Porsche: Ponad 237 tysięcy samochodów sprzedanych na całym świecie

Porsche AG

W 2016 r. firma Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG znacznie pobiła swój rekordowy wynik z poprzednego roku. Producent sportowych samochodów ze Stuttgartu łącznie dostarczył na całym świecie 237 778 aut – to o około 6% więcej niż wynosił poprzedni rekord. Za wzrost ten odpowiada głównie popyt na rynkach Europy, USA i Chin. Szczególnie pozytywny wpływ na rezultaty sprzedaży miały modele Macan oraz nowe 718 Boxster. Dodatkowy impuls zapewnił doskonały odzew na premierę nowej generacji modelu Panamera.

„Silna gama produktów po raz kolejny pozwoliła nam przekroczyć wysoki poziom dostaw z ubiegłego roku” – mówi Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG. „Porsche jest synonimem emocji i jakości. Pozytywny trend na światowych rynkach potwierdza entuzjazm naszych klientów”. Jednak, jak dodaje Blume, ekskluzywność jest dla Porsche ważniejsza od celów sprzedażowych. Detlev von Platen, członek zarządu odpowiedzialny za marketing i sprzedaż, przytacza kolejne powody tego wyraźnego wzrostu: „siła marki i wyjątkowo zmotywowana sieć dealerska, której rozwój kontynuujemy”.

Model 718 Boxster znalazł 12 848 nabywców, o 9% więcej niż w 2015 r. Niezmiennie trwa legenda Porsche 911: wynik 32 409 dostarczonych egzemplarzy oznacza, że sprzedaż „911” wzrosła o 2%, pomagając jej w utrzymaniu szczególnej pozycji na rynku ekskluzywnych samochodów sportowych. Macan wzmocnił swoją pozycję jako najlepiej sprzedający się model Porsche – w ub.r. trafił do 95 642 odbiorców, co stanowi 19-proc. wzrost.

W ujęciu rynkowym wolumen dostaw w Europie przekroczył znakomity ubiegłoroczny wynik o 5% i osiągnął wynik 78 975 samochodów. Sprzedaż w Niemczech pozostała na stabilnym poziomie 29 247 sztuk (+1%). Porsche kontynuowało swój sukces także w USA, gdzie dostarczyło 54 280 aut, o około 5% więcej niż w 2015 r. Po wielkim sukcesie Porsche Experience Center w Atlancie producent wzmocnił swoją obecność na kluczowym amerykańskim rynku, otwierając drugi taki obiekt w Los Angeles w listopadzie 2016 r. Największym pojedynczym rynkiem zbytu po raz kolejny okazały się Chiny – liczba dostaw wzrosła tam o 12%, do 65 246 samochodów. Porsche odpowiada na dobry poziom popytu w Państwie Środka, rozbudowując swoją sieć dealerską o kolejne placówki, i planuje w 2017 r. otworzyć Porsche Experience Center w Szanghaju.

W Polsce liczba rejestracji nowych aut z Zuffenhausen po raz pierwszy przekroczyła tysiąc egzemplarzy i wyniosła dokładnie 1116. To oznacza wzrost o blisko 30 procent w porównaniu z 2015 r., kiedy 861 właścicieli usiadło za kółkiem swoich nowych modeli Porsche.

Najbliższe tygodnie przyniosą premierę kompletnie przeprojektowanej, drugiej generacji modelu Panamera w USA i Chinach. Na marcowe targi motoryzacyjne w Genewie zaplanowano światowy debiut wersji shooting brake – Panamera Sport Turismo

 

PORSCHE AG
sprzedaż

Rok 2016

2016

2015

Różnica (%)

Świat

237 778

225 121

+6%

Europa

78 975

75 354

+5%

Niemcy

29 247

28 953

+1%

Polska

1116

861

+30%

Ameryka

65 591

62 109

+6%

USA

54 280

51 756

+5%

Azja-Pacyfik, Afryka
i Bliski Wschód

93 212

87 658

+6%

Chiny

65 246

58 009

+12%

 

 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Porsche

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem