Mercedes-Benz z rekordowym wzrostem sprzedaży w Polsce

Mercedes Blue

W pierwszych trzech kwartałach Mercedes-Benz osiągnął rekordowe wyniki sprzedaży. W Polsce od stycznia do września zarejestrowano 8777 nowych osobowych Mercedesów, o ponad 42% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku - to najwyższy wzrost spośród wiodących marek segmentu premium. Dwucyfrową dynamikę sprzedaży zanotowano także w ujęciu globalnym. Od początku roku na całym świecie dostarczono już ponad 1,5 miliona nowych aut z gwiazdą (+11,7%), z czego tylko we wrześniu - 211 286 sztuk (+12,1%). Nigdy dotąd Mercedes-Benz nie dostarczył w ciągu jednego miesiąca więcej niż 200 000 samochodów. Szczególnością popularnością cieszą się SUV-y oraz nowa Klasa E. Powody do świętowania ma również smart - od chwili wejścia na rynek w 1998 roku pojazdy tej marki znalazły już ponad 2 mln nabywców.

W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy br. polskie salony Mercedes-Benz opuściło 8777 osobowych aut spod znaku trójramiennej gwiazdy, o 42,3% więcej niż przed rokiem. Jeszcze wyższy wzrost zanotowano we wrześniu, gdy Mercedes-Benz okazał się najchętniej wybieraną marką samochodów premium na polskim rynku i dostarczył klientom 1229 nowych aut (+63,4%).

Rekordowa na tle segmentu premium dynamika sprzedaży to m.in. zasługa popularności modeli z rodziny SUV (łącznie stanowią one ponad jedną trzecią sprzedaży) oraz Klasy C, która jest najczęściej kupowanym nowym Mercedesem w Polsce (od stycznia zarejestrowano blisko 1400 egzemplarzy). Bardzo wysoki popyt notuje też nowa Klasa E (prawie 1000 sztuk), kompaktowe modele Klas B i CLA (odpowiednio, 800 i 400 samochodów) oraz Klasa V (452 egzemplarze). Nieustającym zainteresowaniem cieszy się również Klasa S (prawie 500 sztuk). Ofertę Mercedes-Benz wśród SUV-ów wzmocnił właśnie GLC Coupe, sportowo stylizowany wariant modelu GLC.

W ujęciu globalnym Mercedes-Benz pobił trzy rekordy sprzedaży: w samym wrześniu, w całym trzecim kwartale i w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy br. producent ze Stuttgartu dostarczył więcej aut niż kiedykolwiek wcześniej. We wrześniu po raz pierwszy przekroczono barierę 200 tysięcy egzemplarzy sprzedanych w jednym miesiącu (211 286 szt.; +12,1%), a od początku roku do nabywców trafiło już ponad 1,5 mln samochodów (1 537 921 szt.; +11,7%). W ubiegłym miesiącu Mercedes był liderem segmentu premium na rynkach takich krajów jak Niemcy, Francja, Hiszpania, Portugalia, Szwajcaria, Japonia, Tajwan, USA, Kanada, Meksyk oraz wspomniana już Polska.

„We wrześniu zaliczyliśmy hat-tricka - mieliśmy najlepszy miesiąc w historii, po raz pierwszy sprzedaliśmy bowiem ponad 200 tysięcy aut, a także najlepszy kwartał i najlepszy wynik za dziewięć pierwszych miesięcy roku” - powiedział Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za marketing i sprzedaż osobowych Mercedesów. „Cały czas kontynuujemy naszą rynkową ofensywę - tylko ostatnio wprowadziliśmy nową Klasę E w wersji Kombi, przedłużoną odmianę Klasy E z nadwoziem Limuzyna, Klasę C Kabriolet oraz sportowo stylizowany model GLC Coupe”.

Sprzedaż jednostkowa Mercedes-Benz na świecie: poszczególne rynki

We wrześniu sprzedaż Mercedes-Benz w Europie wzrosła o 15%, do 98 877 sztuk - to nowy rekord dla tego miesiąca i zasługa m.in. Klasy E oraz modeli z rodziny coupe, kabrioletów oraz roadsterów. Na ojczystym niemieckim rynku klienci odebrali 27 640 nowych Mercedesów, o 17,1% więcej niż przed rokiem.

W regionie Azji i Pacyfiku popyt zwiększył się o 15,9%, do 72 670 aut. W Chinach Mercedes-Benz ustanowił kolejny rekord sprzedaży, dostarczając 46 443 pojazdy (+20,1%), a od początku roku - już 344 791 (+29,5%).

W krajach NAFTA nabywcy kupili o 2,9% więcej Mercedesów niż przed rokiem (34 488 samochodów). Rekordową sprzedaż zanotowano w USA, gdzie klienci odebrali 29 500 aut z gwiazdą (+1,7%).

Sprzedaż jednostkowa Mercedes-Benz na świecie: poszczególne modele

Wyjątkową popularnością cieszy się nowa Klasa E: we wrześniu sprzedaż Limuzyny i Kombi wzrosła do 27 955 sztuk. To o 20,1% więcej niż przed rokiem. Po udanej premierze Limuzyny w salonach zadebiutowała odmiana Kombi oraz adresowana wyłącznie do nabywców z Chin Limuzyna z wydłużonym rozstawem osi. Ponadto, ofertę modelu uzupełnił hybrydowy wariant E 350 e z możliwością ładowania akumulatorów z gniazdka, który średnio zużywa zaledwie 2,1 l benzyny na 100 km.

Kolejne rekordy sprzedaży biją też SUV-y. We wrześniu na zakup modeli tych klas zdecydowało się łącznie 68 197 klientów (+26,8%), a w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku 2016 - już 520 321 (+42,2%), czyli więcej niż w całym roku 2015. Od września w sprzedaży dostępna jest cała siódemka rekreacyjno-terenowych aut z gwiazdą: Klasy GLA, GLC, GLC Coupe, GLE, GLE Coupe, GLS oraz legendarna Klasa G.

Rok 2016 mija w Mercedes-Benz pod hasłem „samochodów marzeń”, czyli coupe, kabrioletów i roadsterów. We wrześniu ich sprzedaż była o 32,8% wyższa niż przed rokiem - w ręce nabywców przekazano ponad 15 tysięcy takich aut. Najmłodszym członkiem rodziny samochodów marzeń jest pierwszy kabriolet zbudowany na bazie Klasy C. Jego dostawy ruszyły w ubiegłym miesiącu.

We wrześniu smart miał podwójne powody do świętowania. Po pierwsze, w porównaniu z wrześniem ubiegłego roku sprzedaż modeli fortwo i forfour wzrosła o ponad jedną trzecią (do 13 987 sztuk, +36,5%). Po drugie, po 18 latach od premiery pierwszego smarta do nabywcy trafił 2-milionowy samochód tej marki. Podczas salonu samochodowego w Paryżu zadebiutowała nowa generacja elektrycznego smarta electric drive, który w niedalekiej przyszłości będzie dostępny we wszystkich wersjach nadwoziowych: jako fortwo, fortwo cabrio oraz forfour. W efekcie smart - jako jedyny producent na rynku - całą swoją gamę modelową będzie oferować zarówno z napędem spalinowym, jak i elektrycznym.

 

 

 

Źródło: Daimler

Ilustracja: Daimler 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem