Home

W pierwszym kwartale Opel odnotował 8 procentowy wzrost sprzedaży w Europie

Opel Astra

Znakomity początek roku dla Opla: w pierwszym kwartale firma sprzedała w Europie około 303 000 pojazdów, co oznacza wzrost o prawie 24 000, czyli 8 procent, w porównaniu z analogicznym okresem 2015 roku. Po raz pierwszy od 5 lat sprzedaż samochodów firmy Opel przekroczyła 300 000, a to za sprawą realizowanej z powodzeniem ofensywy produktowej. Marka ze znakiem „blitz” odnotowała wyższe tempo wzrostu w porównaniu ze średnią dla całego rynku europejskiego, która w okresie od stycznia do marca wyniosła tylko 5 procent. Udział Opla w rynku zwiększył się tym samym mniej więcej o 0,2 punktu procentowego — do 6 procent. Firma osiągnęła zatem najlepsze wyniki sprzedaży i największy udział w rynku w pierwszym kwartale od 5 lat.

Trend wzrostowy w wynikach Opla najwyraźniej widać na przykładzie Niemiec, Hiszpanii, Francji i Belgii. W pierwszym trzech miesiącach roku firma Opel zwiększyła sprzedaż na 17 rynkach oraz udział w rynku w 15 krajach. Szczególny sukces odniosła w Hiszpanii, gdzie w pierwszym kwartale była liderem rynku samochodów osobowych. Ponadto Opel osiągnął najszybsze tempo wzrostu wśród pięciu najpopularniejszych marek w Belgii (+11 procent). Jego udział w rynku holenderskim zwiększył się o prawie jedną czwartą — do 7,4 procent. W Polsce Opel zwiększył sprzedaż o ponad 7 procent. Na polskim rynku był to najlepszy pierwszy kwartał marki od 2008 roku.

Ostatnie sukcesy producent z Rüsselsheim zawdzięcza przede wszystkim nowemu Oplowi Astra. Pięciodrzwiową wersję europejskiego „Samochodu Roku 2016” sprzedano w pierwszym kwartale w liczbie 37 000 egzemplarzy — to wzrost o mniej więcej 40 procent w porównaniu z ubiegłorocznymi wynikami modelu poprzedniej generacji. Firma Opel przyjęła już około 150 000 zamówień na nową Astrę z całej Europy, mimo że dealerzy dopiero zaczynają sprzedaż ważnej odmiany kombi, czyli Astry Sports Tourer.

„To dobry początek roku. Klienci z całej Europy doceniają naszą nową i atrakcyjną ofertę modeli z Astrą hatchback i Sports Tourer na czele. Dalszą poprawę dynamiki jeszcze w tym roku powinna zapewnić Mokka X. Mamy duże szanse na znaczące zwiększenie sprzedaży w 2016 roku” — powiedział Peter Christian Küspert, wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej w Grupie Opel.

 

 

Źródło: Opel

Ilustracja: Opel

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand