Home

Porsche Digital, Inc. otwiera siedzibę w Dolinie Krzemowej

Porsche Panamera Poznań

Porsche stawia kolejny krok w realizacji swojej cyfrowej kampanii: otwierając nowy oddział w Santa Clara w kalifornijskiej Dolinie Krzemowej – Porsche Digital, Inc. – rozpoczyna działalność w najważniejszym światowym centrum zaawansowanego myślenia o przyszłości. Celem Porsche Digital jest przede wszystkim współpraca z innowatorami i liderami nowych technologii oraz funduszami inwestującymi w start-upy (ang. venture capitals). Porsche chce także bezpośrednio inwestować w firmy, które oferują pomysły i rozwiązania z zakresu cyfryzacji. Porsche Digital, Inc., północnoamerykańska spółka zależna Porsche Digital GmbH, ma zatrudniać około 100 osób.

Zadaniem Porsche Digital, Inc. jest sprawniejsza identyfikacja cyfrowych strategii i trendów na rynku USA, a także opracowywanie oraz testowanie rozwiązań dla Porsche – z tego względu bliskość przedsiębiorstw technologicznych i start-upów nabiera szczególnego znaczenia. Działalność biura skupi się na tematach z obszaru cyfryzacji, łączności i inteligentnej mobilności.

„Samochód jest elementarnym środkiem transportu przyszłości – a przyszłość pisana jest w Dolinie Krzemowej” – powiedział Thilo Koslowski, Dyrektor Zarządzający Porsche Digital. „Właśnie dlatego szczególnie ważna jest lokalizacja tuż obok wiodących amerykańskich firm z branży IT. Pozwala to nam szybciej identyfikować trendy i we właściwym czasie inwestować w nowe technologie. Obok naszego własnego potencjału innowacji chcemy przede wszystkim tworzyć silne partnerstwa”. Firma zainwestowała już w fundusz venture capital E.ventures US. W przyszłości biuro w Santa Clara zintensyfikuje i poszerzy zakres swoich działań.

„Otwarcie amerykańskiej spółki Porsche Digital, Inc. to kolejny krok w realizacji cyfrowej strategii Porsche po utworzeniu Porsche Digital GmbH z siedzibą w Ludwigsburgu” – powiedział Koslowski. „Aby dopasować doświadczenia towarzyszące marce Porsche do wymagań naszych klientów, musimy dostrzegać ważne dla nich innowacje i wprowadzać je na rynek w postaci ofert, które są inteligentne i fascynujące”. Zanim Koslowski dołączył do Porsche, przez 20 lat pracował w Dolinie Krzemowej dla renomowanej amerykańskiej firmy badawczej Gartner. Specjalizuje się zarówno w branży motoryzacyjnej, jak i w sektorach internetowym i technologicznym.

Porsche Digital pełni funkcję centrum kompetencji w zakresie cyfryzacji. To tutaj – w ścisłej współpracy z globalnymi jednostkami Porsche – określane są i wdrażane nowe modele tworzenia wartości oraz innowacyjne gamy cyfrowych produktów. Do zadań spółki należy również prowadzenie rozpoznania w zakresie identyfikacji trendów, a w konsekwencji – zapewnienie Porsche dostępu do wszystkich istotnych technologii. Porsche Digital postrzega siebie jako interfejs pomiędzy Porsche a innowatorami z całego globu. Poza siedzibami w Ludwigsburgu i Berlinie oraz nowym oddziałem w Santa Clara spółka planuje utworzenie kolejnych filii w kluczowych centrach innowacji na świecie – takich jak Azja.

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

Siemens rozszerza ofertę o oprogramowania dla transportu publicznego

Siemens Hacon

HaCon jest czołowym międzynarodowym dostawcą systemów planowania harmonogramów i informacji dla transportu publicznego, mobilności i logistyki, działającym na rynku od 30 lat. Oprogramowanie służące planowaniu podróży od firmy HaCon jest wykorzystywane w ponad 25 krajach i służy jako główny system informacji podróżnej w ponad 100 firmach i stowarzyszeniach transportowych.

Siemens już jest wiodącym dostawcą usług automatyzacji kolei, oferując systemy, które umożliwiają obsługę bez operatora. Jako lider dostarczający rozwiązania w transporcie drogowym, firma planuje rozszerzać swoją ofertę usług cyfrowych dla transportu intermodalnego poprzez nabycie HaCon.

- Nabycie spółki HaCon pozwoli nam wejść w zupełnie nowy obszar działalności, który uzupełni naszą aktualną ofertę o planowanie harmonogramu podróży przez pasażerów. Dzięki temu posunięciu, realizujemy naszą strategię cyfryzacji i otwieramy się na nowe możliwości rozwoju - powiedział Jochen Eickholt, dyrektor branży Mobility w Siemens AG,

- Wraz z silnym partnerem, jakim jest Siemens, będziemy nawet lepiej przygotowani do prowadzenia działalności z zakresu oprogramowania zarządzającego mobilnością, szczególnie na rynku światowym – dodał Michael Frankenberg, prezes firmy HaCon.

Wraz z firmą HaCon, Siemens będzie mógł służyć operatorom kolejowej infrastruktury i transportu publicznego jako jedyny dostawca innowacyjnego oprogramowania dla planowania tras kolejowych i drogowych, harmonogramów systemów informacji, najnowocześniejszych systemów płatniczych i intermodalnych platform transportowych. Ponadto, aplikacje na urządzenia mobilne pasażerów rozszerzą możliwości planowania podróży, przejrzystość, a tym samym ich odbiór.

Obie strony postanowiły nie ujawniać szczegółów finansowych. Transakcja, która oczekuje na zgodę organu antymonopolowego ma zostać zawarta w pierwszej połowie 2017 r.

 

 

Źródło: Siemens

 

Ilustracja: Siemens

Siemens rozszerza ofertę o oprogramowania dla transportu publicznego

Siemens Hacon

HaCon jest czołowym międzynarodowym dostawcą systemów planowania harmonogramów i informacji dla transportu publicznego, mobilności i logistyki, działającym na rynku od 30 lat. Oprogramowanie służące planowaniu podróży od firmy HaCon jest wykorzystywane w ponad 25 krajach i służy jako główny system informacji podróżnej w ponad 100 firmach i stowarzyszeniach transportowych.

Siemens już jest wiodącym dostawcą usług automatyzacji kolei, oferując systemy, które umożliwiają obsługę bez operatora. Jako lider dostarczający rozwiązania w transporcie drogowym, firma planuje rozszerzać swoją ofertę usług cyfrowych dla transportu intermodalnego poprzez nabycie HaCon.

- Nabycie spółki HaCon pozwoli nam wejść w zupełnie nowy obszar działalności, który uzupełni naszą aktualną ofertę o planowanie harmonogramu podróży przez pasażerów. Dzięki temu posunięciu, realizujemy naszą strategię cyfryzacji i otwieramy się na nowe możliwości rozwoju - powiedział Jochen Eickholt, dyrektor branży Mobility w Siemens AG,

- Wraz z silnym partnerem, jakim jest Siemens, będziemy nawet lepiej przygotowani do prowadzenia działalności z zakresu oprogramowania zarządzającego mobilnością, szczególnie na rynku światowym – dodał Michael Frankenberg, prezes firmy HaCon.

Wraz z firmą HaCon, Siemens będzie mógł służyć operatorom kolejowej infrastruktury i transportu publicznego jako jedyny dostawca innowacyjnego oprogramowania dla planowania tras kolejowych i drogowych, harmonogramów systemów informacji, najnowocześniejszych systemów płatniczych i intermodalnych platform transportowych. Ponadto, aplikacje na urządzenia mobilne pasażerów rozszerzą możliwości planowania podróży, przejrzystość, a tym samym ich odbiór.

Obie strony postanowiły nie ujawniać szczegółów finansowych. Transakcja, która oczekuje na zgodę organu antymonopolowego ma zostać zawarta w pierwszej połowie 2017 r.

 

 

Źródło: Siemens

 

Ilustracja: Siemens

Porsche podsumowuje najlepszy pierwszy kwartał w swojej historii

Porsche

Porsche AG ma za sobą udany początek roku – w pierwszym kwartale klienci na całym świecie odebrali około 60 000 samochodów sportowej marki z Zuffenhausen. Oznacza to, że producent przekroczył poziom dostaw odnotowany w tym samym okresie 2016 r. o około 7% i uzyskał tym samym najlepszy wynik za pierwszy kwartał w historii firmy. Głównymi motorami wzrostu były rynki chiński i niemiecki, a wśród linii modelowych – Panamera oraz Macan. Oba modele odnotowały dwucyfrowe wzrosty sprzedaży.

„Porsche z sukcesem wprowadziło na rynek nowy model Panamera i trend ten powinien być kontynuowany w kolejnych miesiącach roku” – powiedział Detlev von Platen, członek zarządu Porsche AG odpowiedzialny za marketing i sprzedaż. „Nasza atrakcyjna gama modelowa zapewnia nam doskonałe podstawy, by to osiągnąć”. Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie Porsche zaprezentowało aż trzy nowe modele: Panamera Sport Turismo, Panamera Turbo S E-Hybrid oraz 911 GT3. Rynkowa premiera 911 GT3 odbędzie się w maju, Panamera Turbo S E-Hybrid dołączy do niego w lipcu, a Panamera Sport Turismo – w październiku. „Wszystkie te trzy modele mają typowe dla Porsche geny i sprawią, że pozytywny początek roku będzie miał swój ciąg dalszy” – dodał Detlev von Platen. Już w przyszłym tygodniu, podczas salonu samochodowego w Szanghaju, pokazana zostanie kolejna atrakcja dla chińskiego rynku.

W pierwszym kwartale 2017 r. to Chiny po raz kolejny były największym pojedynczym rynkiem zbytu sportowych aut z Zuffenhausen. Z wynikiem 18 126 egzemplarzy ubiegłoroczny poziom dostaw przekroczono tam o 10%. W Europie firma dostarczyła 19 084 samochody (+7%), a w samych Niemczech – 7160 sztuk, co przekłada się na 19-procentowy wzrost sprzedaży. Poza niesłabnącym sukcesem 911, która trafiła do blisko 1600 niemieckich nabywców, za ten znaczący skok odpowiada także nowa Panamera, zaprezentowana pod koniec ubiegłego roku. Pomyślny trend Porsche kontynuuje również w USA, gdzie nabywcy odebrali 12 718 aut (+4%).

Szczególnie imponujące są wyniki nowego modelu Panamera – 3630 dostarczonych egzemplarzy to o 12% więcej niż przed rokiem. Dostawy linii modelowych 718 wzrosły o 4%, do 6060 samochodów. Swoją pozycję najchętniej wybieranego modelu Porsche wzmocnił Macan, na którego zdecydowało się 24 797 klientów, co oznacza 15-procentowy wzrost.

 

 SHAPE  \* MERGEFORMAT

 SHAPE  \* MERGEFORMAT

 SHAPE  \* MERGEFORMAT

PORSCHE AG
Sprzedaż

styczeń-marzec 2017

2017

2016

Różnica (%)

Świat

59,689

55,974

+7%

Europa

19,084

17,821

+7%

Niemcy

7,160

5,994

+19%

Ameryka

15,099

14,168

+7%

USA

12,718

12,238

+4%

Azja-Pacyfik, Afryka
i Bliski Wschód

25,506

23,985

+6%

Chiny

18,126

16,409

+10%

 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand