Wyniki sprzedaży Grupy PSA za 1 semestr

Samochody Grupy PSA

W ramach strategicznego planu rentownego wzrostu „Push to Pass” grupa PSA kontynuuje ofensywę produktową, którą rozpoczęła w 2016 roku: Do końca 2017 roku w 6 regionach, w których grupa prowadzi działalność, zostanie zrealizowanych 31 premier rynkowych ze 121 przewidzianych w ramach planu.

Wartość sprzedaży nowych samochodów grupy PSA w Europie wzrosła o 4%, natomiast wielkość sprzedaży w pierwszym półroczu 2017 roku wyniosła 1 036 000 samochodów, co oznacza spadek o 1,9%.

Sprzedaż SUV-a PEUGEOT 2008 wzrosła o 10%, dzięki czemu zajął drugie miejsce w segmencie. Spektakularny wzrost sprzedaży nowego SUV-a PEUGEOT 3008 zapewnił mu miejsce w pierwszej trójce najpopularniejszych samochodów w tej kategorii.

Marka CITROËN odnotowała rekordowy wynik sprzedaży w Europie w ciągu ostatnich sześciu lat. Wzrost wyniósł 5,6% i był o 1 punkt wyższy od wzrostu na rynku.

Na rynku lekkich samochodów dostawczych za sprawą nowych wersji PEUGEOT Expert i CITROËN Jumpy udział grupy zwiększył się o +1,2 punktu osiągając poziom 20,4%, między innymi dzięki modelom PEUGEOT Partner i CITROËN Berlingo, które zajmują odpowiednio pierwsze i trzecie miejsce w swoim segmencie. Należą więc do najlepiej sprzedających się furgonetek w Europie.

DS Automobiles kontynuuje proces reorganizacji rozbudowując własną sieć, która obecnie w przeddzień premiery rynkowej DS 7 CROSSBACK obejmuje 116 dedykowanych punktów sprzedaży w Europie. W pierwszym półroczu 2017 roku rozpoczęła się sprzedaż pięciu limitowanych edycji oraz DS 7 CROSSBACK La Première. Aż 60% osób, które zapisały się na nowy model stanowią nowi klienci.

W Chinach i Południowo-Wschodniej Azji, gdzie panuje ostra konkurencja, Grupa PSA wprowadza nowy model ekonomiczno-handlowy do współpracy z siecią sprzedaży oraz partnerami z dwóch spółek joint-venture DPCA i CAPSA. W ramach tych zmian w dniu 7 czerwca grupa PSA zawarła umowę zacieśniającą współpracę z ChangAn Automobile w celu przyspieszenia rozwoju marki DS w Chinach. Aby przyspieszyć rozwój działalności w Wietnamie Grupa PSA, wraz ze swoim partnerem THACO, uruchomi w drugim półroczu lokalną montownię oraz sprzedaż dwóch nowych SUV-ów.

W regionie Bliskiego Wschodu i Afryki Grupa PSA kontynuuje realizację planu rentownego wzrostu. Sprzedaż osiągnęła poziom 277 900 egzemplarzy, między innymi dzięki zwiększeniu sprzedaży w Maroku (+5%) oraz w Turcji (+5%). Grupa PSA umacnia także swoją pozycję w Iranie przez utworzenie dwóch spółek joint-venture, które już rozpoczęły działalność. Wielkim sukcesem okazało się uruchomienie produkcji SUV-a PEUGEOT 2008 w lokalnych zakładach i wprowadzenie go na rynek w formie przedsprzedaży.

Grupa PSA kontynuuje z powodzeniem ofensywę produktową w regionie wprowadzając do sprzedaży nową wersję CITROËN C3, odnowioną wersję modelu C-Elysée oraz nowe wersje SUV-a PEUGEOT 3008 i modelu 301. Nowy PEUGEOT Pick Up, którego pierwsze oficjalne zdjęcia pokazano w czerwcu 2017 roku, oznacza powrót marki do tego strategicznego segmentu. Model zostanie wprowadzony do sprzedaży w trzecim kwartale 2017 roku.

Również DS Automobiles rozwija swoją działalność w regionie, zwłaszcza w Iranie. Przyspieszono tworzenie sieci dystrybucji, żeby była gotowa na rozpoczęcie sprzedaży DS 7 CROSSBACK na początku 2018 roku.

W Ameryce Łacińskiej sprzedaż grupy wzrosła o 8,5%. Pomimo coraz liczniejszej i groźniejszej konkurencji na tamtejszych rynkach sprzedano 96 300 samochodów.

Sprzedaż samochodów marki PEUGEOT zwiększyła się o 5,2%, w szczególności za sprawą wprowadzenia na rynek w drugim kwartale nowej wersji PEUGEOT 301 w Argentynie, Meksyku i Chile. Bardzo obiecująco wyglądał debiut handlowy nowej wersji SUV-a 3008, który niedawno trafił do sprzedaży w Meksyku, w Brazylii oraz w Chile, a pod koniec roku pojawi się w Argentynie.

Marka CITROËN odnotowała wzrost sprzedaży w regionie o 14,7%, do czego bardzo przyczyniła się Argentyna, gdzie sprzedaż nowych samochodów zwiększyła się o 33%.

Marka DS utrzymuje swoją dynamikę wzrostu w tym regionie dzięki wzrostowi sprzedaży o 48,6%. W ciągu kilku miesięcy zostaną otwarte cztery punkty DS STORES specjalnie na premierę rynkową DS 7 CROSSBACK. 

W regionie Eurazji sprzedaż grupy PSA wzrosła o 26,4% dzięki dynamice nadanej przez marki PEUGEOT (+41,1%) i CITROËN (+10,5%), zwłaszcza na rynku ukraińskim, który przeżywa wyraźny rozkwit. W Rosji grupa zwiększyła sprzedaż lekkich samochodów dostawczych o 18% jeszcze przed planowaną na drugie półrocze premierą rynkową nowej generacji PEUGEOT Expert i Traveller oraz CITROËN Jumpy i SpaceTourer. Te premiery rynkowe uzupełnią zapowiedziane na lipiec debiuty nowej wersji PEUGEOT 408 produkowanej w Kałudze oraz nowego SUV-a PEUGEOT 3008, który trafił na rosyjski rynek 1 lipca. Mają one wzmocnić strategię stałego wzbogacania wyposażenia gamy oferowanej przez markę PEUGEOT w tym regionie.

Grupa PSA konsekwentnie realizuje działania na rzecz rozwoju w regionie Eurazji.  W Uzbekistanie zawarła umowę joint-venture z SC Uzavtosanoat na produkcję lekkich samochodów dostawczych od roku 2019.

W regionie Indii i Pacyfiku istotne znaczenie mają dobre wyniki grupy PSA uzyskane w Japonii (+11,1%). Wzrost sprzedaży w regionie jest w dużej mierze zasługą marki Citroën (+52,8%), a w szczególności nowej wersji C4 Picasso oraz C4 Cactus w Korei i Japonii. Nowy SUV PEUGEOT 3008 odniósł prawdziwy sukces w Korei oraz w Japonii, gdzie liczba zamówień wyniosła ponad 2 300 w ciągu zaledwie czterech miesięcy. Po otwarciu nowego punktu DS STORE w Nagoja marka DS dysponuje obecnie w Japonii dwoma punktami DS STORES oraz jednym DS SALON.  

Jean-Philippe Imparato, dyrektor marki PEUGEOT: - „Ponad milion samochodów sprzedanych do końca czerwca oraz wzrost światowej sprzedaży o 15% oznaczają, że PEUGEOT jest na dobrej drodze do osiągnięcia wyznaczonego celu sprzedaży 2 milionów egzemplarzy w 2017 roku, w tym 45% na rynkach pozaeuropejskich, zgodnie z podjętym zobowiązaniem osiągnięcia poziomu 50% do roku 2020. Do uzyskania tych wyników przyczyniła się cała gama samochodów marki. Portfel zamówień stale rośnie.”

 

Źródło: PSA

Ilustracja: PSA

  • Dostosuj

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem