samochodów Toyoty, aż o 21% więcej niż rok wcześniej. Toyota zajęła w tej części rynku pierwsze miejsce, z udziałem 12,9%. Łącznie Toyota odnotowała aż 50714 rejestracji nowych samochodów, po raz trzeci z rzędu bijąc rekord popularności w Polsce. Wzrost liczby rejestracji wyniósł aż 24%, zaś całkowity udział Toyoty w rynku samochodów w Polsce to obecnie 10,5% (wzrost z 9,8% w 2016).

Najpopularniejszym modelem Toyoty w Polsce jest Yaris, który jednocześnie zajmuje pierwsze miejsce na rynku wśród Klientów indywidualnych. Osoby prywatne zarejestrowały 6088 Yarisów (jest to najlepszy wynik wśród modeli dostępnych w Polsce). Jego łączna liczba rejestracji wyniosła 12528 egzemplarzy. Prywatni kierowcy sięgają po ten model równie chętnie jak firmy.

Toyota AYGO jest najczęściej wybieranym samochodem w segmencie A. W ciągu roku odnotowano 3254 rejestracji tego modelu, o 445 więcej niż w przypadku modelu zajmującego drugie miejsce w zestawieniu, a jego udział w segmencie to 24,1%.

Popularność Toyoty w Polsce w znacznym stopniu wynika ze stale rosnącego zainteresowania autami hybrydowymi. Spektakularny wynik 14196 egzemplarzy, które opuściły salony Toyoty w 2017 roku, oznacza wzrost aż o 70% vs 2016. Hybrydy stanowiły aż 27% całkowitej liczby rejestracji nowych samochodów Toyoty w zeszłym roku kalendarzowym.

Najpopularniejszym modelem hybrydowym jest Toyota C-HR Hybrid z wynikiem 4283 sprzedanych egzemplarzy. Tuż za nią znalazła się Toyota Auris Hybrid, którą wybrało 4155 kierowców. Na trzecim miejscu uplasował się hybrydowy RAV4 – sprzedaż oszczędnego SUV-a zamknęła się liczbą 3047 aut.

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem