Home

Nowe modele Renault Pro+: Kangoo Z.E. I Master Z.E.

Renault Master Z.E.

Renault Pro+ prezentuje na salonie w Brukseli swoje dwa najnowsze modele elektryczne: Nowe Kangoo Z.E. i Mastera Z.E.

Nowe Kangoo Z.E.: jest to nowa wersja Kangoo Z.E. – furgonetki z napędem elektrycznym, która od 6 lat jest liderem w swoim segmencie w Europie – wyposażona w nowy akumulator i nowy silnik. Nowe Kangoo Z.E. dysponuje dzięki temu zwiększonym o ponad 50% zasięgiem, wynoszącym obecnie 270 km w cyklu NEDC zamiast dotychczasowych 170 km. To największy zasięg na rynku lekkich elektrycznych samochodów dostawczych.

Master Z.E.: jest to model stanowiący wizytówkę know-how Renault, lidera na rynku elektrycznych samochodów dostawczych w Europie. Wkrótce trafi do oferty w segmencie dużych furgonów. Master Z.E. zachowuje wszystkie zalety Mastera – modelu, który wyznacza standardy w tym segmencie.

Renault Pro+ poszerza w ten sposób swoją ofertę elektrycznych samochodów dostawczych która obecnie obejmuje 4 modele: Twizy Cargo (czterokołowy pojazd z bagażnikiem, wprowadzony na rynek w 2014 r.), oraz Nowe Kangoo Z.E. i Master Z.E.

Wprowadzając na rynek tę unikalną w skali światowej, stworzoną „na miarę” gamę samochodów elektrycznych, Renault Pro+ wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów biznesowych oraz wyzwaniom w zakresie ochrony środowiska. Renault Pro+ poszerza tę ofertę o liczne usługi, w szczególności usługi mobilne, stworzone specjalnie dla użytkowników samochodów dostawczych.

 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Renault

Marka Volkswagen kończy 2016 rok pozytywnym wynikiem

Logo VW

Marka Volkswagen Samochody Osobowe zamknęła 2016 rok łącznym wzrostem sprzedaży o 2,8 procenta w porównaniu z rokiem poprzednim. Na całym świecie do klientów trafiło 5,99 miliona pojazdów, czyli o 164.000 więcej niż w 2015 r. W samym grudniu liczba sprzedanych aut była większa o 16,4 procenta i wyniosła 567.900 sztuk. Rok 2016 był także bardzo udanym dla marki w Polsce – od stycznia do grudnia zarejestrowano 42.830 nowych osobowych aut VW. Jürgen Stackmann, Członek Zarządu marki Volkswagen ds. Sprzedaży stwierdził: „Marka Volkswagen zakończyła 2016 rok sukcesem. Na zakup naszych samochodów zdecydowało się prawie sześć milionów klientów, pozostając lojalnych w czasach niosących wielkie wyzwania. Pozytywne zakończenie roku 2016 dodaje nam odwagi na rok 2017 – rok, w którym pojawi się wiele premierowych produktów, we wszystkich regionach sprzedaży”.

Czynniki, które miały wpływ na wielkość sprzedaży w grudniu – na szczególne podkreślenie zasługuje dobry wynik w Europie, USA oraz (po wielu słabych miesiącach) w Ameryce Południowej.

- Na rynku w Niemczech sprzedaż w grudniu ponownie zmniejszyła się znacznie, bo o 14,3% w porównaniu z rokiem poprzednim i wyniosła 38.800 samochodów. Było to w znacznej mierze spowodowane wydłużonym czasem leasingowania użytkowanych już aut. W całym roku sprzedaż w Niemczech zmniejszyła się o 7,2%.

- Niektóre rynki zachodnioeuropejskie odnotowały dobry wynik w porównaniu z rokiem 2015: Francja +35,8%, Holandia +29,1%, Włochy +29,5%. Przyczyną wzrostu był głównie duży popyt na modele Polo i Tiguan.

- W grudniu zarejestrowano w Polsce 4.940 nowych osobowych Volkswagenów, czyli o blisko 10 procent więcej niż w analogicznym miesiącu 2015 roku. W całym 2016 roku wzrost liczby rejestracji był wyższy o ponad 20 procent. W ubiegłym roku nowych, osobowych Volkswagenów zarejestrowano w sumie 42.830, czyli o 7.264 więcej niż przed rokiem.

- W USA sprzedano w grudniu 37.200 samochodów, co oznacza wzrost aż o 20,3% w porównaniu z grudniem 2015 roku. Był on spowodowany wprowadzeniem na rynek Golfa Alltracka oraz odnowionego Passata.

- Sprzedaż w Brazylii zamknęła się liczbą 21.400 samochodów i jest to o 2,9% więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Pełne ponowne podjęcie produkcji oraz skuteczne środki sprzedaży to czynniki, które były tego przyczyną.

- Chiny, największy rynek zbytu Volkswagena, ponownie stał się motorem wzrostu, rok zamknął się sprzedażą na poziomie 303.100 samochodów (wzrost o 28,7%). Zarówno w samym grudniu, jak i w całym roku w Chinach bito kolejne rekordy sprzedaży.

- Podobnie jak w poprzednich miesiącach, również w grudniu w Meksyku sprzedaż rozwijała się pozytywnie. W ostatnim miesiącu ubiegłego roku nabywców znalazło o 9,3% więcej samochodów niż w tym samym miesiącu roku 2015.

 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

Audi z nowym rekordem sprzedaży: 1 milion 871 tysięcy samochodów

Audi S4

W roku 2016, Audi AG odnotowało sprzedaż 1 871 350 samochodów. To o 3,8% więcej, niż w dotychczas rekordowym roku 2015. Rosnąca sprzedaż na wszystkich, najważniejszych dla marki rynkach: w Europie (+7,6%), w Ameryce Północnej (+5,3%) z dalszym wzrostem na stagnującym rynku USA (+4%) oraz w rejonie Azji i Pacyfiku (+0,5%), to wynik odświeżenia palety modelowej Audi. Na wszystkich tych rynkach, marka z czterema pierścieniami w logo sprzedała więcej niż kiedykolwiek do tej pory. Światowy popyt rośnie od 2009 roku siódmy rok z rzędu. Wobec 949 729 klientów w roku 2009, koncern z Ingolstadt niemal podwoił swój sukces rynkowy.

„Rok 2016 był jeszcze bardziej wymagający dla Audi niż oczekiwano, z silnym, utrudniającym marsz wiatrem na wielu ważnych rynkach. Niemniej jednak udało nam się utrzymać ofensywną siłę i nasz wzrost na całym świecie był dość zrównoważony” - mówi Dietmar Voggenreiter, szef marketingu i sprzedaży Audi AG. „Pozytywny odbiór naszych najnowszych samochodów jasno wskazuje, że ofensywa modelowa i techniczna przynosi oczekiwane skutki. W tym roku, odmładzanie gamy Audi będzie nadal trwało, a nowe modele będą sukcesywnie wprowadzane na poszczególne rynki.”

Nowe Audi A4 w 2016 roku było sprzedawane również na rynkach pozaeuropejskich, a jego światowa sprzedaż wzrosła w stosunku do roku 2015 o 7,6 procent, do blisko 337 550 egzemplarzy. W Europie, gdzie model był dostępny przez cały rok, dzięki wzrostowi o 25,7 procent, do poziomu 164 600 sprzedanych pojazdów, A4 było numerem jeden w swojej klasie segmentu premium. Odmładzanie palety samochodów klasy średniej marki Audi na rynkach międzynarodowych, będzie kontynuowane za sprawą nowego A5 Coupé. Jego sprzedaż w Europie rozpoczęto już pod koniec roku 2016. W roku 2017 na rynki całego świata wjedzie też nowe A5 Sportback. Warto tu zaznaczyć, że model ten będzie po raz pierwszy dostępny również w USA.

Druga generacja SUV-a klasy wyższej, Audi Q7, zakończyła serię rynkowych debiutów w roku 2016, a jego sprzedaż wzrosła o 43,6 procent, do blisko 102 200 egzemplarzy. Q7 podwoiło średnią sprzedaż roczną swojego poprzednika i po raz pierwszy przekroczyło magiczną granicę 100 000 sprzedanych w ciągu jednego roku egzemplarzy. Nowe Q2, miejski, kompaktowy SUV, znacznie poszerza ofertę czterech pierścieni. Jego europejska premiera w roku 2016, wywołała duże zainteresowanie klientów, a następne rynki dołączą w 2017 roku. Koncern z Ingolstadt zaplanował również na ten rok zmianę generacyjną najpopularniejszego SUV’a Audi - modelu Q5.   

Działania spółki-córki koncernu, Audi Sport GmbH, która w 2016 roku zyskała nową nazwę, wpłynęły na jeszcze większy sukces sprzedażowy marki. Nowe Audi R8 „przyspieszyło” o 31,8 procent, osiągając pułap sprzedaży rzędu 2890 samochodów. Cała gama modeli typu R i RS, po raz pierwszy przekroczyła granicę 20 000 sprzedanych egzemplarzy. Na rynek wprowadzono dokładnie 20 200 takich samochodów, co przełożyło się na wzrost o 18 procent w stosunku do roku 2015.

Spośród nowych klientów na całym Świecie, najwięcej w roku 2016 Audi pozyskało ich w Europie, przede wszystkim dzięki nowemu A4. Mimo licznych politycznych i gospodarczych zawirowań na Starym Kontynencie, sprzedaż Audi wzrosła tu o 7,6 procent, do blisko 860 600 egzemplarzy. W zestawieniu z 762 949 sprzedanymi w Europie w 2014 roku autami, marka odnotowała więc w ciągu dwóch lat wzrost o prawie 100 000 samochodów. Najbardziej znaczące wzrosty Audi zanotowało na czterech największych rynkach europejskich. Niemcy (+8,6%, 293 307 aut), Wielka Brytania (+6,4%, 177 565 pojazdów), Francja (+8,5%, 65 362 samochody) i Włochy (+15,5%, 62 430 egzemplarzy), zarejestrowały w 2016 roku rekordową ilość pojazdów z czterema pierścieniami w logo. Hiszpania, dzięki wzrostowi sprzedaży o 16,4 procent (51 879 sprzedanych aut), odnotowała najwyższy wzrost procentowy ze wszystkich największych rynków Audi na świecie. Polski rynek, choć nie zalicza się pod względem rejestracji nowych samochodów do europejskich potęg, wzrósł w roku 2016 aż o 34,6 procent w porównaniu z rokiem 2015. Od stycznia do grudnia ubiegłego roku, na polskie drogi wyjechało 10 787 samochodów marki Audi. W samym tylko grudniu, było ich 1371, o ponad 41 procent więcej niż rok wcześniej. Odwrotnie niż w Europie, sytuacja układała się w Rosji: lokalna sprzedaż Audi spadała trzeci rok z rzędu, osiągając 20 706 egzemplarzy, co daje spadek o 19,3 procent.

W USA, podobnie jak w dwóch poprzednich latach, Audi rozwijało się lepiej niż wyraźnie wyhamowujący rynek motoryzacyjny i jako jedyny duży producent aut klasy premium odnotowało zauważalny wzrost, o 4 procent (210 213 sprzedanych samochodów). Lokomotywą sprzedażową był tu zdecydowanie model Q7. Po premierze nowego SUV’a w USA wiosną 2016 roku, jego sprzedaż na tym największym dla tego modelu rynku zbytu zwiększyła się o 60,9 procent (30 563 egzemplarzy). Biorąc pod uwagę wszystkie modele serii Q, sprzedaż SUV-ów wzrosła o 18,9 procent, do 100 161 egzemplarzy. Audi Canada (+14,2%, 30 544 auta) również skorzystało z trendu wysokiej sprzedaży SUV-ów i po raz pierwszy weszło do grona dziesięciu największych dla Audi rynków. Znacznie trudniej przedstawiały się warunki na niektórych rynkach Ameryki Południowej – np. w Brazylii, po imponującym wzroście w roku 2015, sprzedaż w 2016 spadła aż o 29,9 procent, do poziomu 12 011 samochodów.  

W Chinach, Audi zwiększyło swoją imponującą sprzedaż o kolejne 3,6 procent, do 591 554 aut. Dzięki temu, cztery pierścienie prowadzą w lokalnych statystykach sprzedaży samochodów klasy premium, a ich przewaga rośnie. Chiński rynek w 2016 odnotował mocno rosnący popyt przede wszystkim w segmencie aut kompaktowych. I tak, sprzedaż Audi A3 wzrosła o 29,7 procent, do 89 213 egzemplarzy, a sprzedaż modelu Q3 o 27,6 procent, do 89 779 aut. Po tym, jak w 2013 roku koncern z Ingolstadt jako pionier rozpoczął lokalną produkcję samochodów raczkującego jeszcze wtedy w Państwie Środka segmentu premium, dziś Audi zdobywa tymi modelami szczególnie młodych klientów. 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa 

Kolejny rekord sprzedaży Volvo Cars

Modele Volvo

Po raz trzeci z rzędu Volvo Cars pobiło swój rekord sprzedaży. W 2016. roku na całym świecie sprzedano 534,332 samochody osobowe tej marki, co oznacza wzrost 6.2% w porównaniu do roku wcześniejszego. Wynik sprzedaży potwierdza udaną transformację marki i dobre przyjęcie nowych modeli w wielu krajach.

Przez wiele lat Volvo sprzedawało około 400 000 samochodów rocznie. W 2015 roku po raz pierwszy firmie udało się przełamać barierę pół miliona aut rocznie. W 2016 roku uzyskano jeszcze lepszy wynik, dzięki dużym wzrostom na wszystkich ważnych rynkach. W  Chinach i Stanach Zjednoczonych zanotowano dwucyfrowy wzrost. W osiągnięciu ambitnych celów sprzedażowych miała swój udział dobra sprzedaż flagowych modeli serii 90.  To właśnie te samochody stały się motorem napędowym wzrostów sprzedaży, w której kluczową rolę odegrał model XC90, którego sprzedaż wzrosła o 125% w stosunku do roku 2015. Zainteresowanie tym modelem potwierdza słuszny kierunek rozwoju marki. Nowy design i filozofia tworzenia samochodów spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem przez klientów.

W tym samym czasie, rekordową sprzedaż w historii zanotował obecny na rynku od dziewięciu lat model XC60. Ten niekwestionowany lider segmentu premium w kategorii SUV znalazł 161,092 nabywców.

W 2016 roku największym rynkiem dla Volvo były Chiny. Całkowita sprzedaż osiągnęła poziom 90,930 pojazdów (11,5% wzrostu YTD). Najchętniej wybieranymi modelami były produkowane w Chinach XC60 i S60L. W Stanach Zjednoczonych Volvo sprzedaż szwedzkiego producenta wzrosła o 18,1%. Amerykanie kupili 82,726 aut z logo Volvo. Najchętniej wybierali modele XC90 i XC60.

Sprzedaż w Europie Zachodniej wzrosła o 4,1% dzięki dużemu zainteresowaniu klientów na kluczowych dla Volvo rynkach: Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji i Włoszech. Sprzedaż samochodów w Europie wyniosła 206,144 samochody.

Rekordowa sprzedaż samochodów w 2016 roku, podkreśla udaną transformację marki i jej repozycjonowanie, które pozwala na konkurowanie z innymi producentami segmentu premium.

W ubiegłym roku Volvo Cars ugruntowało pozycję światowego lidera w dziedzinie systemów autonomicznych (AD), elektryfikacji i bezpieczeństwa.

W 2016 roku Volvo kontynuowało również budowę nowej fabryki w Karolinie Południowej wartej 500 milionów dolarów. Fabryka będzie produkowała modele bazujące na modularnej platformie SPA. Zatrudnienie w niej znajdzie 2000 osób.

Volvo Cars przedstawiło także, nową strategię produkcyjną dotyczącą Chin. Obecne i nowe fabryki w Państwie Środka mają zwiększyć moce produkcyjne Volvo Cars. To działanie jest niezbędne, aby zaspokoić coraz większy popyt rynków na całym świecie.

W nadchodzących latach Volvo Cars będzie kontynuowało wymianę wyszystkich serii modelowych. Najbliższym nowym modelem, jaki zostanie zaprezentowany będzie następca kultowego modelu XC60 bazujący na architekturze SPA. Kolejnym modelem będzie najmniejszy w rodzinie SUV – XC40, nowy przedstawiciel serii 40 bazujący na nowej, mniejszej platformie CMA.

Swój innowacyjny charakter Volvo podkreśliło również ogłaszając, że w niedalekiej przyszłości wszystkie serie modelowe będą dostępne w wersjach plug-in hybrid. Całkowicie elektryczny samochód zostanie zaprezentowany w 2019 roku, a do 2025 roku Volvo chce sprzedać łącznie milion samochodów elektrycznych i hybrydowych.

 

 

Źródło: Volvo

Ilustracja: Volvo

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand