Układ Active Kinematics Control (AKC) do samochodów osobowych

ZF układ AKC

Układ Active Kinematics Control (AKC) to system skrętnych kół tylnych, opracowany przez światowego dostawcę części i technologii dla motoryzacji, firmę ZF.

Gdy tylne koła aktywnie wspierają kąt sterowania z przodu, samochód osobowy wykazuje większą zwrotność, stabilność i komfort podczas zmiany kierunku. Ruchy kierujące z tyłu wyzwalają elektronicznie sterowane aktywne siłowniki toru jazdy — albo jeden centralny element wykonawczy na środku tylnej osi, albo dwa mniejsze siłowniki w zawieszeniu każdego tylnego koła, w zależności do specyficznych wymagań pojazdu.

Takie rozwiązanie otwiera drogę dla nowych opcji technologii zawieszenia praktycznie we wszystkich segmentach samochodów osobowych i dla każdego modelu — obecne modele zawierające tę technologię obejmują, przykładowo, różne samochody osobowe marki Porsche. Przy prędkościach nieprzekraczających około 60 km/h układ AKC obraca tylne koła w przeciwnym kierunku względem przedniej części układu kierowniczego, co w rezultacie zwiększa zwrotność i sterowność. Od około 60 km/h układ steruje tylnymi kołami w tym samym kierunku co przednie koła, zwiększając z kolei stabilność kierunkową i dynamikę jazdy.

 

Na poniższym filmie zobaczyć można prezentację działania układu Active Kinematics Control:

https://www.youtube.com/watch?v=w09VTRYWGPA

 

Źródło: ZF

Ilustracja: ZF

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem