Home

Hybrydy umacniają pozycję Toyoty w Europie

Toyota Auris

Toyota Motor Europe sprzedała w 2016 roku 928500 samochodów, notując 6-procentowy wzrost. Koncern zwiększył swój udział w europejskim rynku do 4,7 procent. Najchętniej kupowanymi modelami Toyoty w ubiegłym roku były Yaris (208600 egz.), Auris (144100 egz.) i RAV4 (110100 egz.).

Wzrost sprzedaży Toyoty w Europie w dużej mierze jest skutkiem stale rosnącej popularności aut hybrydowych. W 2016 roku Europejczycy kupili 295000 hybryd japońskiego producenta, o 41 procent więcej niż w poprzedzającym roku. Samochody z tym napędem stanowiły niemal 1/3 wszystkich nowych aut, które opuściły salony Toyoty i Lexusa – w 2015 roku w napęd hybrydowy było wyposażone co czwarte auto.

W ofercie Toyoty w Europie znajduje się 7 modeli hybrydowych, w tym dwie nowości – Prius 4. generacji i RAV4 Hybrid. Klienci mogli też zamawiać w przedsprzedaży nowego crossovera C-HR. Największą popularnością cieszyły się Yaris Hybrid (86600 egz.), Auris Hybrid (85800 egz.) oraz RAV4 Hybrid (44700 egz.). Największy wzrost sprzedaży odnotowały Prius (o 117 procent), Yaris Hybrid (o 20 procent) oraz Auris Hybrid (o 9 procent). Ponad 10000 zamówień na Toyotę C-HR zebranych jeszcze przed oficjalną premierą, spośród których 70 procent to hybrydy, zapowiada kolejny rok sukcesów samochodów z tym napędem w Europie. Łącznie klienci Toyoty kupili 249900 hybryd.

 

Źródło: Toyota

Ilustracja: Toyota

Toyota jedną z najbardziej innowacyjnych firm świata

Raport Boston Consulting Group

Według raportu Boston Consulting Group Toyota należy do pierwszej dziesiątki najbardziej innowacyjnych firm świata. Japoński producent powtórzył ten sukces już po raz czwarty. Toyota zajęła 8. miejsce, dystansując głównych konkurentów z branży motoryzacyjnej, takich jak BMW (#14), Daimler (#16), General Motors (#27), Renault (#38) i Honda (#48). Na trzecim miejscu tego rankingu uplasowała się Tesla Motors.

W raporcie „Most Innovative Companies 2016” firmy Boston Consulting Group Toyota zajęła 8. miejsce. Dystans pomiędzy japońską firmą a następnym na liście koncernem motoryzacyjnym – BMW – zwiększył się z jednej pozycji w 2015 roku (Toyota #6, BMW #7) do sześciu pozycji w 2016 roku (Toyota #8, BMW #14). Wyniki uzyskane przez analityków amerykańskiej firmy konsultingowej znajdują potwierdzenie w ogromnych inwestycjach Toyoty w badania nad nowoczesnymi technologiami, przede wszystkim w dziedzinie ekologicznych napędów i systemów automatycznego wspierania kierowców.

Toyota zainwestowała w 2016 roku miliard dolarów w badania nad sztuczną inteligencją, robotyką i autonomicznymi samochodami. Japoński koncern stworzył do tego celu firmę badawczą Toyota Research Institute (TRI), w którym zatrudnił wybitnych specjalistów i naukowców. TRI prowadzi badania w trzech ośrodkach usytuowanych w pobliżu uczelni, z którymi ściśle współpracuje – Massachusetts Institute of Technology (MIT), Uniwersytetu Stanforda i Uniwersytetu Michigan.

Równocześnie Toyota we współpracy z firmą Microsoft powołała spółkę Toyota Connected, której zadaniem jest stworzenie systemu automatycznej komunikacji między pojazdami z wykorzystaniem technologii chmury. Rozwiązanie to oparte na chmurze Microsoft Azure radykalnie poprawi bezpieczeństwo na drogach i przyczyni się do szybszego udoskonalania samochodów. Przyspieszy także rozwój systemów multimedialnych, które już niedługo otrzymają własne połączenie z internetem oraz znacznie rozszerzą ofertę aplikacji i funkcji.

Ogromnym przełomem w dziedzinie bezpieczeństwa na drodze było rozpoczęcie komercjalizacji technologii ITS Connect, opierającej swoje działanie na komunikacji między samochodami oraz między samochodami a infrastrukturą drogową. Japonia jest pierwszym krajem, w którym uruchomiono ten projekt, a Toyota jako pierwszy producent samochodów zaczęła wprowadzać ITS Connect do swoich modeli.

W 2016 roku Toyota wprowadziła na rynek 4. generację napędu hybrydowego. Jednocześnie firma kładzie duży nacisk na rozwój technologii wodorowych ogniw paliwowych. Pierwszym masowo produkowanym samochodem wykorzystującym to rozwiązanie jest Toyota Mirai wprowadzona na japoński rynek pod koniec 2014 roku. W 2016 roku Mirai zadebiutował w 3 kolejnych europejskich krajach oraz otrzymał nagrodę World Green Car of Year. Obecnie jest dostępny w Japonii, USA, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Danii, Belgii i Norwegii.

Producenci samochodów prowadzą intensywne prace nad wieloma rewolucyjnymi rozwiązaniami, które w najbliższych latach zmienią oblicze motoryzacji. Najważniejsze innowacje to system autonomicznego prowadzenia i napędy nieemitujące spalin.

Mimo to przyspieszony rozwój największych koncernów z dziedziny nowych technologii mobilnych i internetowych, takich jak Apple, Google, Microsoft, Amazon, Samsung czy Netflix, powoduje, że branża motoryzacyjna jest w coraz mniejszym stopniu reprezentowana na liście Top 50 najbardziej innowacyjnych firm świata Boston Consulting Group. W ciągu 3 lat od 2013 roku liczba koncernów motoryzacyjnych w rankingu spadła z 14 do 7. W 2016 roku w pierwszej dziesiątce znalazły się tylko Tesla oraz Toyota. Pozostałych 5 producentów samochodów zajęło dalsze pozycje.

Nieprzerwana obecność Toyoty w pierwszej dziesiątce rankingu kilku kolejnych edycji jest potwierdzeniem wiodącej roli firmy w przemyśle motoryzacyjnym.

Globalna firma konsultingowa Boston Consulting Group działa na rynku od 1963 roku. Obecnie ma 81 oddziałów w 45 krajach świata.

 

 

Źródło: www.bcgperspectives.com; Toyota

Ilustracja: www.bcgperspectives.com

 

 

Nowe modele Renault Pro+: Kangoo Z.E. I Master Z.E.

Renault Master Z.E.

Renault Pro+ prezentuje na salonie w Brukseli swoje dwa najnowsze modele elektryczne: Nowe Kangoo Z.E. i Mastera Z.E.

Nowe Kangoo Z.E.: jest to nowa wersja Kangoo Z.E. – furgonetki z napędem elektrycznym, która od 6 lat jest liderem w swoim segmencie w Europie – wyposażona w nowy akumulator i nowy silnik. Nowe Kangoo Z.E. dysponuje dzięki temu zwiększonym o ponad 50% zasięgiem, wynoszącym obecnie 270 km w cyklu NEDC zamiast dotychczasowych 170 km. To największy zasięg na rynku lekkich elektrycznych samochodów dostawczych.

Master Z.E.: jest to model stanowiący wizytówkę know-how Renault, lidera na rynku elektrycznych samochodów dostawczych w Europie. Wkrótce trafi do oferty w segmencie dużych furgonów. Master Z.E. zachowuje wszystkie zalety Mastera – modelu, który wyznacza standardy w tym segmencie.

Renault Pro+ poszerza w ten sposób swoją ofertę elektrycznych samochodów dostawczych która obecnie obejmuje 4 modele: Twizy Cargo (czterokołowy pojazd z bagażnikiem, wprowadzony na rynek w 2014 r.), oraz Nowe Kangoo Z.E. i Master Z.E.

Wprowadzając na rynek tę unikalną w skali światowej, stworzoną „na miarę” gamę samochodów elektrycznych, Renault Pro+ wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów biznesowych oraz wyzwaniom w zakresie ochrony środowiska. Renault Pro+ poszerza tę ofertę o liczne usługi, w szczególności usługi mobilne, stworzone specjalnie dla użytkowników samochodów dostawczych.

 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Renault

Marka Volkswagen kończy 2016 rok pozytywnym wynikiem

Logo VW

Marka Volkswagen Samochody Osobowe zamknęła 2016 rok łącznym wzrostem sprzedaży o 2,8 procenta w porównaniu z rokiem poprzednim. Na całym świecie do klientów trafiło 5,99 miliona pojazdów, czyli o 164.000 więcej niż w 2015 r. W samym grudniu liczba sprzedanych aut była większa o 16,4 procenta i wyniosła 567.900 sztuk. Rok 2016 był także bardzo udanym dla marki w Polsce – od stycznia do grudnia zarejestrowano 42.830 nowych osobowych aut VW. Jürgen Stackmann, Członek Zarządu marki Volkswagen ds. Sprzedaży stwierdził: „Marka Volkswagen zakończyła 2016 rok sukcesem. Na zakup naszych samochodów zdecydowało się prawie sześć milionów klientów, pozostając lojalnych w czasach niosących wielkie wyzwania. Pozytywne zakończenie roku 2016 dodaje nam odwagi na rok 2017 – rok, w którym pojawi się wiele premierowych produktów, we wszystkich regionach sprzedaży”.

Czynniki, które miały wpływ na wielkość sprzedaży w grudniu – na szczególne podkreślenie zasługuje dobry wynik w Europie, USA oraz (po wielu słabych miesiącach) w Ameryce Południowej.

- Na rynku w Niemczech sprzedaż w grudniu ponownie zmniejszyła się znacznie, bo o 14,3% w porównaniu z rokiem poprzednim i wyniosła 38.800 samochodów. Było to w znacznej mierze spowodowane wydłużonym czasem leasingowania użytkowanych już aut. W całym roku sprzedaż w Niemczech zmniejszyła się o 7,2%.

- Niektóre rynki zachodnioeuropejskie odnotowały dobry wynik w porównaniu z rokiem 2015: Francja +35,8%, Holandia +29,1%, Włochy +29,5%. Przyczyną wzrostu był głównie duży popyt na modele Polo i Tiguan.

- W grudniu zarejestrowano w Polsce 4.940 nowych osobowych Volkswagenów, czyli o blisko 10 procent więcej niż w analogicznym miesiącu 2015 roku. W całym 2016 roku wzrost liczby rejestracji był wyższy o ponad 20 procent. W ubiegłym roku nowych, osobowych Volkswagenów zarejestrowano w sumie 42.830, czyli o 7.264 więcej niż przed rokiem.

- W USA sprzedano w grudniu 37.200 samochodów, co oznacza wzrost aż o 20,3% w porównaniu z grudniem 2015 roku. Był on spowodowany wprowadzeniem na rynek Golfa Alltracka oraz odnowionego Passata.

- Sprzedaż w Brazylii zamknęła się liczbą 21.400 samochodów i jest to o 2,9% więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Pełne ponowne podjęcie produkcji oraz skuteczne środki sprzedaży to czynniki, które były tego przyczyną.

- Chiny, największy rynek zbytu Volkswagena, ponownie stał się motorem wzrostu, rok zamknął się sprzedażą na poziomie 303.100 samochodów (wzrost o 28,7%). Zarówno w samym grudniu, jak i w całym roku w Chinach bito kolejne rekordy sprzedaży.

- Podobnie jak w poprzednich miesiącach, również w grudniu w Meksyku sprzedaż rozwijała się pozytywnie. W ostatnim miesiącu ubiegłego roku nabywców znalazło o 9,3% więcej samochodów niż w tym samym miesiącu roku 2015.

 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand