Przepływomierze Delphi - wnoszą technologię OE i doświadczenie dla rynku części zamiennych

Przepływomierz powietrza Delphi

Firma Delphi posiada ponad 30 patentów w zakresie technologii detekcji i przetwarzania sygnału ilości przepływu powietrza, w tym zastrzeżoną konstrukcję układu kompensacji temperatury, z zastosowaniem technologii T-comp. Aktualnie Delphi dostarcza ponad 50 milionów przepływomierzy OE do około 500 modeli pojazdów.

Dzięki przeprowadzanym testom i kalibracji zgodnej ze specyfikacjami OE, czujniki Delphi przeznaczone na rynek części zamiennych zapewniają identyczne odczyty i sygnał wyjściowy, co przepływomierze OE. Dodatkowo, wybierając Delphi, warsztat zyskuje dostęp do oferty pokrywającej ponad 25 milionów pojazdów w Europie, diagnostyki na poziomie OE i specjalistycznych szkoleń wraz ze wsparciem technicznym.

Cechy przepływomierza Delphi

  • Zastrzeżona konstrukcja układu kompensacji temperatury zapewnia znakomitą wydajność i osiągi w szerokim zakresie temperatur otoczenia.
  • Szybka reakcja na zmieniające się warunki pracy silnika – zazwyczaj mniej niż 15 milisekund, gwarancja reakcji na 90% zmian parametrów ilości przepływu powietrza.
  • Przetestowany przy pomocy najnowocześniejszej kryzy przepływu krytycznego, która zapisuje ponad 6000 punktów pomiarowych dla optymalnej i precyzyjnej kalibracji.
  • Testowany, by spełnić specyfikacje OE w tym:

          - Stabilność sygnału (zakłócenia)

          - Kompensację temperatury (pomiar temperatury masy przepływającego powietrza w zakresie temperatur od -30⁰C do 70⁰C)

          - Kompatybilność elektromagnetyczną.

  • Innowacyjny, podwójny element grzewczy zapewniający efektywną pracę, niższe zużycie paliwa i zmniejszoną emisję spalin.
  • Części tworzone wyłącznie z nowych elementów, nigdy nieregenerowanych - regenerowane przepływomierze są czyszczone i testowane, więc zanieczyszczenia mogą nie zostać usunięte całkowicie, skutkując nieprawidłowym odczytem jednostek ECU.
  • Dostępne dwie opcje zakupu: kompletny przepływomierz z czujnikiem, lub sam czujnik.
  • Zaawansowana diagnostyka DS z możliwością odczytu danych rzeczywistych z przepływomierza i jeśli to konieczne, ponowna adaptacja. Opcjonalny pakiet danych technicznych VTI zawiera schematy elektryczne, instrukcje diagnostyczne i umiejscowienie komponentów.

Czym jest przepływomierz powietrza

Przepływomierz powietrza odpowiada za pomiar ilości powietrza dostarczanego do kanału dolotowego silnika i przekazanie tej informacji do ECU. Sygnał wyjściowy z czujnika przepływomierza jest wykorzystywany do precyzyjnego odmierzenia dawki wtryskiwanego paliwa, tworząc warunki dla spalania stechiometrycznego. Uzyskuje się w ten sposób obniżenie emisji spalin i oszczędność paliwa, bez negatywnego wpływu na osiągi silnika.

Czemu przepływomierze ulegają awarii?

Zanieczyszczenia są główną przyczyną uszkodzeń czujnika przepływomierza i konieczności jego wymiany. Wraz z powietrzem, kurz i inne drobne zanieczyszczenia dostają się do czujnika powodując jego stopniowe zabrudzenie i ostatecznie awarię.

Kierowca może odczuć spadek mocy, nierówną pracę silnika na biegu jałowym, a nawet gaśnięcie silnika. Często pojawia się zwiększone zapotrzebowanie na paliwo. Inne powszechne przyczyny awarii to:

  • Brak styku na złączach elektrycznych.
  • Uszkodzone elementy pomiarowe.
  • Uszkodzenia mechaniczne (wibracje, kolizja, itp..).
  • Przesunięcie elementu pomiarowego (poza kanał pomiarowy).

Objawy awarii

  • Zapala się kontrolka silnika, albo powiadomienie o zbliżającym się przeglądzie.
  • Spadek, brak mocy podczas przyspieszania.
  • Niestabilna praca silnika na biegu jałowym i/lub wysokim.
  • Nadmierne wibracje podczas postoju.
  • Mimowolne, zauważalne zmiany obrotów silnika.

Rozwiazywanie problemów z przepływomierzem

  • Przeprowadź test czujnika MAF za pośrednictwem sterownika silnika. Jeśli błąd się pojawi, zostanie on zapisany przez sterownik i może być odczytany przy pomocy urządzenia diagnostycznego.
  • Sprawdź złącze czujnika - poprawne zamocowanie i kontakt.
  • Sprawdź przepływomierz pod kątem uszkodzenia mechanicznego.
  • Sprawdź elementy pomiarowe pod kątem uszkodzenia.
  • Sprawdź napięcie zasilające przy włączonym zapłonie (sprawdź połączenia na schemacie elektrycznym). Właściwa wartość napięcia 7,5-14V.
  • Sprawdź napięcie wyjściowe lub częstotliwość podczas pracy silnika
  • (sprawdź połączenia na schemacie elektrycznym) Właściwa wartość 0-5V, 0-12.000 Hz.
  • Sprawdź przewody pomiędzy zdemontowanym złączem sterownika, a złączem czujnika
  • (sprawdź połączenia na schemacie elektrycznym). Właściwa wartość: ok. 0 ohm.

 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem