Koncern Volkswagen dostarczył 5,12 mln samochodów w pierwszej połowie 2016 roku

Tiguan R-line

W czerwcu sprzedaż samochodów koncernu Volkswagen wzrosła o 5,1 procenta w porównaniu do sprzedaży w czerwcu 2015 roku. Do klientów trafiło 883.400 samochodów. W pierwszej połowie tego roku sprzedaż wyniosła 5,12 mln egzemplarzy, czyli o 1,5 procenta więcej niż w analogicznym okresie 2015 roku. W pierwszych sześciu miesiącach 2016 roku regiony Europy oraz Azji i Pacyfiku zanotowały stabilny wzrost sprzedaży, natomiast nieznacznie zmniejszyła się liczba dostaw w krajach Ameryki Północnej. Zmniejszenie sprzedaży odnotowano również w regionie Ameryki Południowej. „Solidny wzrost sprzedaży w pierwszym półroczu to częściowo zasługa bardzo dobrego wyniku w miesiącu czerwcu. Głównym motorem napędowym wzrostu sprzedaży są regiony Europy oraz Azji i Pacyfiku. Dobre wyniki sprzedaży odzwierciedlają zaufanie klientów do naszych produktów, nawet w trudnych czasach” – powiedział Fred Kappler, szef sprzedaży koncernu.

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2016 r. koncern Volkswagen przekazał klientom w Europie 2,2 mln nowych samochodów, co oznacza wzrost o 3,8 procenta w stosunku do sprzedaży w analogicznym okresie ubiegłego roku. Popyt na nowe auta marek należących do koncernu Volkswagen wzrósł zarówno w Europie Zachodniej (o 3,3 procenta), jak i w Europie Centralnej i Wschodniej (o 6,7 procenta). W przypadku Europy Zachodniej szczególnie duży wzrost sprzedaży odnotowano we Włoszech i w Hiszpanii, natomiast Polska i Czechy okazały się motorem napędowym wzrostu popytu na nowe auta marek koncernu Volkswagen w Europie Centralnej i Wschodniej. W drugim kwartale ustabilizowała się sprzedaż w Rosji. Tylko w czerwcu przekazano tam klientom 14.500 samochodów, czyli o 0,9 procenta więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

W pierwszej połowie 2016 roku nieznacznie zmniejszyła się liczba dostaw samochodów marek należących do koncernu Volkswagen klientom w regionie Ameryki Północnej. Wynik na poziomie 444.100 egzemplarzy oznacza spadek sprzedaży o 1,6 procenta. 76.900 aut przekazano odbiorcom w czerwcu, czyli o 4,3 procenta mniej niż w analogicznym miesiącu przed rokiem. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2016 r. w regionie Ameryki Południowej dostarczono klientom 223,800 aut, co oznacza spadek sprzedaży o 24,7 procenta. Za spadek sprzedaży odpowiada głównie sytuacja gospodarcza, w dalszym ciągu napięta nie tylko w Brazylii.

W pierwszych dwóch kwartałach 2016 roku marki należące do koncernu Volkswagen solidny wzrost sprzedaży odnotowały w regionie Azji i Pacyfiku. Tylko w czerwcu przekazano tam klientom 333.300 samochodów, czyli o 15 procent więcej niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku. Największy wzrost popytu jest udziałem Chin, gdzie sprzedaż zwiększyła się o 18,7 procenta. W sumie, w okresie od stycznia do czerwca 2016 roku, w regionie Azji i Pacyfiku koncern Volkswagen dostarczył klientom 2,04 mln samochodów, co oznacza wzrost o 5,1 procenta w porównaniu ze sprzedażą w analogicznym okresie ubiegłego roku.

 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem