Home

Hankook udoskonala technologię tłumienia hałasu: „Sound Absorber”

Hankook Sound Absorber

Producent opon klasy premium, firma Hankook wyposaża fabrycznie pojazdy w „ciche opony”. Technologia „sound absorber®” znalazła już zastosowanie w samochodach różnych klas – np. w super sportowym Audi RS5 Coupé, luksusowym SUV-ie Audi Q7/SQ7, a także w przestronnych limuzynach i kombi nowego Opla Insignia klasy średniej. Za sprawą tej technologii Hankook znacznie redukuje generowany przez opony hałas wewnątrz pojazdu, zwiększając w ten sposób komfort jazdy, która staje się jeszcze bardziej luksusowym przeżyciem. Komfort ten jest odczuwalny we wszystkich modelach. Obecnie firma jeszcze bardziej udoskonaliła swoją technologię.

Opony Hankook „sound absorber®” są wyposażone w specjalną płytę z pianki poliuretanowej, mocowanej w procesie produkcji wewnątrz opony. Pianka ta wspomaga redukcję hałasu, odczuwanego jako wyjątkowo nieprzyjemny, generowanego podczas jazdy z określonymi prędkościami wskutek drgań spowodowanych kawitacją, tj. drgań słupa powietrza wewnątrz opony. „Sound absorber®” pozwala znacząco obniżyć wartość szczytową hałasu wewnątrz pojazdu o 5 do 7 dB(A). Technologia ta sprawdza się w szczególności w lekkich, sportowych oponach segmentu Ultra High Performance o niskim profilu i stosunkowo dużej przestrzeni rezonansowej.

Dotychczas piankę izolacyjną mocowano ręcznie wewnątrz opony, nanosząc powierzchniowo cienką warstwę materiału Sealguard produkcji własnej Hankook. Wraz z rozwojem technologii „sound absorber®” zautomatyzowano proces aplikacji, włączając go w ogólny proces produkcji. W tym celu opracowano m.in. nową, jeszcze lżejszą piankę. Ponadto, zamiast dotychczasowego zamocowania powierzchniowego, zastosowano klej na bazie silikonu, nanoszony wewnątrz opony tylko partiami. Metoda ta nie tylko znacząco redukuje masę, lecz również jeszcze bardziej zwiększa odporność opon na wysoką temperaturę, a tym samym ich wytrzymałość i trwałość szczególnie przy pełnym obciążeniu i wysokich prędkościach.

 

Źródło: Hankook

Ilustracja: Hankook

Nowa koncepcja koła według Continental

Continental New Wheel Concept

Continental, producent opon i wiodący dostawca rozwiązań dla motoryzacji, opracował nową koncepcję koła zintegrowanego z hamulcami. Koło koncepcyjne - New Wheel Concept - powstało z myślą o zwiększeniu skuteczności hamowania przy jednoczesnym zmniejszeniu masy oraz poprawieniu chłodzenia w małych i średnich samochodach z napędem elektrycznym.

Nowe podejście do koła

Podstawą New Wheel Concept jest połączenie elementów układu hamulcowego z felgą złożoną z kilku segmentów. Koło koncepcyjne Continental składa się z dwóch części: zewnętrznego pierścienia, do którego przymocowany jest gwiaździsty, pięcioramienny element nośny pełniący rolę szprych, połączony z osią i przykręconej bezpośrednio do niego tarczy hamulcowej. Tarcza hamulcowa nie jest jednak tutaj klasycznym dyskiem. W tym rozwiązaniu zacisk hamulcowy mocowany do piasty nie obejmuje tarczy hamulcowej po obwodzie, ale od wewnątrz. Pozwoliło to na zwiększenie średnicy tarczy, co przełożyło się na większą skuteczność hamowania przy użyciu niewielkiej siły i szybsze zatrzymanie pojazdu.

,,Elektromobilność wymaga nowych rozwiązań również w zakresie technologii hamowania. W przypadku aut elektrycznych stosowanie tradycyjnych hamulców nie jest zbyt efektywne. Koncepcja New Wheel spełnia wszystkie wymagania tego typu pojazdów” – powiedział Matthias Matic, Kierownik Pionu Hydraulicznych Układów Hamulcowych Continental.

Idealna harmonia - materiał i konstrukcja

Do wykonania konstrukcji New Wheel Concept wykorzystano specjalny stop aluminiowy. Aluminium jest lekkie i skutecznie odprowadza ciepło - dzięki temu rozgrzane tarcze hamulcowe szybciej stygną, obniżając ryzyko ich przegrzania. Zastosowany stop jest także niezwykle wytrzymały. Wyniki wstępnych testów praktycznych Continental pokazały, że w przeciwieństwie do tarcz żeliwnych, tarcza New Wheel Concept nie ulega zużyciu i korozji. Zaletą tej koncepcji są też niższe koszty eksploatacji - zużycie elementów układu hamulcowego w tym systemie ogranicza się do samych klocków. Również ewentualna wymiana kół czy tarcz będzie przebiegać łatwiej.

 

Źródło: Continental

Ilustracje: Continental

Opony „Ball Pin Tyre” obracające się o 360°

Hankook Ball Pin Tyre

Firma Hankook zaprezentowała na tegorocznych targach IAA we Frankfurcie w ramach swojej kampanii „The Next Driving Lab” obracaną o 360° oponę „Ball Pin Tyre”. Projekt ten przedstawia zaawansowaną technologię Hankook, która oferuje futurystyczną przyjemność jazdy. Zainicjowana w 2013 roku i do dziś kontynuowana kampania jest dowodem wieloletniego zaangażowania firmy w innowacyjne, przyszłościowe rozwiązania.

„Ball Pin Tyre” to opona obracana o 360°, dzięki czemu umożliwia pokonywanie zakrętów pod kątem prostym i przejazd slalomem. W tym celu Hankook wyposażył pojazd w zaawansowany żyroskop i trzy koła omnikierunkowe. Żyroskop i czujnik żyroskopowy mierzą i wykrywają kąt pojazdu w przestrzeni trójwymiarowej, aby zapewnić równowagę między oponami i karoserią. Ponadto precyzyjne sterowanie trzech kół omnikierunkowych oferuje kierowcy swobodę jazdy przy każdej prędkości.

„Kampania „The Next Driving Lab” Hankook dowodzi zaangażowania firmy poprzez innowacyjność w dziedzinie technologii w rozwój przemysłu motoryzacyjnego”, wyjaśnia Seung Hwa Suh, wiceprezes i CEO Hankook Tire.

Kampania „The Next Driving Lab” została zainicjowana w roku 2013 wraz z odsłoną modelu Digital Creative Car projektu Hankook Tires na ulicach Seulu (Korea). Kolejnym modelowym projektem kampanii był „Mind Reading Tyre” (opona „czytająca w myślach”), która potrafi reagować na polecenia przesyłane przez fale mózgowe.

Oficjalny film Hankook do trzeciego projektu kampanii „The Next Driving Lab”, „Ball Pin Tyre”, jest dostępny na YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=dTz-jszAkQ4&list=PLEB24B2655ECD46D6).

 

Źródło: Hankook

Ilustracja: Hankook

Hankook Tire prezentuje futurystyczne opony koncepcyjne

Hankook Autobine

Producent opon, firma Hankook, zaprezentował na targach IAA 2017 we Frankfurcie swoje futurystyczne opony koncepcyjne. Każda z pięciu opon koncepcyjnych odzwierciedla filozofię projektowania w Hankook, by tworzyć innowacyjne technologie, które na nowo określą mobilność w przyszłości. Projekty odnoszą się do tematu „Connect to the Connected World”, który jest dla firmy motywem przewodnim w poszukiwaniach maksymalnie innowacyjnych technologii opon dla futurystycznej mobilności. Temat ten obejmuje takie koncepcje jak car-sharing, autonomiczna jazda i pojazdy sieciowe.

W ramach projektu „Design Innovation 2016” – firmowego programu wsparcia dla najlepszych na świecie uczelni – nawiązana została współpraca z uniwersytetem w Cincinnati, której celem było zaprojektowanie pięciu futurystycznych opon koncepcyjnych. Jej wynik to „Magfloat”, środek lokomocji bazujący na rozszerzanym polu magnetycznym, „Flexup”, który może pokonywać schody, oraz „iPlay”, dwukołowiec z elastyczną konstrukcją zawieszenia. Projekt „Shiftrac” oferuje doskonałe właściwości jezdne na zakrętach, zaś w „Autobine” można automatycznie dostosować liczbę opon do liczby pasażerów.

„Targi IAA to idealne miejsce do prezentowania naszych innowacyjnych opon koncepcyjnych, ponieważ przyciągają one całą branżę samochodową”, mówi Seung Hwa Suh, wiceprezes i CEO Hankook Tire, i dodaje: „Cieszymy się, że możemy zademonstrować nasze futurystyczne opony koncepcyjne na targach IAA”.

 

Magfloat

Flexup

iPlay

Shiftrac

Autobine

 

 

  

Źródło: Hankook

Ilustracje: Hankook

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand