Mazda kończy pierwszy kwartał i rok obrotowy z dużym wzrostem sprzedaży w Europie i w Polsce

Mazda grill

Mazda umocniła swoja pozycję w Europie w pierwszym kwartale 2016 r. — sprzedaż wzrosła o 28,5% w ujęciu rok do roku i wyniosła 68 797 samochodów. Dla japońskiego producenta był to 14. z rzędu kwartał zwiększenia sprzedaży i dziesiąty (spośród ostatnich dwunastu kwartałów), w którym odnotowano dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Oznacza to, że Mazda osiągnęła wynik lepszy od dynamicznie rozwijającego się rynku europejskiego (wzrost w Europie wyniósł 8,1%) i znacząco zwiększyła swój udział w rynku do 1,7%.

Tak imponujący wzrost to efekt niezwykłej popularności modeli takich jak Mazda CX-3, która trafiła na rynek w czerwcu zeszłego roku, a także Mazda2, której sprzedaż w pierwszym kwartale wzrosła o 75%. Liczba sprzedanych egzemplarzy nowej Mazdy MX-5, laureata nagrody World Car of the Year oraz World Car Design of the Year 2016 r., wzrosła aż o 282%. Wyniki sprzedaży Mazdy CX-5 i Mazdy6 były zgodne z planem, natomiast Mazda3 pozostaje najlepiej sprzedającym się modelem (innym niż SUV) w europejskiej ofercie japońskiego producenta.

 Jeśli chodzi o poszczególne rynki, najwyższy wzrost w pierwszym kwartale (w ujęciu rok do roku) zanotowano w Portugalii, we Włoszech i Hiszpanii. W Portugalii sprzedaż wzrosła ponad trzykrotnie, we Włoszech podwoiła się, natomiast w Hiszpanii liczba sprzedanych samochodów wzrosła o 70%. W kilku innych krajach sprzedaż wzrosła o ponad 50%. W gronie tym znalazły się Belgia (+65%), Holandia (+63%), Norwegia (+60%), Czechy (+59%), Irlandia (+54%) oraz Polska (+52%). Na większości pozostałych rynków, w tym w Wielkiej Brytanii i Francji, również odnotowano dwucyfrowy wzrost sprzedaży3.

Fundamenty sukcesu Mazdy to technologia i design. Od roku 2012, w którym na rynek europejski wprowadzono technologię SKYACTIV, unikalną ofertę zespołów napędowych, platform i nadwozi opracowanych przez Mazdę, producent niemal podwoił liczbę sprzedawanych samochodów.

Według danych na koniec marca w ciągu ostatnich 12 miesięcy Mazda sprzedała w Europie ponad 227 000 samochodów, o 28% więcej niż w poprzednim roku obrotowym.

Mazda Polska odnotowała 28-procentowy wzrost sprzedaży w roku obrotowym (01.04.2015-31.03.2016) – zarejestrowanych zostało 10 267 Mazd. Największą popularnością wśród klientów cieszy się Mazda6 (3 381 szt.), zaraz za nią Mazda3 (2 826) i CX-5 (1 992). W porównaniu do poprzedniego roku obrotowego o 74% wzrosła sprzedaż roadstera MX-5, a aż o 225% - Mazdy2.

Mazda Polska zajęła 4.miejsce wśród europejskich przedstawicielstw marki - po Niemczech, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. Ponadto zajmuje 3. miejsce pod względem sprzedaży Mazdy6 i 4. miejsce w sprzedaży Mazdy3.

 

 

Źródło: Mazda

Ilustracja:  Mazda

  • Dostosuj

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem