Ghe-O Motors - Rumuńskie potwory

GHE-O Predator

Rumuńska firma Ghe-O Motors, właściwie nieznana w Polsce, jest dostawcą pojazdów do motosportu terenowego oraz pojazdów użytkowych wykorzystywanych w ciężkim terenie. Co wyróżnia rozwiązania budowane pod Bukaresztem to fakt, że pojazdy te są absolutnie bezkompromisowe.

Akcje ratunkowe, wojsko

Ghe-O Rescue jest pojazdem, który może być wyposażony w silniki benzynowe o mocy od 340 do 500KM lub silniki wysokoprężne o mocach od 218 do 304KM. Osie pojazdów mogą zostać zblokowane i dodatkowo na kołach mogą zostać zamontowane specjalne poduszki o pojemności 620 litrów, które pozwalają na poprawę trakcji w śniegu i na wodzie.

Samochody szybkiego reagowania dla straży pożarnej mogą przewieść dwóch pasażerów i wyposażone mogą być w pompy gaśnicze oraz baki o wielkości 650 litrów. Transportery z kolei pozwalają na odebranie z miejsca wypadku nawet 16 osób. Dla zastosowań militarnych możliwe jest wstawienie silnika w klatkę Faradaya, co pozwala na minimalizację wpływu ataków elektromagnetycznych. Wszystkie pojazdy można odpowiednio uszczelnić, aby zwiększyć możliwości pokonywania przeszkód wodnych.

Rozmiar pojazdu to 5200/2700/2390 mm, a masa własna wynosi około 3200 kilogramów.

Motosport

Predator, Fighter, Warrior – są to nazwy pojazdów Ghe-O przystosowanych do motosportu. Wyposażone są w silniki o mocach od 270 do 500KM (LS3 z Mast Motorsport ECU). Topowa wersja dedykowana dla klasy Extreme wyposażona jest w 44” koła, które kierowane są zarówno na przedniej jak i tylnej osi. Wersja Predator może pochwalić się rozkładem mas między osiami w proporcji 50/50, podczas gdy wersja Fighter rozkład ten ma w proporcjach 60/40 (przód/tył). Ważące około 150 kg ramy pojazdów zgodne są ze specyfikacją FIA.

Podstawowa specyfikacja techniczna

Predator

  • Rurowa rama klatkowa Ghe-O Motors
  • 6,4-litrowy silnik V8 LS1 o mocy ponad 450KM i momencie 650Nm
  • Kierowane koła przednie i tylne
  • Hydrauliczne wspomaganie kierownicy
  • Światła LEDRIGID INDUSTRIES
  • Koła: 44”
  • Wyciągarka przód:  Warn 9500
  • Wyciągarka tył: 9.5 RC
  • Zbiornik paliwa 124 litry
  • Amortyzatory: ORI STRUTS 16 cali
  • Masa: 2028kg
  • Cena: ok. 55.000 Euro

Samochód strażacki (Fire Fighter)

  • Rurowa rama klatkowa Ghe-O Motors
  • 4,7-litrowy silnik V8 o mocy 275KM i momencie 480Nm
  • Hydrauliczne wspomaganie kierownicy
  • Światła LEDRIGID INDUSTRIES
  • Koła: 44”
  • Wyciągarka przód:  Warn 8274-50/12 V
  • Wyciągarka tył: Super Winch 9,5 RC/12 V
  • Zbiornik paliwa 120 litry
  • Amortyzatory: ORI STRUTS 16 cali
  • Masa: 2048kg
  • Cena: ok. 35.000 Euro

Akcja ratunkowa (Rescue)

  • Rurowa rama klatkowa Ghe-O Motors
  • 6-litrowy silnik LS2
  • 9 siedzeń, transport maksymalnie do 16 osób
  • Zbiornik wody: 650 litrów
  • Dwie pompy
  • Dedykowane miejsce na ekwipunek medyczny
  • Koła: 54”
  • Masa: 3000kg
  • Cena wersji Performance: ok. 119.900 Euro

 

źródło: informacja własna

ilustracje: ghe-o.com

  • Dostosuj

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem