Home

Siemens rozszerza ofertę o oprogramowania dla transportu publicznego

Siemens Hacon

HaCon jest czołowym międzynarodowym dostawcą systemów planowania harmonogramów i informacji dla transportu publicznego, mobilności i logistyki, działającym na rynku od 30 lat. Oprogramowanie służące planowaniu podróży od firmy HaCon jest wykorzystywane w ponad 25 krajach i służy jako główny system informacji podróżnej w ponad 100 firmach i stowarzyszeniach transportowych.

Siemens już jest wiodącym dostawcą usług automatyzacji kolei, oferując systemy, które umożliwiają obsługę bez operatora. Jako lider dostarczający rozwiązania w transporcie drogowym, firma planuje rozszerzać swoją ofertę usług cyfrowych dla transportu intermodalnego poprzez nabycie HaCon.

- Nabycie spółki HaCon pozwoli nam wejść w zupełnie nowy obszar działalności, który uzupełni naszą aktualną ofertę o planowanie harmonogramu podróży przez pasażerów. Dzięki temu posunięciu, realizujemy naszą strategię cyfryzacji i otwieramy się na nowe możliwości rozwoju - powiedział Jochen Eickholt, dyrektor branży Mobility w Siemens AG,

- Wraz z silnym partnerem, jakim jest Siemens, będziemy nawet lepiej przygotowani do prowadzenia działalności z zakresu oprogramowania zarządzającego mobilnością, szczególnie na rynku światowym – dodał Michael Frankenberg, prezes firmy HaCon.

Wraz z firmą HaCon, Siemens będzie mógł służyć operatorom kolejowej infrastruktury i transportu publicznego jako jedyny dostawca innowacyjnego oprogramowania dla planowania tras kolejowych i drogowych, harmonogramów systemów informacji, najnowocześniejszych systemów płatniczych i intermodalnych platform transportowych. Ponadto, aplikacje na urządzenia mobilne pasażerów rozszerzą możliwości planowania podróży, przejrzystość, a tym samym ich odbiór.

Obie strony postanowiły nie ujawniać szczegółów finansowych. Transakcja, która oczekuje na zgodę organu antymonopolowego ma zostać zawarta w pierwszej połowie 2017 r.

 

 

Źródło: Siemens

 

Ilustracja: Siemens

Porsche podsumowuje najlepszy pierwszy kwartał w swojej historii

Porsche

Porsche AG ma za sobą udany początek roku – w pierwszym kwartale klienci na całym świecie odebrali około 60 000 samochodów sportowej marki z Zuffenhausen. Oznacza to, że producent przekroczył poziom dostaw odnotowany w tym samym okresie 2016 r. o około 7% i uzyskał tym samym najlepszy wynik za pierwszy kwartał w historii firmy. Głównymi motorami wzrostu były rynki chiński i niemiecki, a wśród linii modelowych – Panamera oraz Macan. Oba modele odnotowały dwucyfrowe wzrosty sprzedaży.

„Porsche z sukcesem wprowadziło na rynek nowy model Panamera i trend ten powinien być kontynuowany w kolejnych miesiącach roku” – powiedział Detlev von Platen, członek zarządu Porsche AG odpowiedzialny za marketing i sprzedaż. „Nasza atrakcyjna gama modelowa zapewnia nam doskonałe podstawy, by to osiągnąć”. Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie Porsche zaprezentowało aż trzy nowe modele: Panamera Sport Turismo, Panamera Turbo S E-Hybrid oraz 911 GT3. Rynkowa premiera 911 GT3 odbędzie się w maju, Panamera Turbo S E-Hybrid dołączy do niego w lipcu, a Panamera Sport Turismo – w październiku. „Wszystkie te trzy modele mają typowe dla Porsche geny i sprawią, że pozytywny początek roku będzie miał swój ciąg dalszy” – dodał Detlev von Platen. Już w przyszłym tygodniu, podczas salonu samochodowego w Szanghaju, pokazana zostanie kolejna atrakcja dla chińskiego rynku.

W pierwszym kwartale 2017 r. to Chiny po raz kolejny były największym pojedynczym rynkiem zbytu sportowych aut z Zuffenhausen. Z wynikiem 18 126 egzemplarzy ubiegłoroczny poziom dostaw przekroczono tam o 10%. W Europie firma dostarczyła 19 084 samochody (+7%), a w samych Niemczech – 7160 sztuk, co przekłada się na 19-procentowy wzrost sprzedaży. Poza niesłabnącym sukcesem 911, która trafiła do blisko 1600 niemieckich nabywców, za ten znaczący skok odpowiada także nowa Panamera, zaprezentowana pod koniec ubiegłego roku. Pomyślny trend Porsche kontynuuje również w USA, gdzie nabywcy odebrali 12 718 aut (+4%).

Szczególnie imponujące są wyniki nowego modelu Panamera – 3630 dostarczonych egzemplarzy to o 12% więcej niż przed rokiem. Dostawy linii modelowych 718 wzrosły o 4%, do 6060 samochodów. Swoją pozycję najchętniej wybieranego modelu Porsche wzmocnił Macan, na którego zdecydowało się 24 797 klientów, co oznacza 15-procentowy wzrost.

 

 SHAPE  \* MERGEFORMAT

 SHAPE  \* MERGEFORMAT

 SHAPE  \* MERGEFORMAT

PORSCHE AG
Sprzedaż

styczeń-marzec 2017

2017

2016

Różnica (%)

Świat

59,689

55,974

+7%

Europa

19,084

17,821

+7%

Niemcy

7,160

5,994

+19%

Ameryka

15,099

14,168

+7%

USA

12,718

12,238

+4%

Azja-Pacyfik, Afryka
i Bliski Wschód

25,506

23,985

+6%

Chiny

18,126

16,409

+10%

 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

Architektura elektromobilności: Audi e-tron Sportback concept

Audi e-tron

Stylistyczne studium i pokaz najwyższej jakości techniki, elektryczny samochód i pakiet mocy w szatach coupé. Tej wiosny, na wystawie Auto Shanghai, Audi prezentuje wszechstronny pojazd koncepcyjny. Czterodrzwiowe Gran Turismo Audi e-tron Sportback concept, wyposażono w elektryczny napęd o mocy 320 kW. Język formalny auta łączy klasyczne elementy Audi z wieloma pionierskimi detalami: elektryzującą architekturą, techniką i pakietem napędu elektrycznego.

Audi e-tron Sportback, to dla Audi kolejny ważny etap na drodze ku pełnej elektromobilności. Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG, podkreśla: „W roku 2018 rozpoczniemy produkcję Audi e-tron – pierwszego w tym segmencie samochodu elektrycznego, dopasowanego do codziennego użytku. Ponad 500 km zasięgu i wyjątkowe wrażenia z jazdy sprawiają, że ten sportowy SUV stanie się pojazdem, który w nadchodzącej dekadzie „trzeba będzie mieć”. Już w 2019 roku dostępne będzie natomiast Audi e-tron Sportback w wersji produkcyjnej – emocjonujący wariant coupé, wzbudzający podziw i już na pierwszy rzut oka dający do zrozumienia, że jest samochodem elektrycznym.”

Utrzymane w zdecydowanie jasnych kolorach wnętrze Audi e-tron Sportback concept, jako zasadę formalną zakłada syntezę funkcjonalnej przejrzystości i redukcję do minimum elementów obsługi. Duże, dotykowe wyświetlacze, umiejscowione na konsoli środkowej poniżej centralnego monitora i w drzwiach, służą do prezentowania informacji i do interakcji z systemami pojazdu. Poziome powierzchnie na desce rozdzielczej i pozornie unosząca się w powietrzu konsola środkowa, dają pasażerom czterech pojedynczych foteli wrażenie otwartej perspektywy.

Koncepcja oświetlenia pojazdu to innowacyjne rozwiązanie, którego zalety widać zarówno w dzień, jak i w nocy. Sterowane cyfrowo jednostki diodowe Matrix LED z przodu i z tyłu pojazdu, wytwarzają strumień doskonałego światła. Miniaturowe, cyfrowe projektory Matrix, dosłownie „zostawiają” znaki na asfalcie, czyniąc ze światła wszechstronny, dynamiczny kanał komunikacji z otoczeniem. Audi, jako pierwszy na świecie producent, wprowadziło w pełni diodowe reflektory i diodową technikę Matrix, a także przyczyniło się do przełomu w stosowaniu światła laserowego i techniki diod organicznych OLED. W studyjnym pojeździe prezentowanym w Szanghaju debiutuje równocześnie cały szereg złożonych funkcji, które kierują zagadnienia związane z widocznością i ze świetlną interakcją z otoczeniem na zupełnie nowe tory.

Wąskie pasma świetlne po obu stronach pojazdu, umieszczone poniżej krawędzi maski silnika, wytwarzając światło do jazdy w dzień, wyglądają niczym oczy auta. Dzięki kombinacji diod, powierzchni z mikro zwierciadłami oraz złożonej technice sterowania, można tu ustawić wiele ruchów i sygnatur świetlnych. Gdy Audi e-tron Sportback zaczyna pracować, a także przy otwieraniu drzwi, system wykorzystuje te ruchome segmenty do generowania świetlnych sygnałów powitania.

Poniżej świateł do jazdy w dzień, po lewej i po prawej stronie osłony chłodnicy Singleframe, znajdują się dwa dużej powierzchni pola świetlne. Każde z nich złożone jest z 250 przestrzennie uporządkowanych diod. Takie ustawienie daje ogromne możliwości generowania tu fascynujących grafik oraz konkretnych znaków komunikacyjnych, również wtedy, gdy pojazd jest w ruchu.

Audi e-tron Sportback napędzane jest konfiguracją systemów, która znajdzie się także w przyszłym modelu produkcji seryjnej z elektrycznym napędem. Silnik elektryczny przy przedniej osi i dwa kolejne przy osi tylnej, napędzają wszystkie cztery koła i w sposób typowy dla Audi zamieniają to mocne coupé w pojazd o napędzie quattro. Moc 320 kW, a w trybie boostingu nawet 370 kW, gwarantuje stabilny proces przyspieszania. Sprint od 0 do 100 km zajmuje mu 4,5 sekundy. Akumulator o pojemności 95 kWh daje ponad 500 km zasięgu (wg. pomiarów cyklu NEDC).

Chłodzony cieczą akumulator litowo-jonowy tego koncepcyjnego samochodu, podobnie jak w modelu e-tron quattro concept, zamontowano centralnie między osiami, pod przedziałem pasażerskim. Taki sposób montażu daje niski punkt ciężkości i pozwala na równomierny rozkład obciążeń między osiami w stosunku 52:48 (przód/tył). W porównaniu z innymi pojazdami tego segmentu, nadaje to sportowemu SUV-owi dynamiki i zwiększa bezpieczeństwo. Combined Charging System z dwoma wejściami, pozwala na ładowanie akumulatora zarówno prądem zmiennym (AC), jak i stałym (DC).

Dr Dietmar Voggenreiter, szef marketingu i sprzedaży Audi AG, jest świadom wyjątkowego znaczenia mobilności elektrycznej na rynku chińskim: „Specjalnie pokazujemy Audi e-tron Sportback po raz pierwszy tutaj w Szanghaju, ponieważ Chiny to najważniejszy na świecie rynek samochodów elektrycznych. Dotyczy to zarówno infrastruktury, wspierania ich rozwoju, jak i zbytu. Już dziś istnieje tu blisko 150 tysięcy stacji ładowania, a do końca 2017 roku powstanie kolejnych 100 tysięcy. Jesteśmy dobrze przygotowani na ten olbrzymi skok rozwojowy. W kolejnych pięciu latach zaoferujemy w Chinach pięć modeli typu e-tron, w tym pojazdy napędzane wyłącznie z akumulatora, takie jak Audi e-tron Sportback, o zasięgach znacznie powyżej 500 km.”

Mocno wysunięte nadkola samochodu koncepcyjnego z zaakcentowanym górnym ich brzegiem, podkreślają charakterystyczną architekturę quattro. Są one nie tylko wizualnym dowodem szerokiego rozstawu kół i dynamicznego potencjału, ale także symbolem przynależności modelu e-tron Sportback do DNA Audi. Duże, 23-calowe koła w sześcioramiennej, technicznej stylistyce, podkreślają pewną siebie sylwetkę coupé o doskonałych proporcjach. Długość pojazdu - 4,90 m, jego szerokość - 1,98 m i wysokość 1,53 m, przy rozstawie osi 2,93 m, plasują model e-tron Sportback w segmencie C, czyli obok Audi A7.

Małe kamery zastępują lusterka boczne. Takie rozwiązanie przynosi znacznie większe korzyści niż tylko lepszy opływ powietrza i redukcja hałasu. Eliminuje też zjawisko martwego punktu oraz ograniczenia widzenia punktu z przodu, za lusterkami. Obraz z kamer wyświetlany jest na osobnych ekranach zamontowanych w drzwiach. Ta techniczna propozycja Audi na ogromne perspektywy wejścia do produkcji seryjnej.

Zapowiedź pierwszego, w pełni elektrycznie napędzanego pojazdu Audi produkcji seryjnej, koncern z Ingolstadt zaprezentował podczas Wystawy Motoryzacyjnej we Frankfurcie, w roku 2015. Było to Audi e-tron quattro concept. Ten zupełnie przeprojektowany i przearanżowany SUV spod znaku czterech pierścieni oferuje zasięg 500 km, a równocześnie przestrzeń i poziom komfortu, które są typowe dla Audi klasy luksusowej. Osiągi natomiast, odpowiadają niemalże wynikom osiąganym przez wysokiej mocy samochód sportowy: sprint od 0 do 100 km/h Audi e-tron quattro załatwia w zaledwie 4,6 sekundy. Wersja produkcyjna tego pionierskiego, elektrycznego SUV-a z Ingolstadt pojawi się na rynku w roku 2018. Audi e-tron Sportback concept na drogach pojawi się w roku 2019.

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

Światowa premiera w Szanghaju: Volkswagen I.D. CROZZ

Volkswagen I.D. Crozz

Volkswagen pracuje nad zupełnie nowymi, awangardowymi samochodami z napędem elektrycznym. Podczas „Auto Shanghai 2017” (19-29 kwietnia) firma prezentuje po raz pierwszy na świecie model I.D. CROZZ, który daje wyobrażenie o tym, jak te nowe modele będą wyglądały. Herbert Diess, Prezes Zarządu marki Volkswagen, powiedział: „Do 2025 roku chcemy zwiększyć sprzedaż samochodów z napędem wyłącznie elektrycznym do miliona sztuk rocznie. I.D. CROZZ odegra w tym kluczową rolę, a jego produkcja rozpocznie się w 2020 roku”. Czterodrzwiowy model to pierwszy Crossover Utility Vehicle (CUV) z elektrycznym napędem, noszący logo marki Volkswagen – coupe i Sport Utility Vehicle (SUV) w jednym.

Rodzina modeli I.D.

Po prezentacjach modeli I.D. (Paryż 2016) oraz I.D.BUZZ (Detroit 2017) teraz przyszedł czas na trzeciego członka tej rodziny – I.D. CROZZ. To nie emitujący żadnych szkodliwych substancji samochód nowej generacji o dużym zasięgu, wyrazistej nowoczesnej stylistyce i zupełnie nowym wnętrzu.

Zasięg 500 kilometrów, napęd 4x4, świetlna roleta i system CleanAir

I.D. CROZZ to wszechstronne, bezemisyjne auto o sportowym charakterze, którego elektryczny napęd na cztery koła bardzo dobrze spisuje się nie tylko w miejskiej dżungli, ale pozwala cieszyć się także sportową jazdą. Jedno ładowanie akumulatorów sprawia, że I.D. CROZZ może przejechać do 500 km (wg normy NEDC) i potrafi osiągnąć prędkość 180 km/h. Moc zespołu napędowego wynosi 225 kW. Na stacji szybkiego ładowania (prąd stały 150 kW) w ciągu pół godziny akumulatory tego auta można naładować do 80 procent pojemności. Gdy kierowca przez trzy sekundy przytrzyma znak Volkswagena umieszczony na kierownicy, w studyjnym aucie zostanie uruchomiony tryb jazdy autonomicznej „I.D. Pilot” i I.D. CROZZ będzie od tej chwili prowadzony przez autopilota.

Studyjny model został wyposażony wyłącznie w cyfrowe wskaźniki i elementy obsługi. Najważniejsze informacje są wyświetlane bezpośrednio w zasięgu wzroku kierowcy z wykorzystaniem technologii rzeczywistości rozszerzonej (Augmented Reality). Na znaczeniu zyskuje system sterowania przy pomocy gestów – tę technikę wykorzystano nawet do uruchomienia nowo opracowanej rolety świetlnej w przezroczystym dachu panoramicznym; żaluzja ta zarówno wewnątrz auta jaki i na zewnątrz zapewnia nowy rodzaj stylowego oświetlenia. Niezależnie od warunków zewnętrznych zawsze najwyższą jakość powietrza gwarantuje nowy system klimatyzacji CleanAir.

DNA elektrycznej mobilności

I.D. CROZZ wyróżnia się stylistyką, która w każdym szczególe odzwierciedla nowoczesny charakter elektrycznego auta realizującego filozofię „Zero Emission”. Jednym z dominujących elementów wizualnych są diody układające się w charakterystyczny kształt C, który wyróżnia elektryczne modele Volkswagena. LED-owe światła do jazdy dziennej w kształcie C oraz sterowane elektronicznie, dynamiczne, diodowe reflektory to dominujące elementy stylistyczne w przedniej części nadwozia. Wyglądają one jak ruchome „oczy” („Interactive Spotlight”).

Napęd elektryczny sprawia, że wnętrze auta jest wyjątkowo przestronne

I.D. CROZZ jest autem mniejszym niż najnowszy seryjny SUV Volkswagena - Tiguan L (Chiny), czy Tiguan Allspace (Europa). Mimo to nowy CUV ma tyle samo miejsca w środku. W modelu I.D. CROZZ zastosowano nową innowacyjną płytę modułową stworzoną przez Volkswagena do budowy samochodów elektrycznych nowej generacji. Jej cechą charakterystyczną jest m.in. to, że osie i silniki umieszczone są możliwie daleko na skraju nadwozia i zajmują bardzo mało miejsca, akumulatory natomiast znajdują się w podłodze pojazdu. Rozmieszczenie foteli sprawia, że wnętrze auta można konfigurować na różne sposoby. Powstaje maksymalnie wykorzystana przestrzeń - przestronny „Open Space”, jakiego nie ma żaden samochód tej klasy. Z tyłu w nowym modelu jest tyle miejsca, co w samochodach wyższych klas. Bez problemu zmieści się tam rower na weekendowy wypad za miasto. Bagażnik dachowy nie jest potrzebny, wystarczy umieścić rower w poprzek przedziału bagażowego, co umożliwiają składane siedziska tylnych foteli oraz otwierające się bardzo szeroko elektryczne drzwi.

Nowa strategia marki

I.D.CROZZ to kolejny pojazd konsekwentnie realizujący strategię marki Volkswagen (wyrażoną hasłem: „Przyszłość bliżej Ciebie”). Podstawą tej strategii są cztery innowacyjne dziedziny:

- Smart Sustainability – Volkswagen pracuje nad rozwojem innowacyjnych modeli z napędem elektrycznym produkowanych na szeroką skalę.

- Intuitive Usability – Volkswagen stawia na samochody obsługiwane intuicyjnie, wyposażone w nowe wskaźniki i elementy obsługi.

- Connected Community – Volkswagen zamierza w przyszłości przy pomocy karty ID zapewnić komunikację między człowiekiem, samochodem i otoczeniem.

- Automated Driving – dzięki autonomicznej jeździe samochody Volkswagena staną się bezpieczniejsze i bardziej wygodne.

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand