Home

Radar MRR firmy Bosch wchodzi do seryjnej produkcji

Radar MRR

Zmiana pasów jest manewrem niezwykle powszechnym i jednocześnie bardzo niebezpiecznym. Każdy błąd może kosztować tutaj życie lub ciężkie obrażenia – تبييض الأسنان بزيت جوز الهند zwłaszcza, gdy mówimy o poruszaniu się po autostradach lub drogach szybkiego ruchu. Jednakże najpopularniejsze techniki sprawdzenia czy sąsiadujący pas jest wolny są zawodne – lusterka nie obejmują martwej strefy, a obrócenie głowy i szybkie spojrzenie przez szybę nie zawsze pozwala na zobaczenie pojazdu poruszającego się obok.

Aby zminimalizować ryzyko kolizji lub wypadku, Bosch przedstawił radar typu MRR (Medium Range Radar – Radar średniego zasięgu), który montowany jest z po bokach tylnego zderzaka. MRR ma za zadanie ciągłe sprawdzanie martwej strefy co pozwala na minimalizuję pomyłki przez kierowcę. Oprogramowanie w sterowniku ECU radarów ma za zadanie obróbki sygnałów tak, aby dało się jednoznacznie określić czy w martwej strefie znajduje się inny pojazd, i jeśli tak, w lusterku ma zapalić się dioda alarmowa i jednocześnie, jeśli został włączony kierunkowskaz, włączony zostaje sygnał dźwiękowy i/lub ostrzeżenie haptyczne.

MRR bazuje na bistatycznym radarze dwumodowym, قنعة الوجة المنزلية pracującym na częstotliwości nośnej 76-77GHz. Radar posiada 4 kanały odbiorcze i pozwala na formowanie wiązki w sposób cyfrowy (DBF – digital beam forming). Urządzenie charakteryzuje się kątem widzenia o szerokości 150 stopni i zasięgiem do 90 metrów. Masa radaru wynosi około 250 gramów.

Od roku 2016, producenci OEM chcący zdobyć najwyższą ocenę w testach Euro NCAP będą musieli stosować rozwiązania radarowe lub kamerowe do systemów predykcyjnego hamowania awaryjnego. Rozwiązanie firmy Bosch jest kolejnym przykładem zaawansowanego systemu wspomagającego kierowcę (ADAS - Advanced Driver Assistance Systems), który wpływa na poprawę bezpieczeństwa na drogach.

 

Źródło: Bosch.com

Ilustracje: Bosch.com

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand