Home

Spółka Opel/Vauxhall dołączy do Grupy PSA

Logo PSA

General Motors Co. oraz Grupa PSA ogłosiły porozumienie, na mocy którego należąca do koncernu General Motors spółka Opel/Vauxhall oraz europejskie oddziały GM Financial zostaną odsprzedane Grupie PSA za odpowiednio 1,3 miliarda i 0,9 miliarda euro.

Po przejęciu marek Opel i Vauxhall, których przychody wyniosły w 2016 roku 17,7 miliardów euro, PSA stanie się drugim największym w Europie producentem samochodów z udziałem rynkowym na poziomie 17%2.

PSA tworzy w Europie solidne podstawy rentownego wzrostu na międzynarodowych rynkach

„Bardzo cieszymy się z połączenia ze spółką Opel/Vauxhall. Będziemy rozwijać ją w przyszłości i pracować nad dalszą poprawą wskaźników finansowych” – powiedział Carlos Tavares, prezes zarządu PSA. „Jesteśmy pełni uznania dla osiągnięć pracowników spółki Opel/Vauxhall, sukcesów jej popularnych marek oraz wieloletniej tradycji. Chcemy zarządzać Grupą PSA oraz spółką Opel/ Vauxhall, wykorzystując atuty wszystkich posiadanych przez nas marek. Jesteśmy pewni, że Opel/Vauxhall jest dla nas odpowiednim partnerem, czego dowodem są opracowane już wspólnie produkty, które zdobyły uznanie na europejskich rynkach. Uważamy, że przejęcie jest naturalną kontynuacją naszej współpracy i kolejnym krokiem w jej dalszym rozwoju.”

„Jesteśmy przekonani, że dzięki naszemu wsparciu, spółce Opel/Vauxhall uda się szybciej osiągnąć zyskowność. Jednocześnie zapewniamy dotrzymanie wszystkich zobowiązań złożonych przez koncern GM pracownikom spółki Opel/Vauxhall” – dodał Carlos Tavares.

 

 

Źródło: PSA

Ilustracja: PSA

Wyniki sprzedaży aliansu Renault-Nissan w 2016

Renault ZOE

Alians Renault-Nissan osiągnął w 2016 roku znaczy wzrost sprzedaży – sprzedał 9,96 mln samochodów na całym świecie. Łączna sprzedaż samochodów elektrycznych wyniosła blisko 425 tys. sztuk licząc od debiutu rynkowego Nissana LEAF w 2010 roku, po którym wkrótce pojawiło się Renault ZOE. Liczba ta obejmuje również sprzedaż Mitsubishi Motors, tj. 934 013 samochodów sprzedanych na światowych rynkach. Mitsubishi Motors dołączyło do Aliansu na jesieni 2016 roku po objęciu przez Nissana 34% udziałów w koncernie. Połączenie Renault, Nissan Motor i Mitsubishi Motors tworzy nową potęgę w sektorze samochodowym – oświadczył Carlos Ghosn, prezes Aliansu. – Siła tej innowacyjnej współpracy, zapoczątkowanej 18 lat temu, pozwoliła nam na podniesienie konkurencyjności, przyspieszenie wzrostu i rozpoczęcie wyścigu nad projektowaniem samochodu przyszłości.

Niemal co dziewiąty sprzedany w 2016 roku na świecie samochód był samochodem marek należących do Aliansu. W 2016 roku, ostatnim roku realizacji planu Drive the Change, Grupa Renault odnotowała wzrost sprzedaży o 13,3% na poziomie 3 182 625 sztuk. Tendencja wzrostowa utrzymuje się już czwarty rok z rzędu. Ubiegły rok zakończył się na rekordowym poziomie – Grupa sprzedała o 374 tys. samochodów więcej niż w roku 2015.

Obie marki – Renault i Dacia – odnotowały bezkonkurencyjny poziom sprzedaży. Sprzedaż Renault Samsung Motors zwiększyła się o 38,8%. Zwiększyła się zarówno sprzedaż, jak i udziały w rynku we wszystkich regionach świata, a marka Renault uplasowała się na drugim miejscu w Europie.

Nissan Motor Co. Ltd. również odnotował rekordową sprzedaż na świecie – 5 559 902 samochody osobowe i dostawcze, co przekłada się na wzrost o 2,5%. Sprzedaż Nissana w Stanach Zjednoczonych i Chinach wzrosła odpowiednio o 5,4% i 8,4%. Jest to nowy rekord na obu rynkach. Marka Infiniti sprzedała w 2016 roku ponad 230 tys. sztuk – o 7% więcej niż w roku poprzednim. Sprzedaż Infiniti w grudniu 2016 roku wyniosła 27 200 pojazdów – o 18 % więcej niż w poprzednim roku.

Mitsubishi Motors sprzedało 934 013 samochodów na świecie, odnotowując spadek o 13%. Sprzedaż marki wzrosła w Stanach Zjednoczonych i Australii, ale nie pozwoliło to na skompensowanie spadku na rynku brazylijskim, rosyjskim i na Bliskim Wschodzie. Ucierpiała również sprzedaż w Japonii, ze względu na zmniejszenie zaufania klientów do marki i wątpliwości związanie ze zużyciem paliwa. Poprzez objęcie udziałów w Mitsubishi Motors, Nissan chce uzyskać efekt synergii i osiągnąć oszczędności w wysokości 24 mld jenów w roku obrachunkowym 2017. W roku 2018 i kolejnych latach ma to już być 60 mld jenów. Oczekuje się, że oszczędności te pozwolą na zwiększenie wartości akcji o ok. 4 jeny na akcję w roku obrachunkowym 2017 i o 10 jenów w roku obrachunkowym 2018, nie licząc wzrostu zysków związanych z objęciem przez Nissana udziałów Mitsubishi Motors.

Sprzedaż spółki AVTOVAZ, która zajmuje się dystrybucją samochodów pod marką Łada, wyniosła 284 807 sztuk. Co trzeci samochód w Rosji jest sprzedawany przez Alians Renault-Nissan i AVTOVAZ.

Sprzedaż samochodów elektrycznych

Na koniec 2016 roku Alians Renault-Nissan osiągnął wraz z Mitsubishi Motors łączną sprzedaż 424 797 samochodów elektrycznych i jest liderem na rynku samochodów o zerowej emisji. Nissan LEAF, pierwszy seryjnie produkowany samochód elektryczny przeznaczony dla szerokiej grupy odbiorców, nadal dominuje na rynku samochodów elektrycznych. Od momentu wejścia na rynek w grudniu 2010 roku sprzedał się w liczbie ponad 250 tys. sztuk.

Oprócz modelu LEAF, Nissan sprzedaje również od 2014 roku lekki samochód dostawczy e-NV200, głównie w Europie i Japonii.

Od 2011 roku Renault sprzedało na świecie ponad 112 tys. samochodów elektrycznych, w tym Renault ZOE, Kangoo Z.E., Fluence Z.E., SM3 Z.E. i Twizy.

W ubiegłym roku Renault zdobyło wiodącą pozycję na europejskim rynku samochodów elektrycznych dzięki 11-procentowemu wzrostowi sprzedaży do poziomu 25 648 sztuk (bez Twizy). ZOE, ze sprzedażą 21 735 sztuk, uplasowało się na pierwszym miejscu w rankingu. Renault Pro+ zapowiedziało pojawienie się w ofercie dwóch nowych samochodów dostawczych: Nowego Kangoo Z.E. i Mastera Z.E. Jeśli uwzględnimy serię i-Miev Mitsubishi Motors, Alians Renault-Nissan sprzedał w 2016 roku 94 265 samochodów elektrycznych, czyli o ponad 8% więcej niż w 2015 roku. * Łącznie ze sprzedażą Venucia E30 w Chinach. Zerowa emisja CO2 oraz innych zanieczyszczeń określonych przepisami, zgodnie z cyklem homologacji NEDC.

Przyspieszenie innowacyjnych prac nad samochodem przyszłości

W 2016 roku Alians Renault-Nissan podejmował liczne inicjatywy na rzecz przyspieszenia prac nad samochodem przyszłości – elektrycznym, autonomicznym i wyposażonym w mobilne technologie. Do roku 2020 Alians przewiduje wprowadzenie co najmniej 10 modeli wyposażonych w funkcję autonomicznej jazdy. Prowadzone są prace rozwojowe i testy technologii łączności oraz autonomicznej jazdy z udziałem licznych partnerów, m.in. firmy Microsoft i Agencji NASA.

Jako pierwsi zapowiedzieliśmy wprowadzenie przystępnego cenowo samochodu elektrycznego w 2010 roku. Obecnie inni liczący się producenci samochodów przyznają, że samochody elektryczne są najlepszym rozwiązaniem zapewniającym zerową emisję – mówi Carlos Ghosn. – Wraz z projektami autonomicznej jazdy oraz connected cars i usługami mobilnymi, mocno zaangażowaliśmy się w wyścig nad opracowaniem samochodu przyszłości.

 

 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

Krok w kierunku autonomicznej jazdy: Volkswagen i Mobileye podpisały porozumienie

Porozumienie Volkswagen - Mobileye

Volkswagen i Mobileye zamierzają w 2018 roku wprowadzić nowy standard nawigacji przeznaczony dla samochodów autonomicznie poruszających się po drogach. Modele Volkswagena będą w tym celu korzystały z map i technologii lokalizującej pojazdy, opartej na obrazie pochodzącym z kamer. Technologia ta nosi nazwę „Road Experience Management” (REM) i została opracowana przez firmę Mobileye. Przedstawiciele obydwu firm zawarli w tej sprawie odpowiednie porozumienie. Dokument o ścisłej współpracy został podpisany przez prof. Amnona Shashuę, Prezesa Zarządu i Dyrektora do spraw technicznych firmy Mobileye, oraz przez dr. Herberta Diessa, Prezesa Zarządu marki Volkswagen Samochody Osobowe. Dzięki tej kooperacji Mobileye i Volkswagen stawiają kolejny krok w kierunku wprowadzenia technologii autonomicznego poruszania się pojazdów. W przyszłości dane nawigacyjne będą gromadzone wspólnie i wykorzystywane do tworzenia inteligentnych map.

Izraelskie przedsiębiorstwo Mobileye (NYSE: MBLY) to jeden z wiodących na świecie producentów technologii służących do zapobiegania wypadkom drogowym oraz umożliwiających automatyczne poruszanie się pojazdów. REM należy do najnowszych systemów opracowanych przez Mobileye. Korzystając z crowd-sourcingu (dane w sieci, gromadzone przez wiele samochodów) REM generuje w rzeczywistym czasie informacje pozwalające precyzyjnie określić położenie oraz gromadzi bardzo szczegółowe informacje na temat poruszających się pojazdów. Dzięki temu REM tworzy elementarną płaszczyznę informacyjną potrzebną do tego, by samochody mogły poruszać się autonomicznie. System w praktyce działa tak – samochód Volkswagena z umieszczonymi z przodu kamerami dzięki systemom optycznych czujników firmy Mobileye rejestruje oznaczenia na jezdni oraz informacje o drodze, które po skompresowaniu są gromadzone w chmurze (w sieci). Informacje te, zbierane przez wiele samochodów, są wykorzystywane do stałego uzupełniania map nawigacyjnych HD pozwalających bardzo dokładnie określić położenie pojazdu. Mapy te są niezbędne do tego, by pojazdy były w stanie poruszać się samodzielnie, a także do tworzenia coraz bardziej zaawansowanych systemów asystujących.

„Przyszłość jazdy autonomicznej zależy od umiejętności tworzenia niezwykle precyzyjnych map HD, ich stałego aktualizowania i skalowania minimalnym kosztem”, twierdzi profesor Amnon Shashua, jeden z założycieli i Członek Zarządu do spraw technologii firmy Mobileye. Profesor Shashua powiedział dalej: „Umowa z Volkswagenem jest dla nas punktem zwrotnym. Dzięki niej nie tylko zastosujemy w praktyce crowd-sourcing do automatycznego tworzenia map HD i ich niedrogiego skalowana, ale też – i to okazuje się o wiele ważniejsze – umowa ta stworzy ramy do współpracy między wieloma producentami samochodów w celu tworzenia map potrzebnych do autonomicznego poruszania się pojazdów”.

Jest to pierwsze tego rodzaju porozumienie. Umożliwia globalne gromadzenie danych pochodzących od różnych producentów samochodów i tworzenie jednej „Mapy świata w rozdzielczości HD”. Dzięki temu powstanie jeden standard dla całej branży. Dr Frank Welsch, Członek Zarządu marki Volkswagen ds. rozwoju, twierdzi: „Każdego dnia po drogach jeżdżą miliony aut Volkswagena. Wiele z nich jest wyposażonych w czujniki monitorujące otoczenie. Samochody te możemy wykorzystać do anonimowego gromadzenia informacji np. o natężeniu ruchu, stanie dróg czy o wolnych miejscach parkingowych, by stworzyć nadrzędny, dostępny dla wszystkich i nadzwyczaj aktualny system. Umożliwi on opracowanie systemu usług, dzięki którym jazda samochodem, czy w ogóle przemieszczanie się staną się prostsze i wygodniejsze. Korzyści z tego porozumienia odniosą więc nie tylko klienci Volkswagena”.

 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

Sprzedaż samochodów w Europie: Mazda odnotowuje czwarty rok wzrostu.

Mazda gama modelowa

Mazda czwarty rok z rzędu osiągnęła dwucyfrowy wskaźnik wzrostu sprzedaży w Europie. W 2016 r. sprzedała na starym kontynencie blisko 240 tys. samochodów, co stanowi 12-procentowy wzrost w stosunku do roku kalendarzowego 2015. Wynik ten dwukrotnie przewyższa ogólny wskaźnik wzrostu sprzedaży samochodów w Europie wynoszący około 6% i oznacza, że udział rynkowy japońskiego producenta samochodów wzrósł do 1,5%.

Ulubieńcami klientów marki są niezmiennie SUV-y. Najpopularniejszym modelem w Europie pozostała Mazda CX-5, a tuż za nią uplasowała się nieco mniejsza Mazda CX-3. Sprzedaż obu modeli wygenerowała niemal połowę obrotów Mazdy w Europie. Sprzedaż modeli CX-3 i roadstera Mazdy MX-5 wzrosła ponad dwukrotnie w stosunku do roku 2015.

 W 2016 r. największy skok w europejskiej sprzedaży zanotowano w Portugalii – wzrost o 80% w stosunku do roku poprzedniego. Co druga Mazda, która została sprzedana w tym kraju, to model CX-3. Sprzedaż marki we Włoszech wzrosła o 53%, również za zasługą SUV-ów. Z kolei do 35-procentowego wzrostu sprzedaży w Irlandii najbardziej przyczyniły się kompaktowa Mazda3 i flagowy model marki, Mazda6. 26-procentowy wzrost sprzedaży w Belgii był wynikiem zwiększonego popytu na wszystkie modele Mazdy. W Czechach, Finlandii, we Francji, na Węgrzech, w Polsce, Słowenii, Hiszpanii i w Szwecji zanotowano lepsze wyniki sprzedaży o około 20%. W Niemczech sprzedaż zwiększyła się o 9%, a w Wielkiej Brytanii o 2,4%. W obu przypadkach wskaźniki Mazdy przewyższyły krajowe wskaźniki wzrostu sprzedaży samochodów.

 „Kiedy myślę o czterech kolejnych latach intensywnego wzrostu, na myśl przychodzi mi przede wszystkim Mazda CX-5. To był model, który zainicjował obecną generację modeli Mazdy opartych na technologii SKYACTIV i motywie stylistycznym KODO. Samochód szybko stał się naszym bestsellerem i nadal nim jest, mimo że to najstarszy model w naszej gamie produktowej" – mówi Martijn ten Brink, wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi klienta Mazda Motor Europe. „Optymistycznie patrzymy na przyszły rok i nachodzący debiut nowej Mazdy CX-5. Pracujemy też nad nowymi wersjami kilku innych modeli".

Mazda rozpoczęła europejską sprzedaż Mazdy6 i Mazdy3 na rok modelowy 2017 jesienią 2016 r. Nowa Mazda MX-5 RF pojawi się w sprzedaży już wiosną. Standardowym wyposażeniem nowych modeli i nowych wersji jest G-Vectoring Control (GVC), innowacyjny system opracowany przez inżynierów Mazdy. GVC dynamicznie optymalizuje dociążenie poszczególnych kół, w rezultacie poprawiając właściwości trakcyjne samochodu i łagodząc zmiany sił na niego działających. Przekłada się to na większy komfort i bezpieczeństwo jazdy, mniejsze zmęczenie kierowcy i lepszą kontrolę nad samochodem. Celem technologii jest wzmocnienie charakteru Jinba-Ittai modeli Mazdy, który daje zarówno kierowcy, jak i wszystkim pasażerom, poczucie jedności z samochodem.

 

 

Źródło: Mazda

Ilustracja: Mazda

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand