Renault, Nissan i Mitsubishi Motors zacieśnią współpracę

Renault Nissan Mitsubishi Logo

Nowy plan na najbliższych sześć lat zakłada następujące cele:

• wyprodukowanie ponad 9 milionów samochodów z wykorzystaniem czterech wspólnych platform podłogowych,

• zwiększenie udziału wspólnych silników z jednej trzeciej do trzech czwartych,

• wygenerowanie nowych obszarów synergii dzięki wykorzystaniu rozwiązań technologicznych partnerów

w zakresie samochodów elektrycznych, mobilnych technologii i jazdy autonomicznej,

• wprowadzenie 12 nowych modeli z napędem 100% elektrycznym na bazie wspólnych platform

i komponentów,

• opracowanie 40 nowych samochodów wyposażonych w system jazdy autonomicznej,

• poszerzenie zakresu działalności o usługi w zakresie mobilności na żądanie z wykorzystaniem zautomatyzowanych samochodów.

Zaprezentowany nowy sześcioletni plan „Alians 2022” zakłada dwukrotne zwiększenie efektu synergii w ramach Aliansu w skali roku. Celem jest uzyskanie 10 miliardów euro oszczędności rocznie w 2022 roku.

Dziś Alians rozpoczyna nowy etap rozwoju. Plan Alians 2022 zakłada uzyskanie efektu synergii w wysokości 10 miliardów euro rocznie. Będzie to możliwe z jednej strony dzięki przyspieszeniu współpracy między Renault, Nissanem i Mitsubishi Motors w obszarze platform, silników i nowych technologii dla samochodów elektrycznych, autonomicznych i wyposażonych w mobilne technologie. Z drugiej strony przyczynią się do tego większe oszczędności skali. Nasza roczna sprzedaż powinna przekroczyć 14 milionów samochodów, co przełoży się na koniec planu na obroty w wysokości 240 miliardów euro - podkreślił prezes Aliansu, Carlos Ghosn.

W ramach planu Alians 2022 partnerzy będą znacznie intensywniej wykorzystywać wspólne platformy. Na czterech wspólnych platformach ma zostać wyprodukowanych dziewięć milionów samochodów. Zwiększy się również wykorzystanie wspólnych silników. Będą one stanowić 75% łącznej sprzedaży Aliansu.

Plan zakłada również znaczny wzrost wymiany technologii dla samochodów elektrycznych, opracowanie i wdrożenie systemów jazdy autonomicznej i integracji samochodu z otoczeniem jak również nowych usług w obszarze mobilności.

Do 2022 roku zostanie wprowadzonych na rynek 12 nowych modeli elektrycznych o zerowej emisji, zaprojektowanych na bazie dedykowanych wspólnych platform oraz uniwersalne komponenty, które będzie można wykorzystać do samochodów z różnych segmentów. Jednocześnie pojawi się 40 pojazdów o zróżnicowanym poziomie jazdy autonomicznej aż do pojazdu w pełni autonomicznego. Nowa strategia usług związanych z mobilnością zakłada m.in. wprowadzenie usługi przewozu osób na żądanie (on demand) z wykorzystaniem zautomatyzowanych pojazdów.

Wraz z nowym planem Alians 2022 zaprezentowano nowe logo Aliansu, symbolizujące wzmocnienie współpracy pomiędzy tworzącymi go producentami.

 

Plan przyspieszy wzrost i zwiększy zyskowność partnerów wchodzących w skład Aliansu. Zwiększymy efekt synergii dzięki współpracy pomiędzy naszymi trzema koncernami, które zachowają swoją autonomię, ale będą działały ze skutecznością połączonej organizacji. Od 1999 roku Alians zapewnił wzrost i wysokie wyniki dzięki współpracy obu tworzących go firm. Podczas realizacji planu Alians 2022 pokażemy, że potrafimy wypracować wzrost i osiągnąć wysoką wydajność również przy trzech lub nawet większej liczbie partnerów - podsumował Carlos Ghosn.

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

  • Dostosuj

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem