Home

Firma Delphi prezentuje następną generację technologii paliwowych

Delphi - elementy pompujące, wtryskiwacz i sterowniki

Na targach pojazdów użytkowych IAA, które odbędą się w Hanowerze w dniach 21 – 29 września 2016, firma Delphi Automotive PLC zaprezentuje szereg nowych technologii dla układów napędowych, które pomogą spełnić wymagające normy emisji spalin i normy ekonomiki spalania, których wprowadzenie zostało zaplanowane na następną dekadę. Nowa, modularna rodzina systemów common rail przeznaczonych dla średniej wielkości pojazdów użytkowych i pojazdów z segmentu Heavy Duty zostanie oparta na sprawdzonej technologii Euro VI Delphi. Ta technologia zapewnia sterowanie układami w systemie zamkniętej pętli, a pojedyncze wtryski są zminimalizowane, co prowadzi do znaczącego obniżenia poziomów emisji i poprawy ekonomiki spalania oraz pomaga użytkownikom tych pojazdów w zapewnieniu, że oryginalne parametry fabryczne zostaną zachowane przez cały okres użytkowania silnika.

Sercem nowej rodziny systemów common rail jest przełomowy pod względem zastosowanych technologii wtryskiwacz, dostarczający w czasie rzeczywistym do jednostki sterującej informacje dotyczące pracy samego wtryskiwacza. System nie musi być wyposażany w żadne dodatkowe przewody czy interfejsy. Nie potrzebuje też więcej przestrzeni pod maską pojazdu. Dane ze sterownika umożliwiają na zastosowanie systemu sterowania działającego w układzie zamkniętej pętli, które stale monitoruje i optymalizuje pojedyncze wtryski, reagując na zmieniające się warunki i okoliczności – włączając w to także zużycie komponentów w miarę jak pojazd staje się coraz starszy.

„Uważamy, że to nie tylko najbardziej skuteczne rozwiązanie, ale także – z uwagi na swoją przemyślaną konstrukcję – jest to także rozwiązanie najprostsze,” stwierdził Kerem Erman, wiceprezes Delphi Powertrain i dyrektor Fuel Injection Systems. „System sterowania działający w układzie zamkniętej pętli jest niezbędny dla układów sterowania następnej generacji, jednak należy dążyć do osiągnięcia zamierzonego efektu bez konieczności podnoszenia jego ceny i stopnia skomplikowania. Nowy, działający w układzie zamkniętej pętli, wtryskiwacz Delphi, przeznaczony dla średniej wielkości pojazdów użytkowych i pojazdów z segmentu Heavy Duty uzyskuje zamierzony efekt przy jednoczesnym zachowaniu prostej, eleganckiej formy, która nie wymaga stosowania żadnego dodatkowego okablowania.”

Zdolność do zapewnienia bardzo precyzyjnego działania układu przez cały okres użytkowania pojazdu, w połączeniu z zastosowaniem nowego, mniejszego, lżejszego i szybszego zaworu wtryskiwacza umożliwia inżynierom zajmującym się problematyką spalania paliwa w silniku wyizolowanie nawet 9 pojedynczych wtrysków w trakcie jednego cyklu. Redukcja poziomów emisji i poprawa ekonomiki spalania nawet o 1,5% to nie jedyne korzyści. Zdolność do kontrolowania początkowych faz cyklu spalania również znacząco wpływa na możliwości obniżenia hałasu generowanego przez silnik oraz na wyrafinowanie charakterystyki pracy silnika.

Firma Delphi opracowała nową rodzinę sterowników silnika i układu napędowego, które są znacznie mocniejsze niż te stosowane obecnie. Nowe, zaawansowane technologie Delphi, wykorzystujące elektroniczne układy scalone zaprojektowane do realizacji z góry określonego zadania (ASIC) umożliwiają dołączenie dodatkowych parametrów, np. zwiększenie cyber – bezpieczeństwa, zintegrowanie sterowania SCR czy skrócenie czasu potrzebnego na kalibrację.

„Nowe systemy Delphi zapewniają znaczą poprawę jakości pracy układów bez konieczności zmiany jakichkolwiek innych aspektów konstrukcyjnych silnika,” dodał Kerem Erman. „A ponieważ zostały one zaprojektowane dla architektury modularnej, dlatego zapewniają znaczną elastyczność i mogą być dostosowane dla każdej strategii dla układów napędowych przyjętej przez poszczególnych klientów.”

 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

WABCO przedstawia zaawansowane rozwiązanie do zdalnej diagnostyki

Wabco - system zdalnej diagnostyki

WABCO, wiodący globalny dostawca technologii poprawiających bezpieczeństwo, efektywność i łączność pojazdów użytkowych, przedstawi na Automechanika Frankfurt 2016 swoje pilotażowe rozwiązanie dla flot pojazdów użytkowych w ramach swojej prezentacji wiodących w branży technologii, wyrobów i rozwiązań serwisowych. Impreza ta, zaliczana do jednych z najważniejszych targów branży serwisu samochodowego, odbywa się w dniach od 13 do 17 września 2016 w Messe Frankfurt we Frankfurcie w Niemczech.

Diagnostyka zdalna monitoruje techniczne osiągi pojazdów użytkowych o średniej i dużej nośności w czasie jazdy. System umożliwia operatorom floty wczesne wykrycie trybów awarii systemu pokładowego oraz optymalizację harmonogramów konserwacji pojazdu. Rozwiązanie WABCO do diagnostyki zdalnej to pierwsze rozwiązanie w Europie oferujące operatorom floty platformę do diagnostyki zdalnej współpracującą z różnymi markami pojazdów użytkowych oraz możliwość zintegrowania jej z systemem zarządzania flotą (FMS). Zatem rozwiązanie WABCO upraszcza zarządzanie flotą eliminując konieczność poznania, obsługi i wsparcia dla różnorodnych systemów diagnostyki zdalnej powiązanych z odpowiednim wyposażeniem pojazdów użytkowych danych marek.

Diagnostyka zdalna WABCO wykorzystuje wyjątkowe synergie pomiędzy WABCO, WABCOWÜRTH Workshop Services a Transics International, firmą należącą do WABCO, będącą wiodącym dostawcą rozwiązań do zarządzania flotą w Europie. System łączy dane z światowej klasy systemów WABCO do sterowania hamowaniem, statecznością i dynamiką pojazdu dla ciężarówek i naczep, z wiodącą w branży platformą Transics do zarządzania flotą oraz kompleksową technologią WABCOWÜRTH do diagnostyki różnych marek.

Opracowany wspólnie z WABCOWÜRTH system do diagnostyki zdalnej WABCO współpracuje z komputerami pokładowymi Transics’ TX-SKY w zakresie monitorowania wszystkich systemów elektronicznych pojazdów, w tym systemów sterowania silnikiem, hamowania, zawieszenia hydraulicznego oraz wspomagania kierowcy. Dane są przesyłane na platformę back-office do zarządzania flotą Transics TX-CONNECT, która analizuje i przekłada je w łatwe do zrozumienia informacje na temat konserwacji i serwisu w portalu FMS. Zatem rozwiązanie do diagnostyki zdalnej WABCO pomaga wydłużyć czas pracy pojazdu poprzez unikanie awarii, zmniejszenie nieplanowanej konserwacji oraz optymalizację planowania serwisu.

„WABCO wraz ze swoimi partnerami upraszcza diagnostykę zdalną dla operatorów flot pojazdów użytkowych, ponieważ umożliwia im płynne korzystanie z jednego systemu obsługującego pojazdy różnych marek“- mówi Didier Nulens, Global Sales, Services and Marketing Leader, Transics International. „Z niecierpliwością oczekujemy chwili wdrożenia tej najnowszej innowacji poprawiającej łączność, która pomoże flotom pojazdów ciężarowych wykorzystywać swoje aktywa w maksymalnym stopniu oraz poprawić efektywność eksploatacyjną.“

„System do diagnostyki zdalnej WABCO przenosi łączność pojazdu na kolejny poziom, umożliwiając rozwiązywanie problemów i wdrażanie rozwiązań w czasie rzeczywistym“ - twierdzi Christian Loidolt, General Manager firmy WABCOWÜRTH. „System ten usprawnia diagnostykę zdalną dla operatorów floty, pozwalając im poświęcić więcej czasu na swoją działalność podstawową.“

„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że jako jedni z pierwszych mogliśmy przetestować rozwiązanie WABCO do diagnostyki zdalnej w warunkach normalnej pracy“ - mówi Andreas Manke, Kierownik i Zarządca Floty z firmy Bartkowiak GmbH, która obecnie uczestniczy w pilotażowym programie diagnostyki zdalnej WABCO. „Nasze szczególne zainteresowanie wzbudza możliwość przejścia od wielu różnych platform do jednego rozwiązania obsługującego wszystkie nasze pojazdy od różnych producentów. W miarę, jak nasza znajomość systemu wzrasta, odkrywamy coraz więcej możliwości poprawy czasu pracy pojazdów i ogólnej wydajności.“

Diagnostyka zdalna to ważny krok w stronę zbliżenia łączności pojazdów do przyszłego modelu konserwacji prognostycznej. W modelu prognostycznym dane zebrane z czujników urządzeń stanowią podstawę wyliczenia przyszłych osiągów, co pozwala ustalać harmonogramy konserwacji na podstawie analiz, a nie według wyznaczonego czasu. Konserwacja prognostyczna skraca przestoje dzięki zidentyfikowaniu problemów przed wystąpieniem awarii, umożliwiając efektywne planowanie serwisu i ukierunkowanie analizy przyczyn podstawowych.

 

 

 

Źródło: Wabco

Ilustracja: Wabco

Wielowarstwowy wyświetlacz od Delphi

Wielowarstwowy wyświetlacz Delphi

Zastosowanie wielowarstwowego wyświetlacza na desce rozdzielczej można porównać do telewizji HD. Po tym jak raz obejrzycie program w rozdzielczości HD nie będziecie już chcieli wracać do swojego starego monitora. 

To przełomowe dla przemysłu motoryzacyjnego rozwiązanie zostało początkowo opracowane dla branży hazardowej i było wykorzystywane w kasynach. Teraz może się ono pojawić w Waszym samochodzie, półciężarówce czy SUVie. Opracowany przez Delphi, trójwymiarowy klaster zwany „wyświetlaczem wielowarstwowym” umożliwia dynamiczną personalizację wyświetlaczy zainstalowanych w pojeździe i oferuje doznania wizualne nieporównywalne z tymi, jakie oferowały płaskie wyświetlacze elektroniczne.

Jak to działa? Pomyślcie o „kanapce”, w której jeden wyświetlacz został ustawiony na powierzchni poprzedniego. Taką kombinację uzyskuje się poprzez połączenie oprogramowania oraz technologii optycznych i technologii obrazowania. W ten sposób uchylono rąbek pozwalający zobaczyć genialne rozwiązania zapewniające efekt wielowarstwowości obrazu graficznego. Aby zobaczyć jak obraz ożywa nie są potrzebne żadne specjalne okulary a użytkownicy nie muszą specjalnie wytężać wzroku i nie odczuwają zmęczenia oczu.

Firma Delphi wykorzystała swoją wiedzę i doświadczenie w dziedzinie oprogramowania, technologii wyświetlania obrazu oraz platform obliczeniowych, włączając w to między innymi przetwarzanie grafiki i projektowanie HMI. W efekcie firma zaproponowała producentom samochodów niebywałe rozwiązanie optyczne przeznaczone dla modeli z wyższej półki.

Materiał video dostępny jest pod tym linkiem.

 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Screen z materiału filmowego

Bosch i Daimler upraszczają poszukiwanie miejsc parkingowych

Mercedes Bosch Parkowanie

Codzienne wyszukiwanie miejsca do zaparkowania jest często źródłem stresu i frustracji, zwłaszcza jeśli zajmuje tyle czasu, ile sama podróż. A przecież kierowcy stale mijają wolne miejsca parkingowe bez korzystania z nich. Gdyby tak samochody mogły poinformować innych kierowców o lokalizacji i wielkości tych miejsc?

To jest dokładnie to, nad czym pracują Mercedes-Benz oraz Bosch. Wspólnie testują Community-based Parking – nową, inteligentną usługę szybkiego i łatwego znajdowania miejsca parkingowego. Pilotażowy projekt jest testowany w aglomeracji Stuttgartu z udziałem różnych pojazdów badawczych Mercedes-Benz. Czujniki w pojazdach generują dane na temat dostępnych do parkowania przestrzeni przy krawężnikach. Dane te są zgłaszane i odbierane za pomocą interfejsu komunikacyjnego.

„Prawie wszystkie nasze samochody są połączone w sposób inteligentny z siecią. Gdy zostaną jeszcze wyposażone w odpowiednie czujniki, które generują dane w ruchu, to ich wykorzystanie w celu szybkiej identyfikacji dostępnych miejsc parkingowych jest dla nas następnym logicznym krokiem" – mówi Sajjad Khan, szef Digital Vehicle and Mobility w Mercedes-Benz.

„Community-based Parking przyczyni się do stworzenia parkowania opartego na partnerstwie. To pozwala nam znacznie skrócić poszukiwanie parkingu i kierować samochody prosto na wolne miejsce" – mówi dr Rolf Nikodem, szef projektu Connected Parking w firmie Bosch.

Pojazdy wykorzystują istniejące czujniki

Zintegrowane już w pojazdach czujniki ultradźwiękowe mogą stale skanować pobocza podczas jazdy z prędkością do 55 kilometrów na godzinę. Zebrane dane o zlokalizowanych wolnych miejscach parkingowych są przesyłane z Daimler Vehicle Backend za pośrednictwem bezpiecznego łącza do chmury Bosch IoT Cloud w celu dalszej analizy. Za pomocą metody data mining* następuje sprawdzenie, czy zidentyfikowane luki przy chodniku są rzeczywiście miejscami dostępnymi do zaparkowania. Jeśli, na przykład, samochody stale zgłoszają wolny punkt w konkretnym miejscu na ruchliwej drodze, to jest wysoce prawdopodobne, że jest to wyjazd na ulicę, a zatem nie może być wykorzystywany do parkowania.

W pierwszej fazie rozwoju tej usługi, Mercedes-Benz i Bosch określają prawdopodobieństwo znalezienia dostępnego miejsca na danej ulicy. W kolejnej fazie rozwoju projektu powinno być nawet możliwe zgłaszanie w czasie rzeczywistym dostępności i wymiarów wolnego miejsca przy chodniku. W połączeniu z dodatkowymi informacjami na temat dostępnych miejsc, na przykład, w garażach publicznych, dane z Community-based Parking mogą być następnie pokazywane jako cyfrowa mapa miejsc parkingowych na wyświetlaczu w samochodzie lub za pośrednictwem aplikacji „Mercedes me". Wówczas kierowca może zaznaczyć to miejsce w swojej nawigacji i jechać prosto na wolny parking.

Bezstresowe parkowanie zmniejsza frustrację kierowców

Możliwość szybkiego znalezienia odpowiedniego miejsca parkingowego oszczędza nie tylko czas i paliwo, ale również nerwy kierowców i środowisko naturalne. W połączeniu z systemami wspomagania parkowania, takimi jak Remote Park Pilot, który jest obecnie dostępny w nowym Mercedesie Klasy E, usługa Community-based Parking wyraźnie minimalizuje stres występujący podczas parkowania.

*) data mining, z j. angielskiego, oznacza proces pozyskiwania wiedzy z baz danych, dzięki wykorzystaniu szybkości komputera

 

 

Źródło: Bosch

Ilustracja: Bosch

 

 

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand