Home

Rekordowy kwartał ŠKODY - niezmienny lider polskiego rynku

Skoda Kodiaq

Pierwszy kwartał bieżącego roku był wyjątkowy dla czeskiej marki: do Klientów na całym świecie dostarczyła 283 500 samochodów, o 2,5% więcej niż w pierwszym kwartale 2016 roku. W samym tylko marcu dostarczono 108 500 aut, co było najlepszym wynikiem osiągniętym na przestrzeni jednego miesiąca w całej 122-letniej historii firmy. Imponujący wynik ŠKODY w marcu na polskim rynku (+44,2% do 6130 dostarczonych samochodów) pozwolił marce utrzymać pozycję lidera w Polsce po pierwszym kwartale (15 875 dostarczonych samochodów, wzrost o 20,2%, udział w rynku niezmiennie na poziomie 12,6%).

Na polskich drogach w marcu pojawiły się 182 sztuki tego długo wyczekiwanego SUV-a, zapowiadając wielką ofensywę tego modelu na naszym rynku. Łącznie ŠKODA dostarczyła w marcu do Polski aż 6130 samochodów, co stanowi wzrost aż o 44,2% wobec wyniku z tego miesiąca w roku poprzednim roku. ŠKODA była w minionym miesiącu zdecydowanym liderem polskiego rynku i zajęła pierwsze miejsce w zestawieniu całego pierwszego kwartału. Przez ten czas zarejestrowano w sumie 15 875 samochodów czeskiej marki, to jest o 20,2% więcej niż w pierwszym kwartale 2016 roku. ŠKODA utrzymała pozycję lidera i silny udział na poziomie 12,6% mimo dużego wzrostu całego rynku, który w pierwszych trzech miesiącach tego roku powiększył się o 20,3%. Marka niezmiennie utrzymuje także pozycję lidera polskiego rynku flotowego: w pierwszym kwartale dostarczyła do polskich flot 11 062 samochody, o 20,8% więcej niż w tym okresie w 2016 roku.

Najpopularniejszym modelem ŠKODY (i polskiego rynku w ogóle) w pierwszym kwartale roku była FABIA, która z wynikiem 4966 egzemplarzy (wzrost o 24,8%) nieznacznie wyprzedziła drugi na rynku model OCTAVIA (4871 egzemplarzy, wzrost o 14,7%). W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych modeli polskiego rynku znalazł się także RAPID (2633 sztuk, wzrost o 17,2%). Kolejne znaczące wzrosty zanotowały także modele SUPERB (1931 sztuk, +26,6%) oraz CITIGO (651 sztuk, +7,25%).

Klienci indywidualni w pierwszym kwartale 2017 roku chętnie korzystali z finansowania ŠKODA Kredyt Niskich Rat. W ŠKODA Kredyt Niskich Rat Klient, co trzy albo cztery lata może zmieniać auto na nowe. Tak jak w abonamencie. Wkład własny można dostosować do swoich oczekiwań, w zakresie już od 0% do 30%, podobnie jak limit kilometrów – od 10 do 40 tys. km.

ŠKODA Kredyt Niskich Rat w marcu wybrało 54% Klientów indywidualnych, którzy mieli też do wyboru inne produkty finansowe ŠKODA Financial Services, w tym m.in. klasyczny kredyt samochodowy. W styczniu ten odsetek wyniósł 51%, a w lutym 55%. Średnio w ciągu roku w każdym miesiącu niskie raty wybierała ponad połowa nabywców.

ŠKODA na świecie: historyczny wynik

Rekordowy wynik w Polsce był jedną z wielu dobrych wiadomości dochodzących z całego świata. Czeska marka osiągnęła silne wzrosty w całej Europie. W Europie Zachodniej ŠKODA zwiększyła w pierwszym kwartale dostawy o 6,6% do 122 600 samochodów.

W Europie Środkowej marka w pierwszym kwartale wzmocniła się o kolejne 14,9%, realizując 52 900 dostaw do Klientów. Na rodzimym rynku czeskim marka osiągnęła w tym czasie wzrost 12,3% do 24 600 dostaw.

W Europie Wschodniej (nie licząc Rosji) ŠKODA zanotowała w pierwszym kwartale wzrost o 14,2%, realizując 8500 dostaw.

W zakresie poszczególnych modeli głównymi siłami marki pozostają modele SUPERB, RAPID i FABIA. Flagowy model marki znalazł w pierwszym kwartale na świecie 38 300 nabywców, o 18,9% więcej niż w tym czasie przed rokiem. Wyniki modelu RAPID w tym okresie wzrosły o 6,8% do 51 800 sztuk. Duży wzrost zanotowała także FABIA: o 10,2%, do 54 600 samochodów.

 

 

Źródło: Skoda

Ilustracja: Skoda

Bosch i Daimler współpracują przy tworzeniu w pełni zautomatyzowanego systemu prowadzenia pojazdu

Bosch Mercedes Autonomiczne Miasto

Współpraca badawczo-rozwojowa firm Bosch i Daimler ma doprowadzić do stworzenia na początku następnej dekady zautomatyzowanego systemu prowadzenia pojazdu, w tym bez udziału kierowcy.

Bosch i Daimler pracują wspólnie nad rozwojem pojazdów poruszających się w sposób w pełni zautomatyzowany oraz pojazdów bez kierowców. Obie firmy uzgodniły współpracę badawczo-rozwojową, której efektem ma być system pozwalający na w pełni zautomatyzowaną (SAE-Level 4) oraz bez udziału kierowcy (SAE-Level 5) jazdę po ulicach miast na początku następnej dekady. Celem jest wspólny rozwój oprogramowania i algorytmów dla autonomicznego systemu kierowania pojazdem. Projekt łączy doświadczenie i wiedzę firmy Daimler – wiodącego na świecie producenta samochodów klasy premium – z kompetencją w dziedzinie systemów samochodowych i części firmy Bosch, największego na świecie dostawcy dla przemysłu motoryzacyjnego.

Samochód podjeżdża do kierowcy

Poprzez promowanie systemu w pełni zautomatyzowanej jazdy, bez udziału kierowcy, firmy Bosch i Daimler chcą usprawnić ruch miejski, zwiększyć bezpieczeństwo na ulicach i stworzyć ważny element dla rozwoju ruchu drogowego przyszłości. Technologia zwiększy między innymi atrakcyjność car-sharingu (współużytkowania samochodów). Pozwoli to ludziom na optymalne wykorzystanie czasu spędzonego w samochodach i otworzy nowe możliwości mobilności dla osób bez prawa jazdy. Głównym celem prac projektowych jest stworzenie gotowego do produkcji systemu kierowania, który pozwoli pojazdom autonomicznie poruszać się w miastach. Ideą jest to, aby samochód podjeżdżał do kierowcy, a nie odwrotnie. W obrębie określonego obszaru miejskiego, ludzie będą mogli wygodnie, za pomocą smartfonów, rezerwować auto w ramach car-sharingu lub zamówić zautomatyzowaną taksówkę bez kierowcy, która zawiezie ich do celu.

 

Źródło: Bosch

Ilustracja: Bosch

Koncern Volkswagen przenosi przyszłość do teraźniejszości

Volkswagen Sedric

Opracowując dokument „TOGETHER – strategia 2025” koncern Volkswagen rozpoczął największy proces transformacji w swojej historii. Jego celem jest sprawienie, by stał się wiodącym na świecie dostawcą środków transportu zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju. Zmierzając do tego celu Volkswagen wykorzystuje atuty wypracowane podczas produkcji tradycyjnych samochodów, ale stawia też nowe wymagania. W przeddzień 87. edycji Salonu Samochodowego w Genewie koncern Volkswagen przedstawił 500 zgromadzonym gościom kolejną, konkretną wizję tego, jak zamierza kształtować drogę do świata przyszłej motoryzacji.

Rok 2016 był dla Volkswagena pełen wyzwań, ale był też rokiem dużych sukcesów. Chociaż w znacznym stopniu przebiegał pod znakiem rozwiązywania problemów dotyczących emisji spalin diesli, a na niektórych ważnych rynkach sytuacja gospodarcza nie układała się pomyślnie, koncern osiągnął bardzo dobry wynik działalności operacyjnej – pod względem sprzedaży, obrotów i wyniku operacyjnego bez zdarzeń nadzwyczajnych ustanowiono nowy najlepszy wynik.

„Na całym świecie zaufało nam w ubiegłym roku ponad 10,3 miliona klientów. Jesteśmy im za to wdzięczni. Traktujemy to zaufanie do naszych marek i produktów jako wezwanie do tego, byśmy nadal tu i teraz konstruowali i produkowali najlepsze samochody. Na pewno nie obniżymy standardów naszej bieżącej działalności. Ale z tą samą konsekwencją i zapałem Volkswagen pracuje nad przyszłymi rozwiązaniami w zakresie mobilności” – powiedział Matthias Müller.

„TOGETHER-Strategia 2025” opisuje drogę ku przyszłości

Tylko w bieżącym roku marki należące do koncernu zaproponują klientom na całym świecie łącznie 60 nowych modeli. „Mimo reform i tempa, jakie narzucamy sobie na najbliższe lata, zawsze będziemy dążyć do tego, by doskonalić nasze samochody. Sprawić, by mobilność, innowacje, technika i bezpieczeństwo stały się dostępne dla jeszcze większej liczby ludzi, pozostanie częścią naszego DNA” – podkreślił Müller.

Jednocześnie koncern Volkswagen będzie pełną parą pracował nad zagadnieniami związanymi z przyszłością motoryzacji, które zawarto także w strategii „TOGETHER 2025”. Nadal z pełną konsekwencją będziemy pracować nad rozwojem samochodów elektrycznych – do 2025 roku na rynku pojawi się ponad 30 pojazdów z napędem wyłącznie elektrycznym. Oprócz nowego obszaru działalności związanego z zagadnieniami przyszłej motoryzacji nowymi dziedzinami kompetencji Volkswagena staną się technologie produkcji akumulatorów, jazda autonomiczna oraz sztuczna inteligencja. W tym celu, w ramach koncernu, na całym świecie – od San Francisco przez Barcelonę i Berlin po Pekin – działa 37 centrów kompetencji i laboratoriów cyfrowych, zajmujących się zagadnieniami cyfrowej rzeczywistości jutra.

Sedric: spojrzenie na motoryzację w nieco dalszej perspektywie

Zdolność wytwarzania samochodów poruszających się autonomicznie będzie jedną z ważniejszych umiejętności potrzebnych na przyszłość, dlatego już teraz jest intensywnie rozwijana. „Audi i Volkswagen od dawna są pionierami w dziedzinie jazdy autonomicznej. Naszą ambicją jest współtworzyć kolejne stopnie ewolucyjne w drodze do produkcji pojazdów poruszających się samodzielnie i wprowadzenia ich do seryjnej produkcji. Wierzymy w przyszłość tej technologii i w jej przełomowy charakter na dalszą metę” – stwierdził Müller. Prezes Zarządu zapowiedział, że koncern zainwestuje w kolejnych latach w tę technologię miliardy euro. Ponadto zatrudni najwyższej klasy specjalistów i właśnie dokonuje przeglądu rezerw w tej dziedzinie w obrębie samego przedsiębiorstwa.

Prezentując w Genewie Sedrica – pierwszy tzw. self-driving-car koncernu – firma z Wolfsburga daje możliwość przekonania się, jak będą wyglądały pojazdy autonomiczne spełniające najwyższy, tzw. piąty poziom. Wystarczy skorzystać z przycisku, by pojazd ruszył z miejsca – napędzany wyłącznie energią elektryczną, w pełni współdziałając w ramach sieci i całkowicie autonomicznie. Wszelkie czynności związane z jazdą Sedric wykonuje samodzielnie, nie mając kierownicy, pedałów ani tablicy rozdzielczej.

„Jesteśmy przekonani, że całkowicie autonomicznie poruszające się pojazdy sprawią, że życie w naszych miastach stanie się lepsze, zgodne z wymogami środowiska i bezpieczniejsze. Sedric pokazuje dzisiaj jak będzie to wyglądało w praktyce. Jest pionierem, twórcą idei autonomicznej jazdy. Wiele elementów i funkcji tego concept cara pojawi się w najbliższych latach w samochodach naszych marek” – stwierdził Müller.

Studyjny model budujący nową tożsamość koncernu Volkswagen

Sedric jest jednak czymś więcej niż samochodem studyjnym, jest pierwszym pojazdem koncepcyjnym opracowanym wspólnie przez marki grupy Volkswagen. Został wymyślony i powstał w centrum badawczym koncernu w Wolfsburgu. Sedric pokazuje jak w przyszłości może działać nowy spójny system komunikacji.

„By uniknąć nieporozumień – koncern Volkswagen, jako grupa marek, nie będzie w przyszłości wspólnie produkował samochodów. Marki indywidualnie doskonale wypełniają to zadanie. Ale ten concept car jest przykładem nowego rodzaju współpracy i transferu wiedzy w koncernie” – dodał na zakończenie Prezes Zarządu.

Koncern Volkswagen w przyszłości coraz bardziej będzie stawał się inkubatorem nowych pomysłów, będzie patrzył daleko w przyszłość, będzie łączył ze sobą kreatywność, kompetencję i wiedzę zgromadzone w całej koncernowej rodzinie, by oddać je do dyspozycji poszczególnych marek. Dzięki temu innowacje jeszcze szybciej trafią do klientów.

 

 

 

Źródło: Informacja prasowa

 

Ilustracja: Informacja prasowa

Elektryczna wizja Hondy

Honda elektryczna

Katsushi Inoue, prezes zarządu i dyrektor generalny, Honda Motor Europe, zdradził szczegóły „Electric Vision”, czyli nowej strategii firmy Honda. Przemawiając podczas Geneva Motor Show 2017, pan Inoue przedstawił plany zaangażowania Hondy w przyszłość elektrycznej mobilności w Europie, a dokładniej cel na rok 2025, kiedy to dwie trzecie samochodów Hondy sprzedanych na Starym Kontynencie ma mieć przynajmniej częściowo elektryczny napęd. Komunikat ten potwierdza, że Europa jest dla Hondy kluczowym rynkiem w procesie implementacji założeń globalnej strategii pojazdów elektrycznych.

„Wykorzystamy cały swój potencjał rozwojowo-badawczy, aby przyspieszyć wprowadzenie na rynek europejski kompletnego portfolio nowoczesnych układów napędowych opartych na energii elektrycznej”, powiedział pan Inoue, ujawniając w Genewie szczegóły nowej strategii.

Wstępnym krokiem na drodze ku „elektryfikacji” Europy będzie udostępnienie napędu hybrydowego dla wszystkich modeli w ofercie japońskiego producenta. Pierwszy nowy model hybrydowy z dwusilnikowym układem hybrydowym, ma się pojawić w salonach sprzedaży w 2018 roku.

Ponadto, Honda udostępni również swoim europejskim klientom modele z napędem hybrydowym typu plug-in, całkowicie elektrycznym napędem akumulatorowym oraz napędem opartym na technologii ogniw paliwowych.

W Genewie Honda pokazała model Clarity Fuel Cell, którego pierwsze egzemplarze trafiły do Europy pod koniec ubiegłego roku. Jest to najbardziej zaawansowany technicznie pojazd na ogniwa paliwowe, który oferuje maksymalny zasięg 700 km (434 mile)*.

Pojawienie się modelu Clarity Fuel Cell w Europie, w ramach inicjatywy HyFIVE (ang. Hydrogen For Innovative Vehicles), potwierdza dążenie Hondy do promowania pojazdów z tym alternatywnym napędem oraz pokazuje ambicje firmy, dotyczące stworzenia niezbędnej infrastruktury do ich swobodnego użytkowania na Starym Kontynencie.

Deklaracja dotycząca strategii dla pojazdów elektrycznych w Europie została złożona zaledwie kilka tygodni po tym, jak Hondę uznano za najszybciej rozwijającą się markę motoryzacyjną roku 2016 wśród największych graczy na rynku europejskim. Jak wynika z całorocznego podsumowania przygotowanego przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów (ACEA), całkowity wolumen sprzedaży pojazdów marki Honda na rynkach UE oraz ESWH w 2016 roku wyniósł 159 126 sztuk (dane na koniec grudnia), co oznacza wzrost o 20,8% w porównaniu z rokiem 2015. Tym samym, wzrost zanotowany przez firmę Honda wyraźnie przewyższał wyniki uzyskane w segmencie samochodów osobowych na rynku UE, gdzie w rozliczeniu rok do roku odnotowano wzrost o 6,8%.

 

 

Źródło: Honda

Ilustracja: Honda

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand