Historyczny rekord Renault w Polsce

Dacia

Grupa Renault osiągnęła historyczny wynik sprzedaży w Polsce, w 2015 roku zarejestrowano 41 433 nowych samochodów (Renault + Dacia). Grupa Renault odnotowała wzrost sprzedaży obu marek w 2015 roku - Renault o 14,9% i Dacia o 1,3%. Udział obydwu marek w polskim rynku samochodowym wyniósł 10,13%. Marka Renault zajmuje drugie miejsce na rynku samochodów dostawczych oraz szóste na rynku samochodów osobowych. Dacia znalazła się w pierwszej dziesiątce zarówno na rynku samochodów osobowych, jak i w segmencie aut dostawczych w 2015 roku. Duster pierwszym modelem w segmencie SUV na polskim rynku.

Obie marki Grupy Renault (Renault i Dacia) w 2015 roku zarejestrowały 41 433 samochody, to jest o 3 633 samochody więcej niż w roku poprzednim. To pozwoliło Grupie Renault osiągnąć 10,13% udziałów w rynku samochodów osobowych i dostawczych w Polsce. Tym samym na rynku samochodów osobowych i dostawczych, który wzrósł o 9,4%, sprzedaż Renault wzrosła o 14,9%, a Dacii o 1,3%.

Rok 2015 okazał się dobrym rokiem dla polskiej motoryzacji. Cieszymy się z naszego historycznego wyniku, sprzedaliśmy najwięcej samochodów naszych marek odkąd jesteśmy obecni jako bezpośredni przedstawiciel koncernu na polskim rynku. Mam nadzieję, że nasze nowości – Talisman, Megane, Espace i Kadjar oraz kolejne premiery, które wkrótce zaprezentujemy – przełożą się na jeszcze lepszy wynik Renault w tym roku – powiedział Grzegorz Zalewski, dyrektor generalny Terytorium East.

W roku 2015 zarejestrowano 17 946 samochodów osobowych Renault. Liderem sprzedaży w gamie Renault pozostaje model Clio, który znalazł 7 467 nabywców (hatchback + grandtour). Na drugim miejscu znalazł się flagowy model Renault – Megane, który sprzedał się w liczbie 3 570 sztuk (hatchback + grandtour). W marcu tego roku w salonach Renault model ten pojawi się w nowej odsłonie. Bardzo dobrym wynikiem cieszy się także model Captur, który znalazł 2 481 nowych właścicieli.

Dacia znalazła się w pierwszej dziesiątce zarówno na rynku samochodów osobowych (z udziałem 3,7%) jak i w segmencie aut dostawczych (udział 3,4%). Najlepiej sprzedającym się modelem marki był Duster – 6 312 sztuk. Wynik ten pozwolił Dusterowi zająć 1. miejsce w segmencie SUV na polskim rynku. Ponad 1/3 sprzedanych w Polsce Dusterów była wyposażona w napęd 4x4.

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Renault

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem