Alians Renault-Nissan zapowiada rekordowy wzrost sprzedaży w pierwszym półroczu 2017 roku

Renault Nissan

W okresie od stycznia do czerwca 2017 roku Renault, Nissan i Mitsubishi Motors sprzedały łącznie ponad 5,27 miliona samochodów, co oznacza wzrost sprzedaży o 7%. Łączna sprzedaż samochodów elektrycznych przekroczyła poziom 480 tys. samochodów. Alians, występujący obecnie w poszerzonym składzie, jest na najlepszej drodze, by stać jednym z największych światowych producentów samochodów jeszcze w tym roku.

Sprzedaż Aliansu Renault-Nissan w pierwszym półroczu 2017 wzrosła o 7%, do poziomu 5 268 079 samochodów. Wzrost ten jest efektem zwiększonego zapotrzebowania na modele francuskiego i japońskiego koncernu oraz dołączenia nowego członka Aliansu, spółki Mitsubishi Motors, która po raz pierwszy została uwzględniona w wynikach w tym półroczu. Sprzedaż modeli Renault, w tym Clio, Sandero, Mégane, Captur i Duster wzrosła. Podobne tendencje wykazuje sprzedaż modeli Nissana: X-Trail/Rogue, Sentra/Sylphy, Qashqai i Altima/Teana. Natomiast spółka Mitsubishi Motors, która dołączyła do Aliansu pod koniec 2016 roku, sprzedała blisko 495 tys. samochodów. Szczególnym powodzeniem w regionie ASEAN cieszył się jej SUV Outlander oraz model Pajero Sport. Łączna sprzedaż samochodów elektrycznych trzech producentów wyniosła 481 151 samochodów i również wykazuje znaczący wzrost. Potwierdza wiodącą pozycję Aliansu jako największego producenta samochodów elektrycznych wśród marek popularnych. Do wzrostu sprzedaży w znaczącym stopniu przyczyniły się modele LEAF Nissana oraz ZOE Renault, który nadal zajmuje pierwsze miejsce w Europie, a także model i-Miev Mitsubishi. Jeśli chodzi o modele hybrydowe, to elektryczne wersje Mitsubishi Outlander przekroczyły poziom 13 000 sprzedanych sztuk.

Carlos Ghosn, prezes Aliansu Renault-Nissan, oświadczył: Alians osiągnął rekordowy poziom sprzedaży w pierwszym półroczu 2017. Łącznie sprzedaliśmy 5 268 079 samochodów. Chcemy w tym roku maksymalnie wykorzystać efekt synergii w ramach Aliansu, w większym stopniu czerpać zyski z oszczędności skali i naszej obecności na światowych rynkach, a także skoncentrować się na zaawansowanych technologiach i innowacyjnych modelach z napędem elektrycznym. Alians w nowym, poszerzonym składzie jest na najlepszej drodze do wykorzystania swojego potencjału, zarówno jeśli chodzi o wielkość sprzedaży, jak i ofertę usług związanych z mobilnością nowej generacji, którą chcemy zaproponować klientom na całym świecie.

W pierwszym półroczu 2017 Grupa Renault sprzedała 1 879 288 samochodów. Oznacza to wzrost o 10,4% przy średnim wzroście rynkowym równym 2,6%. Wszystkie marki grupy odnotowały zarówno wzrost wielkości sprzedaży, jak i udziałów w rynku. Renault i Dacia pobiły w tym półroczu nowy rekord sprzedaży. Renault zajmuje drugie miejsce pod względem wielkości sprzedaży w Europie. Zarówno sprzedaż jak i udziały w rynku wzrosły we wszystkich regionach. Grupa Renault odnotowała w szczególności wzrost sprzedaży o 19,3% regionie Afryki-Bliskiego Wschodu-Indii i o 50,5% w regionie Azji-Pacyfiku.

Natomiast Nissan Motor Co. Ltd. sprzedał 2 894 488 samochodów w pierwszym półroczu. Oznacza to wzrost o 5,6%. Nissan odnotował wzrost sprzedaży w Japonii (+22,9%) oraz w Europie (+5,7%). Model Infiniti sprzedał się w ilości 125 tys., co daje wzrost o 13% w stosunku do analogicznego okresu w roku 2016. Mitsubishi Motors sprzedał 494 303 samochody, co przekłada się na wzrost światowej sprzedaży tej marki o 2,4 % w stosunku do analogicznego okresu w roku 2016. Wzrosła również sprzedaż minisamochodów Kei w Japonii. Możemy również zaobserwować duży wzrost sprzedaży w Chinach w związku z wprowadzeniem produkowanego lokalnie SUV-a Outlander. Marka odnotowała również zwiększenie sprzedaży w regionie ASEAN, pod wpływem wzmożonego zapotrzebowania na SUV-y i pickupy. Alians zamierza mocniej wykorzystać efekt synergii w 2017 roku, dzięki ściślejszej współpracy pomiędzy Mitsubishi Motors oraz Nissan i Renault w takich obszarach jak zakupy, większe wykorzystanie lokalnych dostawców, produkcja krzyżowa, wspólne platformy samochodowe, wymiana technologii i ekspansja zarówno na dojrzałych, jak i wschodzących rynkach.

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem