Grupy Renault i Sanef ogłaszają nawiązanie współpracy w zakresie opracowywania zaawansowanych rozwiązań dla samochodów autonomicznych

Renault, Sanef

Grupy Renault i Sanef tworzą system łączności między pojazdami autonomicznymi a infrastrukturą drogową (V2X). Jest to kolejny krok w pracach nad zredukowaniem do zera liczby wypadków śmiertelnych i zaoferowaniem więcej czasu wolnego w podróży. Obecnie prowadzone są doświadczenia i analizy przejazdu pojazdów autonomicznych przez bramki autostradowe i strefy robót drogowych.

Grupa Renault i koncern Sanef, największy światowy operator autostrad, należący do grupy Abertis, ogłosiły nawiązanie współpracy mającej na celu rozwijanie systemów łączności między pojazdami autonomicznymi a infrastrukturą drogową oraz testowanie warunków przejazdu przez bramki autostradowe i przez strefy robót drogowych. Współpraca przyczyni się do osiągnięcia wspólnego celu. Jest nim coraz większe bezpieczeństwo drogowe, a następnie redukcja do zera liczby śmiertelnych wypadków na drogach. Celem jest również stworzenie warunków do jazdy „eyes off/ hands off”, która zapewni więcej wolnego czasu podróżnym.

Poprawa poziomu bezpieczeństwa kierowców, pasażerów i innych użytkowników dróg dzięki pojazdom autonomicznym wymaga współpracy i wykorzystania doświadczeń zarówno podmiotów rządowych jak i prywatnych -– wyjaśnia Mathieu Lips, kierujący obecnym programem innowacyjnym. – Naszym celem jest opracowywanie wspólnie z grupą Sanef nowych rozwiązań służących zwiększaniu bezpieczeństwa i jak najszybsze zaoferowanie ich naszym klientom, aby mogli podróżować w bardziej komfortowych warunkach niczym nieprzerywanej jazdy autonomicznej – dodaje.

W ramach stworzonego otwartego ekosystemu sprzyjającego innowacjom prace rozwojowe nad samochodami autonomicznymi są prowadzone pod kierownictwem grupy Renault przy wsparciu wielu wybitnych ekspertów. Zaangażowane podmioty razem pracują nad pojazdami przyszłości w ramach europejskiego projektu SCOOP. Zakres prac obejmuje integrowanie infrastruktur i tworzenie systemów komunikowania się między pojazdami oraz między pojazdami a infrastrukturą (V2X). Doświadczenia przeprowadzane na terenie Francji z wykorzystaniem autonomicznych prototypów modeli stworzonych przez Renault są pierwszym etapem działań, które wkrótce zostaną rozszerzone na inne kraje. Jesteśmy przekonani, że pojazdy autonomiczne wymagają stworzenia wysokiej klasy infrastruktury drogowej. Dlatego grupy Renault i Sanef pracują wspólnie nad innowacyjnym rozwiązaniem w skali świata. Nasze cele dotyczące bezpieczeństwa drogowego i technologii drogowych są zbieżne – podkreśla Édouard Fischer, dyrektor ds. technologii i systemów w grupie Sanef.

Prosty przejazd przez bramkę autostradową czy przez strefę robót drogowych jest wyzwaniem dla pojazdów autonomicznych poziomu czwartego „eyes off/hands off”. To wyzwanie, na które odpowiada dzisiaj grupa Renault i koncern Sanef, aby zaoferować bezpieczniejsze warunki jazdy autonomicznej.

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem