Home

Renault wręczyło kartę do stutysięcznego samochodu elektrycznego

Renault ZOE

W Oslo (Norwegia) przedstawiciele Renault wręczyli kartę do stutysięcznego samochodu elektrycznego marki, którym okazało się Renault ZOE. Renault jest pionierem w dziedzinie pojazdów w 100% elektrycznych i jednocześnie europejskim liderem w produkcji osobowych i dostawczych samochodów elektrycznych. Marka ma 27% udziałów w tym rynku.

Pięć lat po wprowadzeniu swojego pierwszego samochodu elektrycznego, przedstawiciele marki Renault, która jest pionierem w zakresie pojazdów w 100% elektrycznych i liderem na tym rynku w Europie, wręczyli kartę do stutysięcznego samochodu elektrycznego ZOE, Åsmundowi Gillebo. 41-letni Norweg, wraz z autem otrzymał 5 lat nieodpłatnego ładowania akumulatora trakcyjnego od firmy Fortim i 100 tys. minut ładowania akumulatora od firmy Grønn kontakt, dwóch lokalnych dostawców energii elektrycznej.

Renault – lider na europejskim rynku samochodów elektrycznych

W pierwszej połowie 2016 roku marka Renault sprzedała ponad 15 tys. samochodów elektrycznych (nie uwzględniając Twizy), co oznacza wzrost o 32% w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Sukces ten umocnił Renault na pozycji lidera na rynku osobowych i dostawczych samochodów elektrycznych w Europie. Co czwarty samochód elektryczny jeżdżący po drogach Europy to model Renault. We Francji wskaźnik ten wynosi aż 50%: co drugi elektryczny samochód to Renault. Głównymi rynkami zbytu dla elektrycznych modeli Renault są Francja, Norwegia, Wielka Brytania i Niemcy.

Liczba nabywców samochodów elektrycznych rośnie z roku na rok, w czym szeroki udział ma Renault dzięki licznym wprowadzanym innowacjom na tym polu i swojemu zaangażowaniu w rozwój odpowiedniej infrastruktury. Wskaźnik zadowolenia naszych klientów, osiągający w przypadku ZOE rekordowy poziom 98%, motywuje nas do dalszego działania – powiedział Eric Feunteun, dyrektor programu samochodów elektrycznych Renault.

Renault dysponuje najbardziej rozbudowaną na rynku gamą samochodów w 100% elektrycznych, pozwalającą wyjść naprzeciw zróżnicowanym potrzebom użytkowników. Składa się ona z kompaktowego auta miejskiego ZOE, dostawczego Kangoo Z.E., miejskiego czterokołowca Twizy (i jego wersji dostawczej Twizy Cargo) oraz prestiżowego sedana RSM SM3 Z.E. (najlepiej sprzedającego się samochodu elektrycznego w Korei Południowej).

ZOE, najlepiej sprzedający się w Europie samochód elektryczny, jest liderem na rynku samochodów elektrycznych i posiada 23% udziałów w tym rynku. Kangoo Z.E., będący trzeci rok z rzędu liderem na rynku elektrycznych samochodów dostawczych w Europie, jest w opinii użytkowników biznesowych wzorcowym autem i wygrywa liczne przetargi, na przykład ogłoszone przez francuską i norweską pocztę, czy też przez ERDF (Électricité Réseau Distribution France - francuskiego dystrybutora energii elektrycznej). I wreszcie Twizy, z 17 tys. sprzedanych egzemplarzy jest wiodącym modelem wśród nowych środków indywidualnego transportu na świecie. Pojazd ten cieszy się również dużym powodzeniem na rynku i car sharingu w Europie i Ameryce Północnej.

Renault – wiodąca marka na rynku samochodów elektrycznych

Marka Renault, plasująca się w awangardzie technologii związanych z napędem elektrycznym, co potwierdzają zwycięstwa w Formule E, w naturalny sposób zdobywa sobie uznanie coraz liczniejszej grupy użytkowników. Od samego początku przygody z napędem elektrycznym Renault angażuje się w globalne działania na rzecz rozwoju samochodów elektrycznych, w szczególności poprzez rozwój odpowiedniej infrastruktury. Renault bierze udział w licznych projektach rozwoju publicznych terminali ładowania akumulatorów trakcyjnych, realizowanych wspólnie z władzami publicznymi i innymi zaangażowanymi stronami, takimi jak firmy energetyczne. Do dziś na całym świecie zainstalowanych zostało ponad 100 tys. publicznych terminali ładowania akumulatorów trakcyjnych, z czego 80 tys. w Europie, a ich liczba stale rośnie. Przykładowo Renault wspiera projekty funduszu TEN-T (Transeuropejskiej Sieci Transportowej) i Komisji Europejskiej, które pozwoliły zainstalować dotąd ponad 2 000 terminali szybkiego ładowania akumulatorów trakcyjnych wzdłuż głównych szlaków autostradowych i drogowych w piętnastu krajach Europy.

 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand