Home

Volvo Cars odnotowało wzrost sprzedaży o 9.6% w pierwszych dziewięciu miesiącach roku

Volvo V90

Volvo Cars ciągle umacnia swoją pozycję w segmencie odnotowując we wrześniu kolejny wzrost sprzedaży. Jest to szesnasty miesiąc z rzędu, w którym zainteresowanie klientów autami szwedzkiego producenta stale rośnie. Poziom wzrostu za dziewięć miesięcy tego roku wynosi 9,6% z 379,329 sprzedanymi autami.

Wzrost we wrześniu wyniósł 6% – 45,539 sprzedanych pojazdów. Sprzedaż nowego Volvo 0XC90 osiągnęła najwyższy wzrost a legendarny już model XC60 był najlepiej sprzedającym się modelem.

Sprzedaż w Chinach osiągnęła dwucyfrowy poziom. W samym tylko wrześniu, 8.891 samochodów znalazło swoich nabywców. Wzrost sprzedaży wyniósł 27,8% we wrześniu, a rok do roku 11,9%. Najchętniej wybieranymi modelami w Pań były Volvo XC60 i S60L.

Stany Zjednoczone również są szybko rosnącym rynkiem, na którym coraz więcej kierowców wybiera Volvo. Szwedzki producent sprzedał aż o 26,2% samochodów więcej niż w roku ubiegłym. Największym zainteresowaniem cieszy się model XC90 i XC60.

W Europie Zachodniej, samochody Volvo wybrało o 6,7% więcej klientów niż w 2015 roku. Volvo XC60 było najpopularniejszym modelem. Wzrost sprzedaży we wrześniu wyniósł 5,3%.

Rynek w Polsce

Sukcesowi Volvo na świecie, również towarzyszy bardzo dobra pozycja marki w naszym kraju. We wrześniu zarejestrowano 738 nowych pojazdów szwedzkiej marki, co w porównaniu z 2015 roku daje 13% wzrost. Od początku roku na rynku polskim zarejestrowano 5 645 nowych aut Volvo, o blisko 18% więcej niż w roku ubiegłym. Liderem sprzedaży nadal pozostaje Volvo XC60, który nieprzerwanie od 7 lat jest również najlepiej sprzedającym się SUV’em segmentu premium w Polsce.

 

 

Źródło: Volvo

Ilustracja: Volvo

Opel odnotowuje 5 procentowy wzrost sprzedaży w Europie w okresie od stycznia do września

Opel Astra Car of the Year

W pierwszych dziewięciu miesiącach 2016 r. firma Opel sprzedała w Europie około 895 tys. samochodów. To najlepszy wynik od 2011 r., uzyskany pomimo całkowitego wycofania się marki z rynku rosyjskiego. Przekłada się to na wzrost sprzedaży o ponad 44 000 egzemplarzy, czyli o blisko 5,2 procent w stosunku do analogicznego okresu w 2015 roku. W okresie od stycznia do września bieżącego roku zanotowano wzrost sprzedaży aż na 18 rynkach, w tym w Niemczech, we Francji, w Hiszpanii, we Włoszech i w Polsce. Firma zwiększyła swój udział na 12 rynkach europejskich. Udział firmy Opel i jej siostrzanej brytyjskiej marki Vauxhall w ogólnoeuropejskim rynku pojazdów wyniósł 5,87 procent.

Siłą napędową wzrostu marki był nowy Opel Astra, europejski „Samochód Roku 2016”. Od początku roku sprzedano w Europie 212 000 sztuk Astry, czyli o około 22 procent więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Firma Opel otrzymała już ponad 275 000 zamówień na Astrę. Kolejnym modelem kontynuującym dobrą passę swojego poprzednika jest Opel MOKKA X. Popularny SUV nowej generacji znalazł już ponad 60 000 nabywców, choć u dealerów dostępny jest dopiero od końca września.

„Wszystkie te wspaniałe modele, w tym całkiem nowa Zafira i przełomowy samochód elektryczny Amperae, stanowią o naszej sile na rynku powiedział Peter Christian Küspert, wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej Grupy Opel. Zaznaczył ponadto, że firma Opel będzie kontynuowała swoją ofensywę produktową, wprowadzając do sprzedaży liczne nowe modele w 2017 roku.

W Polsce po dziewięciu miesiącach sprzedaż Opla wyniosła 27 367 samochodów, czyli o ponad 14% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Marka jest jednocześnie liderem na rynku klientów indywidualnych. 

Bestsellerem marki w Polsce również był Opel Astra. Sprzedaż tego modelu w okresie od stycznia do września wyniosła 10 595 sztuk. Za nią uplasowała się miejska Corsa z wynikiem 5 039 egzemplarzy, a trzecie miejsce na podium przypadło modelowi Mokka, 3 276 sztuk.

 

 

Źródło: Opel

Ilustracja: Opel

Światowa premiera wizjonerskiego, studyjnego Volkswagena I.D.

Volkswagen I.D.

Think New! Pod tym hasłem, prezentując wizjonerski samochód elektryczny podczas Salonu Samochodowego w Paryżu (1-16 października), Volkswagen daje fascynujący obraz przyszłej motoryzacji. Gwiazdą ekspozycji jest model I.D. mający tu swoją światową premierę. Seryjna produkcja tego samochodu, nieemitującego żadnych szkodliwych substancji, rozpocznie się w 2020 roku; I.D. to pierwsze innowacyjne auto elektryczne nowej generacji.

Dr Herbert Diess, Prezes Zarządu marki Volkswagen Samochody Osobowe, zapowiedział: „Od 2020 roku zaczniemy wprowadzać na rynek całą rodzinę samochodów elektrycznych. Wszystkie będą miały nowy rodzaj konstrukcji, którą opracowano specjalnie i tylko dla pojazdów z napędem czysto elektrycznym. I.D. jest symbolem nowej ery pojazdów elektrycznych, symbolem nowej epoki w motoryzacji, w której samochody będą zasilane prądem, będą połączone z Internetem i będą jeździć automatycznie”.

Ekspozycja Volkswagena na salonie w Paryżu obejmuje trzy fazy, tworzące drogę od teraźniejszości w przyszłość: I.D. jest w niej reprezentantem świata, jaki nadejdzie w dalszej przyszłości. e-Golf najnowszej generacji jest z kolei przykładem znacznie bliższej przyszłości motoryzacyjnej – na rynku pojawi się w listopadzie. Jest on wyposażony w funkcję sterowania gestami i potrafi przejechać do 300 km bez emisji spalin – dzięki tym cechom e-Golf wyznacza nowe standardy w swojej klasie. Świat jaki znamy dzisiaj reprezentuje między innymi nowy Tiguan. Zastosowano w nim najnowocześniejsze technologie cyfrowe – wyposażono w wyświetlacze Active Info i Head-up.

Dzięki I.D. Volkswagen wyznacza nowy kierunek. Jako pierwszy model tej marki I.D. jest skonstruowany z wykorzystaniem nowej modułowej platformy do produkcji samochodów elektrycznych (MEB). Ten kompaktowy pojazd z napędem elektrycznym zajmuje w gamie modeli Volkswagena równorzędne miejsce obok innych aut produkowanych na masową skalę – Polo, Golfa, Tiguana i Passata. I.D. jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 125 kW/170 KM. Zasięg auta wynosi 600 km, cena natomiast będzie porównywalna z aktualną ceną Golfa z silnikiem o zbliżonej mocy – te czynniki sprawią, że auta elektryczne przestaną być egzotycznym zjawiskiem na naszych ulicach.

I.D. prezentuje zupełnie nowy język stylistyczny opracowany przez Volkswagena na potrzeby samochodów elektrycznych klasy kompaktowej. Po raz pierwszy kabinę auta zaprojektowano jako tzw. Open Space. I.D. jest nieco krótszy niż Golf, a mimo to wnętrze ma tak przestronne jak Passat. Osiągnięto to dzięki zastosowaniu nowego rodzaju konstrukcji, w której silnik elektryczny umieszczono przy tylnej osi, a akumulatory o dużej pojemności w podłodze. Dzięki temu wnętrze mogło być większe i wzrosły możliwości jego różnorodnej aranżacji. Dzięki zastosowanym innowacjom I.D. wybiega w rok 2025 – jest pierwszym studyjnym modelem Volkswagena, który w trybie „I.D. Pilot” porusza się w pełni automatycznie. Tryb ten uruchamia się poprzez poruszenie logo VW na kierownicy, która wsuwa się wtedy w tablicę rozdzielczą, dając kierowcy nieznane dotąd poczucie przestrzeni.

I.D. obywa się bez tradycyjnego kluczyka. Otwiera się i uruchamia go korzystając ze smartfona pełniącego rolę cyfrowego kluczyka. Osoby, które w niedalekiej przyszłości będą jeździły Volkswagenem I.D. otrzymają swoją własną kartę identyfikacyjną – „Volkswagen ID”. Będzie ona zawierała ich osobisty profil z zakodowanymi informacjami np. o ustawieniu fotela i klimatyzacji, o ulubionych stacjach radiowych, będzie zawierała playlisty muzyczne, ustawienia sprzętu audio, dane kontaktowe przyjaciół czy partnerów biznesowych, a także konfigurację systemu nawigacyjnego. Dane te będą pobierane z Volkswagen Automotive Cloud.

I.D. jest ambasadorem nowej strategii produktowej Volkswagena, opartej na czterech innowacyjnych obszarach:

- Smart Sustainability – Volkswagen kładzie nacisk na rozwój innowacyjnych samochodów elektrycznych produkowanych masowo;

- Automated Driving – Volkswagen sprawi, że dzięki automatycznej jeździe samochody staną się bezpieczniejsze i wygodniejsze;

- Intuitive Usability – Volkswagen stawia na samochody obsługiwane intuicyjnie, ze wskaźnikami i systemami obsługi nowej generacji;

- Connected Community – Volkswagen, dzięki nowej karcie użytkownika (Volkswagen User ID) umożliwi w przyszłości komunikację internetową między człowiekiem, samochodem i otoczeniem.

 

Film prezentujący koncepcyjny model: https://youtu.be/keBLtJEdMu8

 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

Generation EQ: nowa wizja mobilności Mercedesa

Mercedes-Benz „Generation EQ

Mercedes-Benz „Generation EQ” pokazuje, w jaki sposób samochody elektryczne mogą wkrótce zająć lewy pas - koncepcyjny model o wyglądzie SUV-a w stylu coupé zapowiada nową generację modeli na prąd. Dynamiczny design nadwozia z nową „elektrostylizacją” akcentuje moc i rodzaj zastosowanego napędu: dwa silniki elektryczne, które dzięki możliwości skalowania komponentów generują moc systemową sięgającą nawet 300 kW, oraz stały napęd na wszystkie koła gwarantują sportowe osiągi. „Generation EQ” zapewnia do 500 km zasięgu i typowy dla Mercedesów poziom bezpieczeństwa, komfortu, funkcjonalności oraz łączności, a tym samym spełnia wszystkie wymagania w zakresie współczesnej, zrównoważonej mobilności. Również jego wnętrze wyróżnia się nowoczesnymi rozwiązaniami, w tym całkiem nową koncepcją aranżacji kabiny. Debiutujący na targach motoryzacyjnych w Paryżu prototyp „Generation EQ” daje początek zupełnie nowej marce produktów Mercedes-Benz związanych z elektryczną mobilnością - EQ. Za nazwą EQ kryje się hasło „Elektryczna Inteligencja”, pochodzące od sztandarowych wartości producenta ze Stuttgartu - emocji i inteligencji.

„Mobilność jutra będzie opierać się na czterech filarach: łączności, autonomiczności, współdzieleniu i elektryczności. »Generation EQ« w logiczny sposób łączy wszystkie te filary” - mówi dr Dieter Zetsche, szef koncernu Daimler AG i oddziału osobowych Mercedesów. „Przyszłość należy do samochodów bezemisyjnych. A nasza nowa marka EQ wykracza daleko poza auta elektryczne. To kompleksowy, elektryczny ekosystem usług, technologii i innowacji”.

Architektura pojazdu elektrycznego dla wszystkich modeli

Nowa generacja elektrycznych Mercedesów będzie bazować na architekturze opracowanej specjalnie z myślą o modelach na prąd. Wszechstronne możliwości skalowania sprawiają, że można ją zastosować we wszystkich modelach - modułowa konstrukcja pozwala modyfikować nie tylko rozstaw osi i kół, ale też parametry wszystkich elementów napędu, przede wszystkim akumulatorów. W ten sposób koncepcja pojazdu jest zoptymalizowana tak, aby spełnić wszystkie wymogi stawiane nowej rodzinie aut na prąd. Bazowa architektura nadaje się do stosowania w SUV-ach, limuzynach, coupé, kabrioletach oraz innych seriach modelowych.

Podobnie jak w najnowszych seryjnych Mercedesach architektura korzysta z inteligentnej mieszanki materiałów - stali, aluminium i włókien węglowych. Pozwala to spełnić najwyższe wymagania w zakresie lekkiej konstrukcji, sztywności oraz efektywności kosztów.

Wygląd zewnętrzny z nową „elektrostylizacją”

„»Generation EQ« jest hot & cool” - mówi Gorden Wagener, szef designu Daimler AG. „Jego fascynujący charakter to zasługa nowej interpretacji naszej filozofii designu - filozofii zmysłowej przejrzystości. Chcieliśmy stworzyć awangardowy, współczesny wygląd z elementami podkreślającymi rodzaj zastosowanego napędu. Jednocześnie stylizacja wizjonerskiego prototypu ogranicza się do minimum - i odsłania w ten sposób intrygującą progresywność”.

Monolityczna bryła „Generation EQ” łączy geny SUV-a z dynamicznym charakterem coupé i domieszką stylu shooting brake w tylnej części nadwozia. Wydłużona, opadająca linia dachu podkreśla muskularne proporcje prototypu, podobnie jak poszerzone błotniki i 21-calowe obręcze z lekkich stopów. Jego „elektrostylizacja” to efekt kontrastu, jaki srebrny lakier alubeam tworzy z czarną maską płynnie przechodzącą w przednią szybę i przyciemniany, szklany dach. Ledwie widoczne szczeliny pomiędzy poszczególnymi elementami nadwozia, ukryte wycieraczki, kamery zamiast bocznych lusterek i brak tradycyjnych klamek również podkreślają harmonijny design SUV-a, a jednocześnie obniżają opór powietrza.

Zorientowany na kierowcę kokpit

Kokpit „Generation EQ” bazuje na intuicyjnej obsłudze dotykowej. Asymetryczny panel instrumentów z dużym, wygiętym ekranem podporządkowano potrzebom kierowcy, a innowacyjna, cyfrowa koncepcja sterowania zdecydowanie różni się od rozwiązań stosowanych obecnie - i zapowiada przyszłość projektowania wnętrz samochodów z gwiazdą.

Wnętrze „Generation EQ” charakteryzuje współczesny luksus - a najlepszym tego przykładem jest zupełnie nowy interfejs użytkownika, łączący emocjonujący wygląd z inteligentnym, przyjaznym sterowaniem bez tradycyjnych dźwigni i przełączników. Wyjątkiem są tu typowe dla Mercedesa przyciski elektrycznego sterowania foteli. Na dwóch z trzech smukłych ramion kierownicy znajdują się panele dotykowe zintegrowane z ekranami OLED (OLED - organiczna dioda elektroluminescencyjna). Wskazują one ikony i symbole poszczególnych menu. Kierowca może poruszać się po różnych menu i potwierdzać swój wybór jednym kliknięciem.

24-calowy wyświetlacz TFT w rozdzielczości HD prezentuje wszystkie istotne informacje, takie jak prędkość, zasięg, dane dotyczące podróży oraz mapy systemy nawigacji. Nowością jest widoczne rozróżnienie pomiędzy minimalistycznym a szczegółowym interfejsem - to kierowca wybiera, czy w zasięgu wzroku chce mieć podstawowy zakres informacji, czy móc śledzić dodatkowe parametry.

EQ: nowa marka mobilności elektrycznej firmowana przez wynalazcę samochodu

EQ oferuje kompleksowy ekosystem elektrycznej mobilności - produkty, usługi, technologie i innowacje. Portfolio sięga od pojazdów elektrycznych przez ładowarki typu wallbox i usługi ładowania aż po systemy magazynowania energii w domu. W przyszłości pod marką EQ Mercedes-Benz będzie oferować modele z napędem elektrycznym. Nazwa EQ pochodzi od hasła „Elektryczna Inteligencja” i odwołuje się do wartości producenta ze Stuttgartu - emocji i inteligencji. Nowa marka obejmuje wszystkie kluczowe aspekty mobilności elektrycznej i wykracza znacznie poza same pojazdy. Przyszłe modele EQ będą ucieleśniać istotę takiej mobilności w nowoczesnym wydaniu: reprezentować fuzję emocjonującego wyglądu, inteligentnego designu, wyjątkowej przyjemności z jazdy, dużej praktyczności na co dzień i maksymalnego bezpieczeństwa - wizytówki każdego modelu sygnowanego przez wynalazcę automobilu.

Mocny napęd elektryczny: łączna moc 300 kW i zasięg do 500 km

Zespół napędowy „Generation EQ” korzysta z dwóch silników elektrycznych przy przedniej i tylnej osi. Zamontowanie akumulatora głęboko pod podłogą, między osiami, oraz napęd na obie osie ze zmiennym rozdziałem momentu obrotowego zapewniają podstawy dla wysokiego poziomu dynamiki jazdy i bezpieczeństwa. W najmocniejszej wersji, o łącznej mocy nawet 300 kW oraz 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego, „Generation EQ” przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 5 s. W połączeniu z inteligentną strategią działania jego zasięg wynosi do 500 km.

W ramach przygotowań do produkcji seryjnej Mercedes-Benz korzysta nie tylko z własnych projektów i doświadczenia, ale również z modułowej strategii dla napędów alternatywnych w różnych modelach oraz bezpośredniego dostępu do kluczowych podzespołów napędu elektrycznego. Wysokowydajny akumulator litowo-jonowy dostarcza spółka zależna koncernu Daimler - firma Deutsche ACCUMOTIVE. Za sprawą modułowej konstrukcji jego łączna pojemność przekracza 70 kWh.

Wygodne ładowanie w domu i w trasie

„Generation EQ” korzysta z najnowszych technologii ładowania. Pojazd jest przygotowany do ładowania w domu - indukcyjnego i za pomocą wallboxa - oraz do szybkiego ładowania w drodze. W przyszłości użytkownicy będą mogli korzystać również z domowych systemów magazynowania energii Mercedes-Benz. W gospodarstwach wyposażonych w ogniwa fotowoltaiczne nadmiar energii słonecznej będzie można zużyć do „zatankowania” pojazdu - prąd z takiego źródła jest w dużym stopniu niezależny od dostaw z sieci.

Wprowadzenie szybkiego ładowania za pośrednictwem portu CCS (Combined Charging System) umożliwi znacznie skrócenie czasu ładowania. Ten europejski standard pozwala na szybkie ładowanie o mocy zdecydowanie wyższej niż obecnie. Podczas gdy dziś wynosi ona od 50 do - niekiedy - 150 kW, w średnio- i długoterminowej perspektywie planowane jest osiągnięcie nawet 300 kW. W rezultacie naładowanie akumulatora ilością energii wystarczającej do przejechania 100 km potrwa 5 minut.

Systemy wspomagające - najwyższe bezpieczeństwo

Nie trzeba dodawać, że „Generation EQ” wyposażono w najnowsze systemy wspomagające kierowcę od Mercedes-Benz. Korzystając ze szczegółowych map dostarczonych przez naszego partnera - firmę HERE - systemy znają dokładny promień łuku, pozycję samochodu i rozmiar ronda. W rezultacie pojazd może sam dostosować swoją prędkość i dynamikę jazdy, tak aby zapewnić kierowcy jeszcze większy komfort. EQ podejmuje więc kolejny krok na drodze do jazdy autonomicznej, zawsze zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i obowiązującymi przepisami. Szczególny nacisk położono na optymalizację współpracy poszczególnych funkcji - to tzw. fuzja czujników, czyli inteligentne połączenie danych z różnych systemów. W opinii ekspertów Mercedes-Benz to jeden z kluczowych wymogów autonomicznej jazdy.

Rozszerzona komunikacja dzięki technologii Car-to-X

Ale inżynierowie poszli krok dalej: przykładowo, „Generation EQ” jest wyposażony w technologię Car-to-X pozwalającą na wymianę informacji z infrastrukturą i innymi pojazdami. Stanowi to idealną podstawę dla rozwoju nowych systemów wspomagających kierowcę i pozwala podjąć kolejny krok w kierunku zapobiegania wypadkom. Jednocześnie Car-to-X może informować o najbliższych punktach naładowania akumulatora. Gdy tylko okaże się, że zgromadzona ilość energii nie pozwoli dotrzeć do wyznaczonego celu, „Generation EQ” wskaże na mapie odpowiednie opcje.

Dostarczone przez HERE mapy 3D w czasie rzeczywistym

Kolejną nowością są szczegółowe widoki miast w trzech wymiarach, bazujące na platformie nawigacyjnej HERE. Przydają się one zwłaszcza przy wyszukiwaniu POI (points of interest), takich jak restauracje, sklepy czy atrakcje turystyczne. Punkty są efektownie podświetlane, a pozostałe budynki wtapiają się w tło. Dodatkowym atutem map HERE jest uproszczony widok, gdy pojazd jest w ruchu - kierowca widzi wówczas tylko te budynki i informacje, które są kluczowe dla wprowadzonego celu. Kokpit samochodu łączy z mapą wizualna zależność, bowiem kolory budynków na mapie nawiązują do podświetlenia instrumentów. Jednocześnie widok na ekranie zdradza nowe funkcje, zarezerwowane zwłaszcza dla aut elektrycznych: kierowca otrzymuje informacje na temat najbliższych stacji ładowania i możliwości ładowania bezprzewodowego, a także na temat zużycia energii podczas podróży.

Inteligentne wspomaganie kierowcy

Projekt interfejsu skupia się na optymalnym wspomaganiu kierowcy, w tym na najlepszym wykorzystaniu dostępnej energii i uzyskaniu jak najwyższego zasięgu. Innowacyjny wyświetlacz zużycia energii wskazuje kierowcy informacje dotyczące jego stylu jazdy i zwraca uwagę na możliwości wydłużenia zasięgu. Ponadto, na głównym ekranie pojawiają się podpowiedzi na temat dodatkowych celów, jakie pozwala osiągnąć aktualna ilość energii w akumulatorze - od odwiedzenia znajomych do lokalnych atrakcji turystycznych.

 

 

Źródło: Mercedes-Benz

Ilustracja: Mercedes-Benz

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand