Home

Pierwszy kwartał 2017 roku – wyniki sprzedaży Volkswagena

e-Golf

W marcu w naszym kraju zarejestrowano 5.540 sztuk nowych osobowych Volkswagenów, więcej o blisko 55 procent w porównaniu z lutym. Najczęściej rejestrowanym nowym samochodem w naszym kraju w marcu był Volkswagen Golf. W pierwszym kwartale 2017 roku zarejestrowano w Polsce 13.023 nowych osobowych Volkswagenów, czyli o 2.627 (+25,27 %) więcej w porównaniu z analogicznym okresem minionego roku. Udział w rynku marki Volkswagen wyniósł 10,34 procenta.

Wśród modeli Volkswagena zdecydowanym liderem liczby rejestracji w pierwszym kwartale roku był VW Golf, którego przybyło na polskich drogach aż 3.948 egzemplarzy – o 644 sztuk więcej niż w analogicznym okresie minionego roku. Drugim najczęściej rejestrowanym nowym modelem Volkswagena był Passat – 2.049 egzemplarzy. Na podium znalazł się także Tiguan z liczbą 1.500 zarejestrowanych sztuk. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku liczba rejestracji tego modelu zwiększyła się aż o 126,59 %.

„Ponad 25-procentowy wzrost liczby rejestracji nowych Volkswagenów napędzała nie tylko doskonała gama samochodów wyposażonych w najnowsze, innowacyjne systemy wpływające na poprawę bezpieczeństwa i komfortu, ale także bardzo atrakcyjna oferta finansowania zakupu, opracowana przez Volkswagen Financial Services. Klienci Volkswagena chętnie wybierają pakiety przeglądów i opiekę pogwarancyjną Safe+, które gwarantują niskie i przewidywalne koszty eksploatacji. Kupujący są coraz bardziej świadomi, jak ważne są całkowite koszty eksploatacji auta, a to zdecydowany atut samochodów Volkswagena ze względu na długie okresy między przeglądami, niskie zużycie paliwa i łatwość odsprzedaży za stosunkowo wysoką cenę w porównaniu z ceną konkurencyjnych modeli. Wszystko to razem sprawia, że Volkswagen to dobry wybór” – powiedział Tomasz Tonder, Volkswagen PR Manager.

W pierwszym kwartale bieżącego roku marka z Wolfsburga kontynuuje dobry trend sprzedaży z minionego roku. W 2016 roku zarejestrowano w Polsce 42.830 osobowych Volkswagenów, czyli o ponad 20 procent więcej niż w 2015 roku.

 

 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

Rozwój elektromobilności nabiera tempa. Stacje ładowania IONITY powstaną w Polsce.

Ionity

W ramach pierwszego paneuropejskiego projektu sieci ładowarek o wysokiej mocy (HPC) powstanie około 400 stacji w 18 krajach. Zbuduje je spółka IONITY – joint venture BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company oraz Volkswagen Group. Na mapie inwestycji znalazła się również Polska.

Warszawa. IONITY to budowana na terenie Europy sieć stacji ładowania wysokiej mocy (High-Power-Charging) dla pojazdów elektrycznych, umożliwiająca mobilność elektryczną dla długi podróży.

Sieć IONITY obejmie również Polskę. Rozpoczęcie budowy stacji w naszym kraju jest planowane na 2019 rok, a pierwsi klienci będą mogli skorzystać z nich w 2020 roku. Punkty ładowania IONITY będę dostępne na stacjach paliw Shell.

Uruchomienie ogólnoeuropejskiej sieci HPC przy głównych trasach odegra kluczową rolę dla rozwoju i zwiększenia atrakcyjności mobilności elektrycznej. Wysoka moc stacji ładowania zredukuje czas zasilania baterii do minimum, wpływając na komfort dalekich podróży. Punkty IONITY funkcjonować będą w oparciu o europejski standard ładowania Combined Charging System, pozwalający na zasilanie pojazdów elektrycznych różnych marek i producentów.

Dynamiczny rozwój zrównoważonej mobilności.

Udział w budowaniu wydajnej infrastruktury dla pojazdów zasilanych prądem to kolejny element zaangażowania BMW Group w rozwój elektromobilności. Firma tylko w 2017 roku dostarczyła klientom na całym świecie ponad 100 tysięcy zelektryfikowanych aut, umacniając swoją wiodącą pozycję w tym segmencie. W tym roku planuje sprzedaż 140 tysięcy tego typu pojazdów, a do końca 2019 – pół miliona. Do 2025 roku firma oferować będzie 25 nowych zelektryfikowanych modeli, w tym 12 z napędem w pełni elektrycznym. W 2017 roku zadebiutowały nowe BMW i3s oraz odświeżone BMW i3 – nieprzerwanie od 2014 roku najlepiej sprzedające się auto elektryczne w segmencie pojazdów kompaktowych klasy premium na świecie. W Polsce zainteresowanie pojazdami elektrycznymi wyraźnie rośnie. W ubiegłym roku na drogi wyjechało 117 BMW i3, o 29% więcej w porównaniu do 2016 roku. Ten model jest dostępny w opcji wynajmu na minuty dla ekologicznej mobilności w mieście. Dwa egzemplarze BMW i3 biorą udział w pilotażowym projekcie firmy Innogy - pierwszego w Warszawie w pełni elektrycznego carsharingu. Także w stolicy, od października 2017 roku BMW i3 można wypożyczać w ramach systemu 4Mobility. Zlokalizowana przy ul. Domaniewskiej stacja carsharing oferuje również możliwość ładowania pojazdów elektrycznych. 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

Pociąg do innowacji – NCBR i PKP IC stworzą nowoczesne pojazdy szynowe

NCBR

NCBR wspiera rozwój taboru szynowego

Program „Luxtorpeda 2.0”, którego celem jest stworzenie innowacyjnych pojazdów szynowych, to jedno z flagowych projektów służących realizacji Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju (SOR) przyjętej w 2017 roku przez Radę Ministrów. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR), agencja wykonawcza MNiSW, od dawna wspiera rozwój taboru szynowego w Polsce w obszarze B+R. Obok już prowadzonych przez NCBR programów takich jak INNOTABOR, GOSPOSTRATEG czy BRIK (Wspólne Przedsięwzięcie z PKP PLK) dziś uruchomiona została kolejna ważna inicjatywa oparta na partnerstwie innowacyjnym.

Innowacje dla kolei

PKP Intercity rozpoczyna zapowiedzianą wcześniej współpracę z NCBR dotyczącą stworzenia innowacyjnych, nowoczesnych pociągów. W wyniku prac badawczo-rozwojowych prowadzonych przez różnych wykonawców, opracowany zostanie innowacyjny tabor kolejowy, stanowiący odpowiedź na potrzeby PKP IC. Planowane jest opracowanie nowoczesnej lokomotywy elektrycznej, elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz składu typu push-pull. Pojazdy mają być przystosowane do prędkości 160-250 km/h. Na ten cel planuje przeznaczyć docelowo około 3,7 mld złotych.

Innowacje na zamówienie dzięki NCBR

 – Z powodzeniem uruchamiamy programy nowego typu, których celem jest stawianie czoła konkretnym wyzwaniom technologicznym, przy jednoczesnym zapewnianiu rynku dla nowatorskich rozwiązań. Kompetencje zdobyte w realizowanym już przez nas partnerstwie innowacyjnym w połączeniu z doświadczeniem we wspieraniu prac B+R związanych ze środkami transportu szynowego dały impuls do nawiązania współpracy PKP IC – mówił prof. Maciej Chorowski, dyrektor NCBR. – To kolejny krok w realizacji celów w ramach programu „Luxtorpeda 2.0", który nie tylko zwiększy konkurencyjność polskich firm, ale przede wszystkim poprawi bezpieczeństwo i jakość przewozów – dodał dyrektor NCBR.

 „Bezemisyjny transport publiczny” – partnerstwo innowacyjne działa!

Partnerstwo innowacyjne to nowy tryb udzielania zamówienia publicznego, który został wprowadzony w 2016 roku w znowelizowanej ustawie o prawie zamówień publicznych. Ma na celu wspieranie nowych, jeszcze nieistniejących na rynku rozwiązań. Jedną z pierwszych instytucji w Polsce, które z powodzeniem uruchomiły postępowanie  w trybie partnerstwa innowacyjnego, jest NCBR, agencja wykonawcza resortu nauki. W tym trybie realizuje ona program „Bezemisyjny transport publiczny”. Ogłoszony w styczniu ubiegłego roku projekt to przedsięwzięcie ponadresortowe. Biorą w nim udział ministerstwa nauki i szkolnictwa wyższego, rozwoju, energii oraz środowiska.

NCBR wraz z samorządami (kolejnymi partnerami programu) występuje w roli inteligentnego zamawiającego kreującego nowy rynek dla nowatorskich produktów lub usług – w tym przypadku w oparciu o potrzeby zgłaszane przez polskie miasta zainteresowane rozwojem ekologicznego transportu miejskiego. Innowacyjne podejście umożliwia stworzenie, zakup i zasilenie floty kilkudziesięciu polskich miast nawet ponad 1000 autobusów nowej generacji. Zastosowane w nich nowatorskie rozwiązania pozwolą zaoferować mieszkańcom zupełnie nową jakość podróży komunikacją miejską, a jednocześnie ograniczyć koszty eksploatacyjne i zanieczyszczanie powietrza. Pod koniec ubiegłego roku NCBR podpisał wraz z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej umowę umożliwiającą finansowanie zakupu autobusów nowej generacji dla polskich miast – to kolejny krok w realizacji „Bezemisyjnego transportu publicznego”

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

Audi Q7 e-tron dostępny w Polsce

Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro

Od początku czerwca klienci w Polsce mogą składać zamówienia na Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro. Cena bazowa tego samochodu to 390.900 złotych. Pierwsze egzemplarze zostaną dostarczone klientom na początku września 2016. W trybie jazdy elektrycznej, ten nowy, hybrydowy SUV typu plug-in, zgodnie z Nowym Europejskim Cyklem Jazdy (NEDC) ma zasięg nawet do 58 kilometrów i nie emituje do atmosfery żadnych zanieczyszczeń.

Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro to pierwsza na świecie hybryda typu plug-in z silnikiem wysokoprężnym V6 TDI i napędem na cztery koła quattro. Samochód ten od 0 do 100 km/h rozpędza się w zaledwie 6,2 sekundy, a w cyklu NEDC zużywa tylko 1,8 litra oleju napędowego. Jego litowo-jonowy akumulator o pojemności 17,3 kWh, można ładować korzystając z konwencjonalnego gniazdka elektrycznego. Zasięg, który zapewnia tryb jazdy elektrycznej tego eleganckiego SUV-a, w dużej mierze pokrywa zapotrzebowanie codziennego użytku.

Model ten posiada bogate wyposażenie seryjne. Obejmuje ono m.in.: reflektory w technice LED, ładowarkę e-tron wyposażoną we wtyczki dopasowane do gniazdek w gospodarstwach domowych i przemysłowych oraz specjalny wyświetlacz graficzny. Dzięki nowej, dwufazowej technice ładowania, pełne ładowanie z wykorzystaniem gniazdka przemysłowego o mocy 7,2 kW trwa około dwóch i pół godziny.

Do wyposażenia seryjnego należy też nawigacja MMI Navigation plus z polem dotykowym MMI all-in-touch oraz Audi virtual cockpit. Wbudowany wyświetlacz TFT wysokiej rozdzielczości, wyświetla wyjątkowo ostre graficznie wskaźniki i obrazy, np.: „powermeter”, miernika przepływu energii systemu plug-in, czy zasięgu i stanu ładowania akumulatora wysokonapięciowego.

Z myślą o tym właśnie pojeździe, stworzono standardowy system zarządzania temperaturą ze zintegrowaną pompą ciepła. Audi jest pierwszym na świecie producentem wdrażającym tą technikę. To kolejny, ustanowiony przez Audi kamień milowy, wyznaczający nowe standardy pod względem jazdy elektrycznej, komfortu wewnątrz pojazdu i wydajności klimatyzacji.

Moduł Audi connect umożliwia połączenie pojazdu z Internetem z wykorzystaniem standardu szybkiej transmisji danych LTE. Nowym rozwiązaniem dostępnym w wyposażeniu standardowym, są usługi „Audi connect e-tron“. Za pomocą aplikacji Audi MMI connect App na swoim smartfonie, można sterować procesem ładowania i klimatyzacją, sprawdzić stan akumulatora oraz uzyskać informacje na temat wcześniejszych podróży.

 

 

Źródło: Informacja prasowa

Źródło: Informacja prasowa

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand