Home

Hyundai podsumowuje wyniki sprzedaży w 2016 roku

Hyundai Tucson

W minionym roku Hyundai odnotował najwyższą na rynku polskim sprzedaż roczną, która wyniosła 18 003 samochody i jest to najlepszy jak dotąd wynik.

Bestsellerem Hyundaia był Tucson (6 968 sztuk), który okazał się także najbardziej popularnym modelem typu SUV w październiku i listopadzie. Wielu zwolenników wśród nabywców znalazły także modele: i30 (3 686 sztuk) oraz i20 (3 412 sztuk).

Liczba wszystkich zarejestrowanych na naszym rynku aut Hyundaia zapewniła marce 8. miejsce w rankingu sprzedaży samochodów osobowych w Polsce oraz 4,3% udział w rynku.

„Hyundai to marka z ogromnym potencjałem. Trwająca ekspansja modelowa, wysoka jakość zaawansowanych technologicznie produktów dostępnych w oparciu o nowoczesne narzędzia finansowe pozwalają nam skutecznie umacniać pozycję na polskim rynku”. – powiedział Leszek Płonka, Dyrektor Zarządzający Hyundai Motor Poland. „Przed nami realizacja planów na 2017 rok, w którym stawiamy sobie ambitne cele biznesowe, poparte wprowadzeniem do sprzedaży kolejnych ważnych modeli - m.in. i30 Nowej Generacji”. – dodał. 

Najbardziej popularnym globalnie modelem marki w 2016 roku był nowy Hyundai Elantra, którego sprzedaż wyniosła 875 194 egzemplarze. Co ciekawe, nasz kraj jest liderem sprzedaży tego modelu w Europie (807 sztuk).

Najlepiej sprzedającym się SUV-em w portfolio marki pozostał Hyundai Tucson - do klientów na całym świecie trafiło 735 388 sztuk tego modelu.

W 2016 roku marka odnotowała globalną sprzedaż na poziomie 4 860 049 samochodów, a tegoroczne plany zakładają sprzedaż przekraczającą 5 milionów aut.

 

 

Źródło: Hyundai

Ilustracja: Hyundai

Spółka joint venture produkująca systemy wykorzystujące ogniwa paliwowe

Ogniwa wodorowe GM Honda

30 stycznia 2017r. w Detroit, firmy General Motors Co. (NYSE: GM) i Honda (NYSE: HMC) poinformowały o powołaniu pierwszej w branży motoryzacyjnej spółki joint venture zajmującej się seryjną produkcją zaawansowanych systemów wykorzystujących wodorowe ogniwa paliwowe, które w przyszłości będą stosowane w produktach obu firm.

Spółka Fuel Cell System Manufacturing, LLC będzie działać w ramach istniejącego już zakładu GM produkującego zestawy akumulatorów w Brownstown, Michigan, na południe od Detroit. Seryjna produkcja systemów wykorzystujących ogniwa paliwowe ma się rozpocząć około roku 2020, generując tym samym blisko 100 nowych miejsc pracy. Firmy zainwestują we wspólne przedsięwzięcie łącznie 85 milionów dolarów w równych częściach.

Honda i GM prowadzą wspólne działania w ramach umowy o współpracy ogłoszonej w lipcu 2013 roku, na mocy której obie firmy wspólnie opracują systemy ogniw paliwowych nowej generacji oraz rozwiązania umożliwiające magazynowanie wodoru. Firmy zintegrowały swoje zespoły rozwojowe oraz wymieniły się doświadczeniami z zakresu wodorowych ogniw paliwowych w celu stworzenia bardziej przystępnego cenowo rozwiązania komercyjnego dotyczącego ogniw paliwowych i systemów magazynowania wodoru.

„W ostatnich trzech latach inżynierowie Hondy i GM dzielili się doświadczeniami i prowadzili wspólne prace nad stworzeniem kompaktowego i przystępnego cenowo systemu ogniw paliwowych nowej generacji,” powiedział Toshiaki Mikoshiba, dyrektor ds. operacyjnych regionu północnoamerykańskiego w Honda Motor Co. oraz prezes i dyrektor generalny American Honda Co., Inc. i Honda North America, Inc. „Dzięki owocnej współpracy możemy teraz rozpocząć fazę produkcji seryjnej systemów wykorzystujących ogniwa paliwowe, które pomogą naszym firmom zaoferować klientom nową jakość w formie nowoczesnych samochodów na ogniwa paliwowe.”

GM i Honda są uznanymi liderami na polu systemów ogniw paliwowych, dysponując według wskaźnika CEPGI (Clean Energy Patent Growth Index) łącznie ponad 2 220 patentami. GM i Honda zajmują odpowiednio pierwsze i trzecie miejsce pod względem liczby patentów dotyczących ogniw paliwowych zgłoszonych w latach 2002-2015.

„Dwie firmy będące liderami we wprowadzaniu innowacji w zakresie ogniw paliwowych mogą przybliżyć wykorzystanie tego rozwiązania w podstawowych systemach napędu,” powiedział Mark Reuss, wiceprezes wykonawczy GM, Global Product Development, Purchasing and Supply Chain. „Zastosowane ogniw paliwowych w samochodach osobowych zaoferuje klientom bardziej zróżnicowaną i ekologiczną alternatywę transportową.”

Technologia ogniw paliwowych jest odpowiedzią na wiele problemów związanych z dzisiejszą motoryzacją, takich jak uzależnienie od ropy naftowej, emisja spalin, wydajność, zasięg i czas tankowania. Pojazdy napędzane ogniwami paliwowymi są zasilane wodorem pozyskiwanym z odnawialnych źródeł, jak wiatr czy biomasa. Takie samochody wydzielają jedynie parę wodną.

Oprócz zwiększenia osiągów systemów z ogniwami paliwowymi, firmy GM i Honda prowadzą wspólne prace nad obniżeniem kosztów ich opracowywania i produkcji poprzez korzyści skali i wspólne zaopatrzenie. Obie firmy nadal współpracują też z przedstawicielami rządów i innymi interesariuszami w celu rozwinięcia infrastruktury stacji ładowania, co ma znaczący wpływ na rentowność w ujęciu długoterminowym oraz akceptację samochodów z ogniwami paliwowymi przez klientów.

Obecnie firma GM demonstruje możliwości ogniw paliwowych w zastosowaniach lądowych, morskich i powietrznych. Ponadto, samochody na ogniwa paliwowe opracowane przez GM pokonały miliony kilometrów w rzeczywistych warunkach eksploatacji, gromadząc wartościowe dane.

„Wraz z wprowadzeniem systemów ogniw paliwowych nowej generacji, GM i Honda wykonują duży krok w kierunku popularyzacji masowych rozwiązań o niższych kosztach. Wykorzystanie metali szlachetnych zostało znacząco ograniczone, przy czym nasz zespół opracowuje zaawansowane procesy produkcyjne, wprowadzając jednocześnie innowacje w zakresie designu,” powiedział Charlie Freese, dyrektor wykonawczy GM, Global Fuel Cell Business. „Rezultatem jest system o niższych kosztach, mniejszych gabarytach i niższej masie własnej.”

Honda rozpoczęła dostawy nowego modelu Clarity Fuel Cell do klientów w Stanach Zjednoczonych w grudniu 2016 roku, po wprowadzeniu tego auta w Japonii wiosną tego samego roku. W teście amerykańskiej agencji ochrony środowiska EPA, model Clarity Fuel Cell uzyskał zasięg 589 kilometrów (366 mil) i jest to najlepszy wynik wśród wszystkich elektrycznych samochodów bez silnika spalinowego, oferowanych na rynku. Na jednym galonie auto pokonuje średnio 68 mil.

„Doświadczenie, które Honda zdobyła podczas prac nad systemem ogniw paliwowych dla modelu Clarity pierwszej generacji, zostanie wykorzystane w pracach nad nowym systemem, prowadzonych wspólnie z firmą GM,” powiedział Takashi Sekiguchi, dyrektor zarządzający i dyrektor ds. operacyjnych, Automotive Operations, Honda Motor Co., Ltd. „Ta współpraca pozwoli nam wykorzystać mocne strony obu firm w celu popularyzacji samochodów na ogniwa paliwowe w najbliższym czasie.”

 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

Porsche: Ponad 237 tysięcy samochodów sprzedanych na całym świecie

Porsche AG

W 2016 r. firma Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG znacznie pobiła swój rekordowy wynik z poprzednego roku. Producent sportowych samochodów ze Stuttgartu łącznie dostarczył na całym świecie 237 778 aut – to o około 6% więcej niż wynosił poprzedni rekord. Za wzrost ten odpowiada głównie popyt na rynkach Europy, USA i Chin. Szczególnie pozytywny wpływ na rezultaty sprzedaży miały modele Macan oraz nowe 718 Boxster. Dodatkowy impuls zapewnił doskonały odzew na premierę nowej generacji modelu Panamera.

„Silna gama produktów po raz kolejny pozwoliła nam przekroczyć wysoki poziom dostaw z ubiegłego roku” – mówi Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG. „Porsche jest synonimem emocji i jakości. Pozytywny trend na światowych rynkach potwierdza entuzjazm naszych klientów”. Jednak, jak dodaje Blume, ekskluzywność jest dla Porsche ważniejsza od celów sprzedażowych. Detlev von Platen, członek zarządu odpowiedzialny za marketing i sprzedaż, przytacza kolejne powody tego wyraźnego wzrostu: „siła marki i wyjątkowo zmotywowana sieć dealerska, której rozwój kontynuujemy”.

Model 718 Boxster znalazł 12 848 nabywców, o 9% więcej niż w 2015 r. Niezmiennie trwa legenda Porsche 911: wynik 32 409 dostarczonych egzemplarzy oznacza, że sprzedaż „911” wzrosła o 2%, pomagając jej w utrzymaniu szczególnej pozycji na rynku ekskluzywnych samochodów sportowych. Macan wzmocnił swoją pozycję jako najlepiej sprzedający się model Porsche – w ub.r. trafił do 95 642 odbiorców, co stanowi 19-proc. wzrost.

W ujęciu rynkowym wolumen dostaw w Europie przekroczył znakomity ubiegłoroczny wynik o 5% i osiągnął wynik 78 975 samochodów. Sprzedaż w Niemczech pozostała na stabilnym poziomie 29 247 sztuk (+1%). Porsche kontynuowało swój sukces także w USA, gdzie dostarczyło 54 280 aut, o około 5% więcej niż w 2015 r. Po wielkim sukcesie Porsche Experience Center w Atlancie producent wzmocnił swoją obecność na kluczowym amerykańskim rynku, otwierając drugi taki obiekt w Los Angeles w listopadzie 2016 r. Największym pojedynczym rynkiem zbytu po raz kolejny okazały się Chiny – liczba dostaw wzrosła tam o 12%, do 65 246 samochodów. Porsche odpowiada na dobry poziom popytu w Państwie Środka, rozbudowując swoją sieć dealerską o kolejne placówki, i planuje w 2017 r. otworzyć Porsche Experience Center w Szanghaju.

W Polsce liczba rejestracji nowych aut z Zuffenhausen po raz pierwszy przekroczyła tysiąc egzemplarzy i wyniosła dokładnie 1116. To oznacza wzrost o blisko 30 procent w porównaniu z 2015 r., kiedy 861 właścicieli usiadło za kółkiem swoich nowych modeli Porsche.

Najbliższe tygodnie przyniosą premierę kompletnie przeprojektowanej, drugiej generacji modelu Panamera w USA i Chinach. Na marcowe targi motoryzacyjne w Genewie zaplanowano światowy debiut wersji shooting brake – Panamera Sport Turismo

 

PORSCHE AG
sprzedaż

Rok 2016

2016

2015

Różnica (%)

Świat

237 778

225 121

+6%

Europa

78 975

75 354

+5%

Niemcy

29 247

28 953

+1%

Polska

1116

861

+30%

Ameryka

65 591

62 109

+6%

USA

54 280

51 756

+5%

Azja-Pacyfik, Afryka
i Bliski Wschód

93 212

87 658

+6%

Chiny

65 246

58 009

+12%

 

 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Porsche

Opel zwiększył sprzedaż w Europie o 4 procent w 2016 roku

Fabryka Opla

Firma Opel odnotowała znaczący wzrost rocznej sprzedaży. Według danych wstępnych producent samochodów z Rüsselsheim sprzedał w 2016 roku około 1,16 miliona pojazdów. Oznacza to wzrost w ujęciu rok do roku o około 46 000, czyli o 4 procent. Jest to także najlepszy wynik pod względem wielkości sprzedaży od 2011 roku.

Ogólnie Opel zwiększył sprzedaż na 18 z 22 rynków, w tym między innymi w Niemczech, Hiszpanii, Holandii i Polsce. Firma zwiększyła także swój udział w 12 rynkach. Udział marek Opel i Vauxhall w ogólnoeuropejskim rynku praktycznie się nie zmienił i wyniósł 5,73 procent. Wyraźnie niższy wolumen sprzedaży w Wielkiej Brytanii po referendum w sprawie Brexitu został skompensowany wzrostami udziału w wielu innych rynkach europejskich.

Nowy Opel Astra, europejski „Samochód Roku 2016”, był głównym motorem napędzającym wzrost sprzedaży w całej Europie. Zarejestrowano ponad 285 000 sztuk tego modelu, czyli o ponad 25 procent więcej niż w poprzednim roku. Tym samym najnowsza Astra uzyskała status najlepiej sprzedającego się modelu Opla.

„W 2016 roku nie poddaliśmy się i mimo trudnych okoliczności zwiększyliśmy sprzedaż. Rok 2017 rozpoczynamy w optymistycznym nastroju. Dzięki ofensywie produktowej i nowym atrakcyjnym modelom będziemy kontynuować trend wzrostowy. Crossland X i Grandland X będą nas dobrze reprezentowały w rozwijającym się segmencie CUV” — powiedział Peter Christian Küspert, wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej.

Firma Opel realizuje obecnie największą ofensywę modelową w swojej historii. W latach 2016–2020 zamierza wprowadzić na rynek 29 nowych modeli, w tym aż siedem w 2017 roku. Dlatego tegoroczne motto firmy brzmi „7 w 17”.

Oprócz nowej generacji flagowej Insignii, która będzie dostępna z nadwoziem pięciodrzwiowym (Insignia Grand Sport), jako kombi (Insignia Sports Tourer) oraz w wersji crossover (Insignia Country Tourer), firma zaoferuje także dwa modele w szybko rozwijającym się segmencie CUV (Crossover Utility Vehicles — użytkowe crossovery) — będą to Ople Crossland X i Grandland X. Ponadto wiosną na rynku pojawi się elektryczna Amperae, prawdziwa mistrzyni zasięgu. Plany ofensywy modelowej na 2017 rok przewidują również wprowadzenie szczególnie atrakcyjnej odmiany Opla Vivaro.

 

 

Źródło: Opel

Ilustracja: Opel

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand