Volkswagen podjął decyzję o produkcji elektrycznego Microbusa       

Volkswagen I.D. Buzz

Koncepcyjny Volkswagen I.D. BUZZ został opracowany i jest rozwijany pod kątem wdrożenia go do produkcji seryjnej. Prezesi Zarządu Volkswagena i Volkswagen Samochody Użytkowe – dr Herbert Diess i dr Eckhard Scholz – ogłosili decyzję o produkcji tego modelu na Concours d'Elegance w Pebble Beach, w Kalifornii.

W ramach dalszych działań związanych z rozwojem gamy samochodów elektrycznych, Volkswagen określił również datę premiery I.D. BUZZ, który w salonach pojawi się w 2022 roku po premierze kompaktowego, czterodrzwiowego modelu I.D. W wypadku I.D. BUZZ oraz całej rodziny modeli I.D. Volkswagen koncentruje się przede wszystkim na rynkach Ameryki Północnej oraz na Europie i Chinach.

„Po prezentacjach na salonach samochodowych w Detroit i w Genewie, otrzymaliśmy ogromną liczbę listów i e-maili od klientów, którzy wyrazili się bardzo jasno: „proszę, skonstruujcie ten samochód” – powiedział w Pebble Beach Prezes Zarządu Volkswagena, dr Herbert Diess. Pebble Beach, jako miejsce ogłoszenia decyzji, wybrano nie przez przypadek – dr Diess wyjaśnił: „Microbus, bo tak nazywany jest Bulli w Ameryce, zawsze był częścią kalifornijskiego stylu życia. Teraz przywracamy go z powrotem i będziemy oferować ten kultowy model jako e-Microbusa, czyli Bulliego z napędem elektrycznym”.

Podobnie jak w przypadku „Show Car of the Year” zaprezentowanego w Detroit, samochód produkowany seryjnie również będzie miał akumulatory umieszczone w podłodze. Ponieważ napęd elektryczny nie zajmuje dużo miejsca, przednia i tylna oś mogą być zamontowane bardzo daleko od siebie. W rezultacie otrzymuje się samochód o bardzo dużym rozstawie osi i z krótkimi zwisami, dzięki czemu więcej miejsca jest do dyspozycji we wnętrzu. „Z zewnątrz auto wygląda więc jak mały van, ale wnętrze ma przestronne jak duże vany” – wyjaśnił dr Diess. Zarówno kierowca, jak i pasażerowie mają dużo miejsca na bardzo wygodną podróż.

Osoby, które będą chciały wykorzystywać auto do przewozu ładunków także otrzymają to, czego potrzebują: „Oprócz wersji osobowej zaproponujemy również ID BUZZ w wersji Cargo, czyli samochód o zerowej emisji i oferujący wysokie możliwości jazdy automatycznej” – powiedział dr Eckhard Scholz, Prezes Zarządu Volkswagen Samochody Użytkowe. „To idealna koncepcja elektrycznego vana, szczególnie potrzebna i przydatna w centrach dużych miast”.

Przy długości 4.942 mm, szerokości 1.976 mm i wysokości 1.963 mm samochód koncepcyjny oferuje niezwykle dużą przestrzeń w kabinie. Wersja produkcyjna, skonstruowana na nowej płycie podłogowej zaprojektowanej wyłącznie dla aut elektrycznych, zachowa wiele pomysłów stylistycznych z samochodu koncepcyjnego. Auto, które trafi do produkcji seryjnej będzie oferowało zmienny układ foteli, łączność ze światem zewnętrznym i będzie mogło poruszać się w trybie automatycznym.

Rozszerzenie gamy aut elektrycznych jest częścią Strategii 2025 Volkswagena, która zakłada wprowadzenie do tego czasu ponad 30 modeli elektrycznych.

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

  • Dostosuj

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem