Home

Pierwsza inteligentna oś do samochodów ciężarowych

Inteligentna oś mercedes

W dniu 13 czerwca 2017 w Kassel rozpoczęto produkcję nowej, zoptymalizowanej pod kątem zużycia paliwa tylnej osi do samochodów ciężarowych. Oś ta zmniejsza zużycie paliwa w Actrosie nawet o 0,5 procenta. Określane mianem „New Final Drive“ (NFD) rozwiązanie oprócz zmniejszonej masy własnej wyróżnia się zwłaszcza aktywną regulacją oleju w sercu osi, czyli w przekładni głównej. Ta technologia oraz rodzaj konstrukcji są unikalne w skali światowej. Olej smarujący podawany jest zgodnie z aktualnym zapotrzebowaniem w zależności od prędkości jazdy, momentu obrotowego i temperatury. Inteligentne zarządzanie olejem minimalizuje zawirowania cieczy w przekładni głównej, co z kolei obniża straty wynikające z tarcia obracających się kół zębatych w kąpieli olejowej. Oś New Final Drive uzupełnia drugą generację zintegrowanego układu przeniesienia napędu Mercedes-Benz Trucks, który w Actrosie odpowiada za nawet 6,5-procentową redukcję zużycia paliwa w porównaniu z poprzednią generacją. W ramach strategii platformowej Daimler Trucks nowa oś do samochodów ciężarowych produkowana jest zarówno w zakładzie Mercedes-Benz w Kassel, jak i w amerykańskiej fabryce koncernu w Detroit.

Druga generacja zintegrowanego układu przeniesienia napędu Daimler Trucks, na który składają się silnik, skrzynia biegów oraz oś, zmniejszyła do tej pory zużycie paliwa w Actrosie o nawet 6 procent, gwarantując tym samym niskie koszty całkowite eksploatacji. Wprowadzenie pierwszej na świecie inteligentnej osi do samochodów ciężarowych pozwoli nam obniżyć zużycie paliwa o kolejne 0,5 procenta. Potwierdza to naszą pozycję lidera technologicznego i jednocześnie przynosi bezpośrednie korzyści naszym klientom – podsumowuje dr Frank Reintjes, szef działu Global Powertrain and Manufacturing Engineering Trucks.

Nowa linia montażowa osi tylnych w zakładzie Kassel

W dniu 13 czerwca 2017 w zakładzie Mercedes-Benz w Kassel świętowano jednocześnie dwa ważne wydarzenia: rozpoczęcie seryjnej produkcji nowej, zoptymalizowanej pod kątem zużycia paliwa osi tylnej do samochodów ciężarowych oraz uroczyste otwarcie najnowocześniejszej linii montażowej, którą zainstalowano w ostatnich miesiącach. Wyróżnia się ona nowoczesnymi technologiami produkcyjnymi oraz wysokim stopniem automatyzacji. Nowa technologia spawania laserowego pozwala na bezpośrednie łączenie ze sobą wewnętrznych elementów konstrukcyjnych zamiast ich skręcania. Otrzymywane w ten sposób gładkie powierzchnie połączeń ograniczają niepotrzebne zawirowania oleju w przekładni głównej, co pozytywnie wpływa na zużycie paliwa. W nową linię montażową NFD zakładu w Kassel zainwestowano łącznie około 30 milionów euro.

Nowa oś do samochodów ciężarowych z aktywną regulacją oleju to pierwsza tego typu oś tylna na rynku. Dzięki redukcji zużycia paliwa oferuje naszym klientom jednoznaczną przewagę konkurencyjną. Korzyści odnosimy również my w zakładzie Mercedes-Benz w Kassel. Zaawansowane technologie produktowe oraz duże inwestycje w instalacje produkcyjne gwarantują, że nasz zakład pozostanie efektywny ekonomicznie i tym samym konkurencyjny również w przyszłości – uważa Ludwig Pauss, dyrektor zakładu Mercedes-Benz w Kassel.

 

 

Źródło: Daimler

Ilustracja: Daimler

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand