Home

Volkswagen najbardziej innowacyjnym koncernem samochodowym

AutomotiveINNOVATIONS Award 2017

Volkswagen jest najbardziej innowacyjnym koncernem samochodowym, o czym świadczy uhonorowanie go nagrodą AutomotiveINNOVATIONS Award 2017. Prestiżowe wyróżnienie jest przyznawane co roku przez Center of AutomotiveManagement (CAM) we współpracy z firmą audytorską i doradczą PricewaterhouseCoopers (PwC).

Nagroda jest przyznawana od 12 lat. W tym roku koncern Volkswagen znacznie zdystansował swoich konkurentów. Do wyróżnienia kandydowało 19 koncernów samochodowych i 60 marek. Dla doktora Ulricha Eichhorna, szefa działu Badań i Rozwoju koncernu Volkswagen, nagroda dla „Najbardziej Innowacyjnego Koncernu Samochodowego” to ważne potwierdzenie długoterminowej strategii biznesowej i produktowej. „W koncernie Volkswagen chcemy forsować i kształtować zmiany wprowadzające w epokę nowej mobilności, dlatego zwiększamy zarówno tempo, jak i inwestycje w kluczowe dziedziny jak cyfryzacja i automatyzacja, a także sami się zmieniamy. Dzięki temu z producenta samochodów koncern Volkswagen awansuje do roli wszechstronnego dostawcy najnowocześniejszych środków i usług transportowych”. Ulrich Eichhorn dodaje: „W 2025 roku zamierzamy stać się wiodącym dostawcą pojazdów tworzonych zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju i mobilności”. Prezentując Sedrica (Self Driving Car), pierwszy poruszający się autonomicznie samochód koncepcyjny koncernu Volkswagen, przedsiębiorstwo z Wolfsburga daje konkretny przykład, jak będzie wyglądać zaawansowana jazda autonomiczna (poziomu 5).

Profesor dr Stefan Bratzel, dyrektor Center of Automotive Management, z okazji przyznania nagrody powiedział: „Niemieccy producenci samochodów w czasach głębokich przemian technicznych z sukcesem podejmują walkę o przewodnictwo innowacyjne i wyróżniają się wysoką kompetencją w wielu dziedzinach ważnych z punktu widzenia przyszłości”.

Center of Automotive Management (CAM) z siedzibą w Bergisch-Gladbach jest niezależnym instytutem badań doświadczalnych w dziedzinie motoryzacji i wraz z PrivcewaterhouseCoopers (PwC) każdego roku dokonuje szczegółowych analiz właśnie w tej dziedzinie.

 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

Siemens rozszerza ofertę o oprogramowania dla transportu publicznego

Siemens Hacon

HaCon jest czołowym międzynarodowym dostawcą systemów planowania harmonogramów i informacji dla transportu publicznego, mobilności i logistyki, działającym na rynku od 30 lat. Oprogramowanie służące planowaniu podróży od firmy HaCon jest wykorzystywane w ponad 25 krajach i służy jako główny system informacji podróżnej w ponad 100 firmach i stowarzyszeniach transportowych.

Siemens już jest wiodącym dostawcą usług automatyzacji kolei, oferując systemy, które umożliwiają obsługę bez operatora. Jako lider dostarczający rozwiązania w transporcie drogowym, firma planuje rozszerzać swoją ofertę usług cyfrowych dla transportu intermodalnego poprzez nabycie HaCon.

- Nabycie spółki HaCon pozwoli nam wejść w zupełnie nowy obszar działalności, który uzupełni naszą aktualną ofertę o planowanie harmonogramu podróży przez pasażerów. Dzięki temu posunięciu, realizujemy naszą strategię cyfryzacji i otwieramy się na nowe możliwości rozwoju - powiedział Jochen Eickholt, dyrektor branży Mobility w Siemens AG,

- Wraz z silnym partnerem, jakim jest Siemens, będziemy nawet lepiej przygotowani do prowadzenia działalności z zakresu oprogramowania zarządzającego mobilnością, szczególnie na rynku światowym – dodał Michael Frankenberg, prezes firmy HaCon.

Wraz z firmą HaCon, Siemens będzie mógł służyć operatorom kolejowej infrastruktury i transportu publicznego jako jedyny dostawca innowacyjnego oprogramowania dla planowania tras kolejowych i drogowych, harmonogramów systemów informacji, najnowocześniejszych systemów płatniczych i intermodalnych platform transportowych. Ponadto, aplikacje na urządzenia mobilne pasażerów rozszerzą możliwości planowania podróży, przejrzystość, a tym samym ich odbiór.

Obie strony postanowiły nie ujawniać szczegółów finansowych. Transakcja, która oczekuje na zgodę organu antymonopolowego ma zostać zawarta w pierwszej połowie 2017 r.

 

 

Źródło: Siemens

Ilustracja: Siemens

Porsche Digital, Inc. otwiera siedzibę w Dolinie Krzemowej

Porsche Panamera Poznań

Porsche stawia kolejny krok w realizacji swojej cyfrowej kampanii: otwierając nowy oddział w Santa Clara w kalifornijskiej Dolinie Krzemowej – Porsche Digital, Inc. – rozpoczyna działalność w najważniejszym światowym centrum zaawansowanego myślenia o przyszłości. Celem Porsche Digital jest przede wszystkim współpraca z innowatorami i liderami nowych technologii oraz funduszami inwestującymi w start-upy (ang. venture capitals). Porsche chce także bezpośrednio inwestować w firmy, które oferują pomysły i rozwiązania z zakresu cyfryzacji. Porsche Digital, Inc., północnoamerykańska spółka zależna Porsche Digital GmbH, ma zatrudniać około 100 osób.

Zadaniem Porsche Digital, Inc. jest sprawniejsza identyfikacja cyfrowych strategii i trendów na rynku USA, a także opracowywanie oraz testowanie rozwiązań dla Porsche – z tego względu bliskość przedsiębiorstw technologicznych i start-upów nabiera szczególnego znaczenia. Działalność biura skupi się na tematach z obszaru cyfryzacji, łączności i inteligentnej mobilności.

„Samochód jest elementarnym środkiem transportu przyszłości – a przyszłość pisana jest w Dolinie Krzemowej” – powiedział Thilo Koslowski, Dyrektor Zarządzający Porsche Digital. „Właśnie dlatego szczególnie ważna jest lokalizacja tuż obok wiodących amerykańskich firm z branży IT. Pozwala to nam szybciej identyfikować trendy i we właściwym czasie inwestować w nowe technologie. Obok naszego własnego potencjału innowacji chcemy przede wszystkim tworzyć silne partnerstwa”. Firma zainwestowała już w fundusz venture capital E.ventures US. W przyszłości biuro w Santa Clara zintensyfikuje i poszerzy zakres swoich działań.

„Otwarcie amerykańskiej spółki Porsche Digital, Inc. to kolejny krok w realizacji cyfrowej strategii Porsche po utworzeniu Porsche Digital GmbH z siedzibą w Ludwigsburgu” – powiedział Koslowski. „Aby dopasować doświadczenia towarzyszące marce Porsche do wymagań naszych klientów, musimy dostrzegać ważne dla nich innowacje i wprowadzać je na rynek w postaci ofert, które są inteligentne i fascynujące”. Zanim Koslowski dołączył do Porsche, przez 20 lat pracował w Dolinie Krzemowej dla renomowanej amerykańskiej firmy badawczej Gartner. Specjalizuje się zarówno w branży motoryzacyjnej, jak i w sektorach internetowym i technologicznym.

Porsche Digital pełni funkcję centrum kompetencji w zakresie cyfryzacji. To tutaj – w ścisłej współpracy z globalnymi jednostkami Porsche – określane są i wdrażane nowe modele tworzenia wartości oraz innowacyjne gamy cyfrowych produktów. Do zadań spółki należy również prowadzenie rozpoznania w zakresie identyfikacji trendów, a w konsekwencji – zapewnienie Porsche dostępu do wszystkich istotnych technologii. Porsche Digital postrzega siebie jako interfejs pomiędzy Porsche a innowatorami z całego globu. Poza siedzibami w Ludwigsburgu i Berlinie oraz nowym oddziałem w Santa Clara spółka planuje utworzenie kolejnych filii w kluczowych centrach innowacji na świecie – takich jak Azja.

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

Siemens rozszerza ofertę o oprogramowania dla transportu publicznego

Siemens Hacon

HaCon jest czołowym międzynarodowym dostawcą systemów planowania harmonogramów i informacji dla transportu publicznego, mobilności i logistyki, działającym na rynku od 30 lat. Oprogramowanie służące planowaniu podróży od firmy HaCon jest wykorzystywane w ponad 25 krajach i służy jako główny system informacji podróżnej w ponad 100 firmach i stowarzyszeniach transportowych.

Siemens już jest wiodącym dostawcą usług automatyzacji kolei, oferując systemy, które umożliwiają obsługę bez operatora. Jako lider dostarczający rozwiązania w transporcie drogowym, firma planuje rozszerzać swoją ofertę usług cyfrowych dla transportu intermodalnego poprzez nabycie HaCon.

- Nabycie spółki HaCon pozwoli nam wejść w zupełnie nowy obszar działalności, który uzupełni naszą aktualną ofertę o planowanie harmonogramu podróży przez pasażerów. Dzięki temu posunięciu, realizujemy naszą strategię cyfryzacji i otwieramy się na nowe możliwości rozwoju - powiedział Jochen Eickholt, dyrektor branży Mobility w Siemens AG,

- Wraz z silnym partnerem, jakim jest Siemens, będziemy nawet lepiej przygotowani do prowadzenia działalności z zakresu oprogramowania zarządzającego mobilnością, szczególnie na rynku światowym – dodał Michael Frankenberg, prezes firmy HaCon.

Wraz z firmą HaCon, Siemens będzie mógł służyć operatorom kolejowej infrastruktury i transportu publicznego jako jedyny dostawca innowacyjnego oprogramowania dla planowania tras kolejowych i drogowych, harmonogramów systemów informacji, najnowocześniejszych systemów płatniczych i intermodalnych platform transportowych. Ponadto, aplikacje na urządzenia mobilne pasażerów rozszerzą możliwości planowania podróży, przejrzystość, a tym samym ich odbiór.

Obie strony postanowiły nie ujawniać szczegółów finansowych. Transakcja, która oczekuje na zgodę organu antymonopolowego ma zostać zawarta w pierwszej połowie 2017 r.

 

 

Źródło: Siemens

 

Ilustracja: Siemens

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand