Zaawansowane rozwiązania ZF na targach Automechanika 2016 we Frankfurcie

ZF Automechanika

Podczas targów Automechanika 2016 we Frankfurcie mających odbyć się w dniach 13-17 września br. nowa firma ZF Aftermarket ma zamiar zaprezentować, oczarować oraz wejść w interakcję ze swoimi gośćmi – przy pomocy innowacyjnej przestrzeni wystawowej o wielkości 1 400 m kw. W Hali nr 2 oraz Hali nr 3, goście będą mieli okazję doświadczyć innowacyjnych technologii stosowanych w zaawansowanym pojeździe miejskim (Advanced Urban Vehicle) firmy ZF. Poznają również przyszłe rozwiązania, które powoli wkraczają do świata motoryzacji – digitalizacja Openmatics.

Firma ZF Aftermarket przedstawi również rosnące portfolio usług posprzedażowych na rynku części układów napędowych, zawieszenia, układów bezpieczeństwa i technologii układu kierowniczego marek: Sachs, Lemförder, TRW i Boge. Omówione zostaną również rozwiązania systemowe dla serwisów i partnerów biznesowych – m.in. dla warsztatów i operatorów floty samochodowej. W kinie 360̊ nasi goście w przyjemny, ale i ekscytujący sposób, przy pomocy wirtualnej rzeczywistości, odkryją jak wielowymiarowe doświadczenie produktu łączy się z informacją techniczną na jego temat.

Zarówno ZF Services jak i TRW Aftermarket po połączeniu w jedną firmę ZF Aftermarket są gotowe na przyjęcie swoich gości na targach Automechanika 2016. Wystawienie się na tej najważniejszej imprezie targowej nie tylko odzwierciedli połączony potencjał wiedzy ZF i TRW, ale też będzie koncentrować się na korzyściach płynących dla klientów usług posprzedażowych. Nowy wicelider globalnego rynku niezależnych usług aftermarketowych generuje ok. 35% dziennego zapotrzebowania warsztatów. Dzięki temu, że owe wysoce zaawansowane kompetencje techniczne są rzadko spotykane na międzynarodowym rynku usług posprzedażowych, firma ZF Aftermarket jest w stanie zaoferować atrakcyjną gamę rozwiązań serwisowych opartych na popycie, a uzupełnianym przez rynek renomowanych oryginalnych części zamiennych, dzięki czemu wzrasta poziom profesjonalizmu wszystkich podmiotów na rynku.

Mobilna innowacyjność

Kluczowym produktem prezentowanym przez ZF będzie zaawansowany pojazd miejski (AUV). Jest on skonstruowany na bazie inteligentnego podwozia wraz z układem napędowym i systemami wspomagania kierowcy. Przy pomocy tylnej kamery, czujników USG oraz czujników podczerwieni samochód AUV jest w stanie sprawdzić przestrzeń miejską zanim jego asystent parkowania rozpocznie pracę. Kierowca może sterować pojazdem z zewnątrz, używając aplikacji na smartfonie. AUV posiada zasilaną elektrycznie oś tylną i cechuje się kątem skrętu 75 na przedniej osi w celu zwiększenia zwrotności i układu kierowania – dzięki temu AUV stanowi doskonały przykład osiągnięć ZF w dziedzinach obniżonej emisji spalin, manewrowości pojazdu, bezpieczeństwa oraz zwiększonej mobilności w mieście. Zwiedzający będą mogli zapoznać również z różnorodnymi aplikacjami dla platformy telematycznej ZF „Openmatics” skierowanej do różnych grup docelowych. Na przykładzie technologii logistyki deTAGtive: dzięki wykorzystaniu inteligentnych celów i funkcji wyszukania celów, platforma danych staje się podstawowym narzędziem dla menedżera floty samochodowej. Daje to możliwość zdalnego monitorowania ładunków wrażliwych w transporcie, a także przyczynia się do optymalizacji łańcucha dostaw pod względem czasu transportu i zużycia paliwa.

Nowe produkty

Punktem kulminacyjnym targów Automechanika będzie prezentacja nowej architektury marki ZF Aftermarket, która obejmie zagadnienia związane z przekładniami, elementami układu napędowego, osi, jednostek sterujących i mechanizmów różnicowych, części zawieszenia i układu kierowniczego, amortyzatorów, elementów napędowych, elementów gumowo-metalowych i produktów marki TRW w dziedzinie układów hamulcowych, hamulców bębnowych i układów rozruchowych oraz układu kierowniczego. Neil Fryer, dyrektor handlowy ZF Aftermarket tak mówi o rozwoju strategii: „Podstawą naszej działalności są silne marki produktowe. Niezwykle cenne dla nas i naszych klientów są: Sachs, Lemförder, TRW, Boge oraz Openmatics. Zostaną one wkomponowane w naszą przyszłą strategię handlową. Będziemy je nadal rozwijać i promować ich indywidualną tożsamość przy jednoczesnej obsłudze, wprowadzaniu ich do obrotu i sprzedaży na globalnym rynku."

We Frankfurcie zostanie zaprezentowana szeroka gama produktów, np. w portfolio produktów TRW znajdzie się system Corner Module – układ hamulcowy, układ kierowniczy oraz zawieszenia.

Atrakcje: wirtualna rzeczywistość

To innowacyjne rozwiązanie przychodzi do nas za pośrednictwem wirtualnej rzeczywistości dostępnej w kinach 7D, które wykorzystamy podczas prezentacji na naszym stoisku. Zwiedzający będą mogli skorzystać z doświadczeń firmy ZF za pośrednictwem innowacyjnego rozwiązania 360̊, w zupełnie nowy sposób. Będzie to pokaz jedyny w swoim rodzaju, ponieważ jest to drugie kino wirtualnej rzeczywistości w Niemczech. Z pewnością zapewni to naszym gościom wyjątkowe przeżycia. Kiedy specjaliści branży aftermarketowej uruchomią wirtualną podróż przedstawiającą produkty i usługi koncernu, widzowie będą odbierać je wszystkimi zmysłami.

Zindywidualizowane rozwiązania usługowe

W Hali nr 3 targów Automechanika firma ZF Aftermarket zaprezentuje też swoje portfolio usług dla warsztatów i partnerów biznesowych, np. dotyczące regeneracji, szkoleń i koncepcji warsztatów ZF Services [pro]Tech. Od kwietnia 2012 r., czyli od momentu wprowadzenia tej koncepcji w Niemczech, przystąpiło do niej ponad 5 300 uczestników, którzy corocznie korzystają z doświadczeń firmy ZF. Usługi ZF Services [pro]Tech odniosły też sukces w Wielkiej Brytanii, Austrii i Szwajcarii. W planach jest rozwijanie tych usług w kolejnych krajach. Od przyszłego roku koncepcja ta zacznie obejmować wszystkie informacje techniczne dotyczące produktów TRW.

Helmut Ernst, szef nowej jednostki biznesowej ZF Aftermarket wybiega myślą w przyszłość: „Samochód jest rzeczywiście produktem technicznym, złożonym z licznych elementów mechanicznych wymagających serwisowania. Do warsztatów jednak wkracza też świat cyfrowy. Inteligentne powiązania systemów diagnostycznych, części oraz narzędzi pozwalają lub nawet wymagają zupełnie nowych procesów konserwacyjnych i naprawczych. ZF będzie w stanie dostarczyć innowacyjne rozwiązania również w tym zakresie. Kształtujemy też przyszłe rozwiązania warsztatowe".

Partnerstwo i sukcesy w sportach motoryzacyjnych

Również dla rzeszy fanów motosportu firma ZF przygotowała w Hali nr 3 przegląd najnowszych technologii stosowanych w różnych seriach wyścigów: komponenty o wysokiej wydajności, takie jak moduły sprzęgieł i amortyzatory do pojazdów Formuły 1 oraz DTM. Firma ZF będzie odgrywać też ważną rolę podczas Mechanic Games, prowadzonych przez VREI, a będących częścią Automechaniki: zwiedzający będą mogli wziąć udział w wyścigu „Razor’s Crazy Cart XL" w Hali nr 3.

„Tegoroczne targi Automechanika będą dla nas szczególne" - mówi Helmut Ernst. „Chcemy, aby zarówno nasi obecni, jak i potencjalni klienci odczuli rozmiar tego przedsięwzięcia. Mamy nadzieję, że nie przegapią atrakcji związanych z naszymi prezentacjami, ani możliwości spotkania naszego zespołu. Z mojego punktu widzenia jesteśmy najlepszym zespołem na rynku usług posprzedażowych: jesteśmy kompetentni, inspirujący i z dbałością o naszych klientów odpowiadamy na ich potrzeby".

 

 

Źródło: ZF

Ilustracja: ZF

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem