Ogólnoświatowe wyniki handlowe za 2017 rok

Renault

Piąty rok z rzędu grupa Renault odnotowuje wzrost sprzedaży. W 2017 roku sprzedano 3 761 634 samochody. Sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych Grupy Renault (włącznie z marką Łada) w skali światowej zwiększyła się o 8,5%, przy ogólnym wzroście rynku motoryzacyjnego o 2,3%. Udział Grupy w rynku światowym wynosi obecnie 4,0% (+0,2 punktu w stosunku do 2016 roku).

W segmencie samochodów dostawczych grupa osiągnęła wielkość sprzedaży na rekordowym poziomie 462 859 pojazdów, co oznacza wzrost o 4,1% w stosunku do roku 2016.

Marki Renault i Dacia pobiły rekordy sprzedaży, osiągnąwszy liczbę sprzedanych samochodów odpowiednio 2 670 982 i 655 235. Sprzedaż Łady zwiększyła się o 17,8%, a liczba sprzedanych i zarejestrowanych samochodów wyniosła 335 564, natomiast sprzedaż Renault Samsung Motors spadła o 10,1% do poziomu 99 846 egzemplarzy.

W 2017 roku nasza Grupa pobiła nowy rekord - sprzedaliśmy ponad 3,7 miliona samochodów. Nadal rosną sprzedaż i udziały w rynku we wszystkich regionach świata. Nasza strategia odnawiania gamy samochodów i ekspansji geograficznej, którą realizujemy od wielu lat, przynosi owoce. W 2018 roku będziemy kontynuować zwiększanie sprzedaży i rozwijanie działalności na rynkach pozaeuropejskich zgodnie z naszym planem Drive The Future.

W Europie, przy średnim wzroście rynkowym na poziomie 3,3%, sprzedaż Grupy wzrosła o 5,6% do 1 911 169 egzemplarzy. Udział Grupy w rynku europejskim wyniósł 10,8%, co oznacza wzrost o 0,2 punktu.

Sama marka Renault odnotowała wzrost o 3,7%. Udział w rynku wyniósł 8,2%. Korzystne dla marki było w szczególności odnowienie w 2016 roku całej rodziny Mégane oraz wprowadzenie na rynek nowego Koleosa w czerwcu ubiegłego roku. Clio 4 nadal pozostaje drugim najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie, a Captur zajmuje pierwsze miejsce w segmencie crossoverów tej kategorii.

W segmencie samochodów elektrycznych Renault utrzymuje pozycję lidera z udziałem w rynku wynoszącym 23,8%. Sprzedaż w tym segmencie wzrosła aż o 38%. Renault ZOE jest najlepiej sprzedającym się w Europie samochodem elektrycznym, a liczba sprzedanych i zarejestrowanych samochodów tego modelu wzrosła o 44%.

Jeszcze przed wprowadzeniem na rynek na początku 2018 roku nowego Dustera marka Dacia odnotowała kolejny rekord sprzedaży w Europie - 463 712 sprzedanych i zarejestrowanych samochodów (wzrost o 11,7%), co zapewniło jej 2,6% udziału w rynku (wzrost o 0,2 punktu). Osiągnięty wzrost jest związany głównie z wynikami sprzedaży Sandero faza 2, wprowadzonego pod koniec 2016 r.

We wszystkich regionach pozaeuropejskich zwiększyła się zarówno wielkość sprzedaży jak i udziały w rynku. Sprzedaż Grupy wzrosła o 11,6% przy średnim wzroście rynkowym 3,3%. Wielkość sprzedaży na rynkach pozaeuropejskich stanowi obecnie 49,2% całej sprzedaży.

Grupa Renault umocniła swoją pozycję dzięki sukcesom odnowionej gamy modeli: Renault Kaptur, ŁADA Vesta i ŁADA XRAY w Rosji, Koleos w Chinach, Mégane Sedan w Turcji, Duster Oroch i Kwid w Ameryce.

W Eurazji wielkość sprzedaży Renault wzrosła o 13,6%, przy ogólnym wzroście na rynku wynoszącym 7,0%. Udział Grupy w rynku, łącznie z marką Łada, zwiększył się o1,4 punktu, do 24,5%, w szczególności za sprawą dynamiki wzrostu sprzedaży w Rosji.

Rynek rosyjski po raz pierwszy od czterech lat odnotował wzrost i to o 12,2%. Sprzedaż Grupy zwiększyła się natomiast o 16,9% (łącznie z Ładą). W 2017 roku ponad jedna czwarta samochodów sprzedawanych w Rosji to Łada lub Renault.

Łada odnotowała wzrost sprzedaży o 17,0%, co zapewniło jej 19,5% udziału w rynku (wzrost o +0,8 punktu), dzięki sukcesom odnowionej gamy, a zwłaszcza modeli ŁADA Vesta i ŁADA XRAY.

Udział marki Renault w rynku osiągnął rekordowy poziom 8,5%, co daje wzrost o 0,3 punktu. Sprzedano i zarejestrowano 30 958 sztuk modelu Kaptur oraz 43 715 sztuk modelu Duster. Rosja jest obecnie drugim co do wielkości rynkiem grupy (po objęciu konsolidacją Łady).

W Turcji Renault osiągnęło najlepszy w historii poziom sprzedaży i wzrost o 7,0% (130 276 samochodów), przy ogólnym spadku na rynku wynoszącym 2,8%. Dowodem sukcesu modelu Mégane Sedan jest liczba blisko 39 300 sprzedanych i zarejestrowanych samochodów. Udział Grupy w rynku wzrósł o 1,3 punktu do poziomu 13,6% i Renault stało się najpopularniejszą marką na rynku samochodów osobowych i dostawczych w tym kraju.

W regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż samochodów wzrosła o 17,0% przy średnim wzroście rynkowym o 2,7%.

W Chinach Renault sprzedało ponad 72 100 samochodów, wobec 35 278 sztuk w roku 2016, co oznacza podwojenie wielkości rocznej sprzedaży. Potwierdzeniem sukcesu nowego Koleosa jest liczba ponad 43 400 sprzedanych i zarejestrowanych samochodów.

Renault Samsung Motors zanotowało spadek o 10,1% z powodu braku nowych modeli przy silnej konkurencji na rynku. Nastąpiło to po fali wysokiego wzrostu w 2016 r. w wyniku wprowadzenia do sprzedaży modeli SM6 oraz QM6.

W regionie Afryki, Bliskiego Wschodu i Indii sprzedaż grupy wzrosła o 8,4% przy ogólnym wzroście na rynku motoryzacyjnym rzędu 2,0%. Udział Grupy w rynku wzrósł o 0,4 punktu do poziomu 6,6%.

W Iranie odnotowano wzrost sprzedaży o 49,3%, co zapewniło rekordowy udział w rynku na poziomie 10,8% (wzrost o 2,4 punktu) dzięki sukcesom modeli Tondar i Sandero.

W Indiach Renault wciąż jest najpopularniejszą europejską marką samochodów i ma udział w rynku wynoszący 3,1%. Przed planowanym zwiększeniem produkcji modelu Captur sprzedaż spadła o 14,9%.

W krajach Maghrebu sprzedaż Grupy wzrosła o 5,6%, pomimo ogólnego spadku na tamtejszym rynku o 4,7%. Udział Grupy w rynku wyniósł 42,4%, co oznacza wzrost o 4,1 punktu, głównie za sprawą dobrych wyników osiągniętych w Algierii, gdzie Grupa zdobyła rekordowy udział w rynku rzędu 62,8%, co daje wzrost o 11 punktów.

W regionie Ameryki Środkowej i Południowej sprzedaż wzrosła o 9,9%, przy ogólnym wzroście na rynku wynoszącym 7,2%. Grupa uzyskała udział w rynku w wysokości 6,7%, czyli większy o 0,2 punktu.

Grupa doskonale wykorzystała ożywienie na rynku brazylijskim, na którym nastąpił wzrost o 9,3%. Sprzedaż zwiększyła się o 11,4%, a udział w rynku osiągnął rekordowy poziom 7,7% (wzrost o 0,1 punktu) dzięki dobrym wynikom sprzedaży modeli Captur i Kwid.

Od wprowadzenia do sprzedaży w lipcu ubiegłego roku model Kwid został już sprzedany w liczbie blisko 22 600 egzemplarzy.

Na rynku argentyńskim, przy średnim wzroście na poziomie 26,4%, przed oczekiwanym zwiększeniem produkcji modelu Kwid Grupa osiągnęła wzrost o 16,3%.

PERSPEKTYWY HANDLOWE GRUPY RENAULT NA ROK 2018

W 2018 roku na światowym rynku powinien nastąpić wzrost rzędu 2,5% w stosunku do roku 2017. Na rynku europejskim oczekuje się wzrostu na poziomie 1%, również jednoprocentowy wzrost spodziewany jest we Francji.

Jeśli chodzi o regiony pozaeuropejskie, to na rynku brazylijskim powinien nastąpić wzrost rzędu 5%, a na rynku rosyjskim bliski 10%. W Chinach powinien nastąpić wzrost o 5%, a w Indiach o 6%.

W tej sytuacji w roku 2018 Grupa powinna we wszystkich regionach odczuć pozytywne efekty odnowienia gamy i nadal zwiększać sprzedaż, zwłaszcza dzięki wzrostowi na rynkach pozaeuropejskich zgodnie z nowym planem „Drive the Future” .

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem