Home

Audi przedstawia system operacyjny Android zintegrowany z modelem Audi Q8 sport concept

Android Audi Q8

Trzydniowa konferencja Google I/O w głównej siedzibie Google w Mountain View (Kalifornia), uważana jest za największą i najważniejszą na świecie konferencję deweloperów oprogramowania. Jednym z tematów jest system operacyjny Android, jako zintegrowane rozwiązanie dla samochodowych aplikacji infotainment, tworzone przez grupę Android Open Source Community i miliony jej członków.

Koncepcyjny model - Audi Q8 sport concept, prezentowany przez cztery pierścienie na Google I/O, ma już na stałe zainstalowany system Android. Nowe funkcje, między innymi streaming z serwisów Spotify, Google Play Music i Google Assistant, wyświetlają się na dużym, dotykowym ekranie MMI pośrodku deski rozdzielczej. Dodatkowo informacje emitowane na Audi virtual cockpit, widoczne są bezpośrednio w zasięgu wzroku kierowcy. Nowe usługi po raz pierwszy w pełni zintegrowano z autorskim systemem infotainment marki Audi. Mapy nawigacji, to znane już z Audi bazy danych HERE, ale dzięki Android, kierowca może skorzystać również z Google Maps. Centrum powiadomień o nadchodzących wiadomościach i rozmowach telefonicznych, uzupełnia gamę nowych usług w pojeździe studyjnym.

Płynna integracja systemu Android oferuje wiele możliwości. Android jest zdecydowanie największą platformą oprogramowania systemu mobilnego na świecie – ma ponad 1,4 miliarda aktywnych użytkowników. Ogromny zakres wiedzy, doświadczenia i kreatywności otwartej grupy użytkowników systemu czyli Android Open Source Community, może przyspieszyć rozwój nowych aplikacji. Dla przykładu: mogą one znaleźć sobie miejsce w samochodach, jako kolejne usługi connect, jeżeli spełnią określone wymogi i zostaną udostępnione przez Audi i przez Google. Podstawą jest platforma Android. Korzyści dla klientów, to oprócz krótszych cyklów aktualizacji, również znacznie większa różnorodność usług oraz szeroka, światowa dostępność.

Gdy osoba podróżująca autem przyszłości będzie chciała kontynuować jakąkolwiek działalność, zintegrowany system Android umożliwi jej dostęp do wirtualnego świata aplikacji z całego globu, na smartfonie w samochodzie.

 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

Spojrzenie w przyszłość: po pełnym wyzwań roku, Audi prezentuje akcjonariuszom plany strategiczne

Audi Salon

Pomimo wielu aktualnych wyzwań, Audi z optymizmem spogląda w przyszłość. Po roku, który przebiegł pod znakiem kryzysu związanego z silnikami wysokoprężnymi, przedsiębiorstwo pragnie kontynuować swoją strategiczną transformację.

„Znacząco odmłodzimy naszą gamę modelową i do połowy 2018 roku odnowimy pięć istniejących serii konstrukcyjnych” – mówi Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG. „Ponadto, do roku 2019, powiększymy naszą świetnie sprzedającą się rodzinę Q o dwie nowe koncepcje – modele Audi Q8 i Audi Q4. Wystartujemy też z modelami elektrycznymi zasilanymi z akumulatora, czyli z Audi e-tron.” Do roku 2020, Audi planuje wprowadzić na rynek trzy nowe samochody elektryczne, a następnie stopniowo zelektryfikować modele każdej kluczowej serii konstrukcyjnej.

W roku bieżącym, w centrum zainteresowania ze względu na nową generację modeli Audi A8 i Audi A7, znajduje się klasa luksusowych limuzyn. Nowy model serii A8 pokazany zostanie po raz pierwszy publicznie podczas spotkania Audi Summit, zaplanowanego na 11 lipca 2017 r. w Barcelonie. Nowa koncepcja tej imprezy, opracowana przez koncern z Ingolstadt, to ekskluzywny format prezentacji produktów z czterema pierścieniami w logo i związanych z nimi zagadnień. „Publiczności z całego świata pokażemy, jak rozumiemy przewagę dzięki technice” – podkreśla Stadler.

By jeszcze szybszej i efektywniej realizować kwestie związane z przyszłością, Audi konsekwentnie wykorzystuje synergię koncernu. W kwietniu, Audi i Porsche uzgodniły współpracę w zakresie prac rozwojowych nad przyszłą architekturą pojazdów. Obie marki zyskują w ten sposób potencjał do obniżenia kosztów, liczony w setkach milionów. Częścią współpracy jest rozwój wspólnej architektury premium dla elektryfikacji napędów – jest to ważny krok na rzecz zwiększenia konkurencyjności samochodów elektrycznych. Audi planuje, że do roku 2025, jedna trzecia dostarczanych przez koncern samochodów, będą stanowić modele częściowo lub w pełni zelektryfikowane.

Obok klasycznego sposobu sprzedaży pojazdów, marka poszerzy w przyszłości swoją ofertę cyfrową. Za pomocą myAudi, przedsiębiorstwo chce dać jednolity dostęp do cyfrowego świata czterech pierścieni i stworzyć szeroką platformę usług online, która będzie otwarta dla innych oferentów. Ponadto Audi dopasowuje swoje usługi w zakresie mobilności do przestrzeni zurbanizowanej i do końca bieżącej dekady chce w tym zakresie być obecne na ponad 15 rynkach całego świata.

Dzięki nowo utworzonej w marcu 2017 spółce – córce, przedsiębiorstwo z Ingolstadt obejmuje w koncernie Volkswagen czołową rolę w zakresie rozwoju autonomicznej jazdy. Spółka Autonomous Intelligent Driving GmbH pracuje nad technikami autonomicznej jazdy w przestrzeni miejskiej. Stworzone przez nią rozwiązania, będzie można stosować w modelach różnych marek. Na początku przyszłej dekady mają one osiągnąć dojrzałość do zastosowania w pierwszych, krótkich seriach produkcyjnych.

W pierwszym kwartale 2017, koncern Audi zanotował zysk operacyjny w wysokości ponad 1,2 mld euro. Operacyjna stopa zwrotu ze sprzedaży, 8,7 procent, spełnia założenia przedsiębiorstwa w zakresie rentowności. Przepływ pieniężny netto wzrósł do ponad 1,5 mld euro.

W odniesieniu do perspektywy całorocznej, przedsiębiorstwo chce nieznacznie zwiększyć sprzedaż w porównaniu do roku ubiegłego, w którym do rąk klientów oddano 1 867 738 pojazdów marki Audi. Także przychody ze sprzedaży mają nieznacznie przekroczyć przychody z roku ubiegłego, w którym wyniosły 59,3 mld euro. Ponadto Audi chce, by jego operacyjny wskaźnik rentowności w wysokości 5,1 procent, ponownie mieścił się w strategicznym przedziale od ośmiu do dziesięciu procent. W roku 2016, straty nadzwyczajne w związku z kryzysem wywołanym przez silniki wysokoprężne i poduszki powietrzne Takata, zmniejszyły zysk operacyjny o 1,8 mld euro oraz obniżyły stopę zwrotu ze sprzedaży o 3,1 punktu procentowego. 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

Nowa, sportowa marka elektryczna od Volvo Cars

Polestar logo

Volvo Cars, producent samochodów premium, ogłosił właśnie, że Polestar – dział samochodów wyczynowych w grupie Volvo Cars – zostanie pod oddzielną nową marką, globalną firmą zajmującą się wyczynowymi pojazdami elektrycznymi, a tym rozpocznie ostatni etap trwającej wciąż transformacji marki Volvo.

Volvo Cars oświadczyło także, że aby nadać rozmachu tworzeniu nowej marki, Thomas Ingenlath, Senior Vice President Design w Volvo, obejmie stanowisko Dyrektora Generalnego Polestar. Thomas Ingenlath jest twórcą i inspiratorem zdobywającego liczne nagrody designu, który w ciągu ostatnich kilku lat wyznacza renesans Volvo.

Thomas na czele organizacji Polestar to wyraźny dowód, z jakim zaangażowaniem pracujemy nad stworzeniem nowej, wyrazistej, prawdziwie wydzielonej marki w ramach Volvo Car Group – powiedział Håkan Samuelsson, Prezydent i Dyrektor Generalny Volvo Cars.

Ingenlath będzie współpacował w Polestar z Jonathanem Goodmanem, który obejmie rolę Chief Operating Officer. Goodman przechodzi na nowe stanowisko z obecnej pozycji Senior Vice President Corporate Communication w Volvo Cars.

Mając 25 lat doświadczenia komercyjnego w przemyśle motoryzacyjnym, Jonathan stanowi idealne dopełnienie dla wizji Thomasa, by wesprzeć go doświadczeniem operacyjnym – a tak doświadczony zespół zarządzający nada marce Polestar ogromny impet rozwojowy – dodał Samuelsson.

Polestar będzie poważnym graczem na powstającym globalnym rynku sportowych samochodów elektrycznych. Dzięki Polestarowi będziemy mogli zaoferować elektryczne samochody najbardziej wymagającym kierowcom świata we wszystkich segmentach rynkowych.

Volvo Cars objęło 100 % akcji firmy Polestar Performance w czerwcu 2015 r., a marki współpracowały ze sobą w sporcie motorowym od 1996 r. w przyszłości Polestar będzie oferować samochody pod marką Polestar, już bez logo Volvo, ale również pakiety tuningowe i optymalizacyjne dla modeli Volvo pod marką „Polestar Engineered”.

Polestar łączyć będzie wyjątkowa technologiczna i inżynieryjna synergia z Volvo Cars. Dzięki swym powiązaniom z Volvo Polestar będzie więc korzystać z efektu skali ekonomicznej.

 

Źródło: Volvo

Ilustracja: Volvo

Audi rozpocznie produkcję drugiego elektrycznego modelu

Audi e-tron

Audi poszerza swą gamę modelową, wprowadzając do niej nowy samochód typu e-tron. Produkcja Audi e-tron Sportback rozpocznie się w zakładzie koncernu w Brukseli, w roku 2019. W ten sposób, fabryka ta rozpocznie wytwarzanie drugiego, całkowicie elektrycznego modelu z czterema pierścieniami na masce. Pierwszy z nich, elektryczny SUV Audi e-tron, opuści tamtejszą linię produkcyjną już w roku 2018.

Cztery pierścienie przygotowują się do rozpoczęcia produkcji zupełnie nowego samochodu elektrycznego – Audi e-tron Sportback. Auto to, wraz z Audi e-tron, zwiększy konkurencyjność marki w tym ważnym, przyszłościowym segmencie pojazdów. „Podejmując decyzję o produkcji Audi e-tron Sportback pokazujemy, że Audi podchodzi bardzo poważnie do zagadnień mobilności elektrycznej. Drugi w naszym portfolio całkowicie elektryczny model sprawi, że moce produkcyjne naszej fabryki w Brukseli będą optymalnie wykorzystane” – powiedział prof. dr Hubert Waltl, członek zarządu Audi AG ds. produkcji i logistyki.

Bazą do wersji produkcyjnej nowego elektrycznego samochodu jest pojazd koncepcyjny Audi e-tron Sportback, pokazany na wystawie Audi Shanghai 2017. Ten wszechstronny samochód, to czterodrzwiowe gran turismo z napędem elektrycznym o mocy 320 kW. Jego stylistyka perfekcyjnie łączy elementy typowe dla marki Audi, z przełomowymi koncepcjami dotyczącymi detali. Wszystkie rozwiązania techniczne i pakiet napędu elektrycznego, zostały dopasowane specjalnie do architektury pojazdu.

 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand