Home

Czujniki wolnych miejsc parkingowych firmy Bosch

Czujniki MEMS i ich wykorzystanie wg firmy Bosch

 

Firma Bosch przedstawiła koncepcję czujników wolnych miejsc parkingowych. Zasada pracy czujników jest dość prosta, mianowicie każdy czujnik sprawdza zajętość miejsca postojowego i przesyła informację do bazy danych, na podstawie której tworzone są mapy zajętości miejsc. Czujniki wraz z odpowiednimi punktami dostępowymi tworzą sieć, podobną do domowych sieci wifi. Aby zapewnić długą i bezawaryjną pracę urządzeń, zabudowywane one są w owalne, plastikowe obudowy, znane z dróg na których prowadzone są roboty drogowe. Wg firmy Bosch, czujniki mają pracować na zasilaniu bateryjnym przez wiele lat, co możliwe ma być dzięki zastosowaniu zaawansowanych algorytmów oszczędzania energii. Czujniki najprawdopodobniej wykorzystywać będą technologię MEMS (p. ilustracja).

Można zadać pytanie, czy takie czujniki są faktycznie potrzebne. Wg firmy Bosch, średni czas poszukiwania miejsca parkingowego przez Niemców wynosi 10 minut, co odpowiada dystansowi około 4.5km i kosztowi 1.35 euro na każdą operację poszukiwania. Co więcej, szukanie miejsca jest czynnością stresującą i frustrującą, co wpływa negatywnie na bezpieczeństwo podróży – sfrustrowany i często spóźniony kierowca statystycznie popełnia błędy dużo częściej niż osoba odprężona.

Źródło: bosch.com

Ilustracje: bosch.com

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand