Home

Renault i Powervault dają „drugie życie” akumulatorom z samochodów elektrycznych

Renault Powervault

Renault i Powervault wdrażają domowy system magazynowania energii opierając się na drugim życiu akumulatorów z samochodów elektrycznych. Renault rozwija globalną strategię wszelkich zastosowań na rynku magazynowania energii. Firma M&S Energy jest klientem uczestniczącym w testach, które pozwolą poznać korzyści z zastosowania inteligentnych akumulatorów Powervault z wykorzystaniem drugiego życia akumulatorów pochodzących z samochodów elektrycznych Renault.

Renault i Powervault ogłosiły współpracę w zakresie wykorzystania „drugiego życia” akumulatorów z samochodów elektrycznych, zamieniając je w domowe jednostki magazynowania energii. Współpraca ma na celu zmniejszenie o 30% kosztów inteligentnych akumulatorów Powervault, a tym samym wypromowanie rozwoju systemu energii na potrzeby gospodarstw domowych na rynku masowym w Wielkiej Brytanii.

Powervault uruchamia testy na bazie 50 jednostek złożonych z akumulatorów w „drugim cyklu życia” i dostarczonych przez Renault do domów klientów, w których zostały zainstalowane panele fotowoltaiczne. Testy pozwolą określić wydajność techniczną używanych akumulatorów, jak również sprawdzić nastawienie klientów do kwestii magazynowania energii elektrycznej w domu. Będzie to również sposób na promocję strategii wdrażania tego rozwiązania na skalę masową. Testy zostaną przeprowadzone wśród klientów firmy M&S Energy i lokatorów mieszkań socjalnych oraz w szkołach w południowo-wschodniej części kraju.

Innowacyjny system akumulatorów domowych Powervault pozwala użytkownikom na prowadzenie bardziej „inteligentnego” stylu życia dzięki zwiększeniu możliwości magazynowania energii i wykorzystaniu energii wytwarzanej przez domowe panele fotowoltaiczne. Jednostki Powervault mogą być automatycznie ładowane prądem taniej poza godzinami szczytu. System jest ważnym elementem inteligentnego domu dzięki zoptymalizowanemu wykorzystaniu energii. Oprócz zmniejszenia kosztów produkcji systemu Powervault, drugie życie akumulatorów Renault pozwoli zoptymalizować cykl życia akumulatorów przed recyklingiem.

Joe Warren, dyrektor generalny Powervault wyjaśnia:

Ogłoszona dzisiaj współpraca z dwiema uznanymi markami, Renault i M&S, jest ważnym krokiem w naszym dążeniu do globalnego zastosowania systemów magazynowania energii w domu. Właściciele domów i nasi partnerzy są obecnie na etapie poszukiwań sposobów na wykorzystanie rewolucyjnego inteligentnego zarządzania mocą. To kwestia czasu, nim jednostka Powervault stanie się w brytyjskich gospodarstwach domowych urządzeniem tak powszechnym jak zmywarka.

Nicolas Schottey, dyrektor programu Akumulatorów i Infrastruktury Samochodów Elektrycznych Renault dodaje:

Dzięki współpracy z firmą Powervault w dziedzinie magazynowania energii domowej, Renault wzbogaca globalną strategię drugiego cyklu życia akumulatorów o nowy element. Strategia obejmuje już szeroki zakres zastosowań, od budynków przemysłowych do prywatnych gospodarstw domowych. Drugi cykl życia pozwala nie tylko wydłużyć okres użytkowania akumulatorów z samochodów elektrycznych przed recyklingiem, także umożliwia konsumentom zaoszczędzić pieniądze. Jest to sytuacja win-win-win dla właścicieli samochodów elektrycznych, dla właścicieli domów i dla całej planety.

Renault, lider pojazdów elektrycznych w Europie, przyczynia się do przekształcania systemu energetycznego dzięki ponownemu wykorzystaniu akumulatorów z samochodów elektrycznych do przechowywania energii. Okres życia akumulatorów stosowanych w pojazdach elektrycznych wynosi zwykle od 8 do 10 lat. Niemniej po upływie tego czasu akumulatory wciąż można wykorzystać stacjonarnie, dzięki czemu zyskują dodatkowe życie, zanim trafią do recyklingu. Szacuje się, że w systemie Powervault dodatkowa długość życia akumulatorów Renault wyniesie od 5 do 10 lat. Zanim akumulatory rozpoczną drugi cykl życia, są one wyjmowane z pojazdów elektrycznych i sortowane, a następnie Powervault przekształca je w mniejsze akumulatory do własnych zastosowań.

 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

Toyota ponownie najcenniejszą marką motoryzacyjną - ranking magazynu Forbes 2017

Toyota CHR

Toyota od lat jest najcenniejszą marką motoryzacyjną, co potwierdzają wszystkie rankingi globalnych marek. W nowym rankingu magazynu Forbes Toyota zajęła 1. miejsce w branży oraz 8. miejsce w zestawieniu wszystkich światowych marek. Według analiz Forbesa marka Toyota jest warta 41,1 mld dolarów.

Toyota ponownie w ścisłej czołówce

Ranking magazynu Forbes potwierdził, że Toyota należy do ścisłej czołówki najcenniejszych globalnych marek – obok takich technologicznych gigantów jak Apple, Google, Microsoft czy Facebook. Japońska marka zajmuje w tym roku 8. pozycję.

Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną

Najwyższa wartość marki Toyota w gronie światowych firm motoryzacyjnych to wynik legendarnej jakości i niezawodności samochodów Toyoty, innowacyjnych technologii udostępnianych szerokim rzeszom kierowców oraz ogromnych nakładów na badania, przede wszystkim w dziedzinie innowacyjnych napędów oraz systemów wsparcia dla kierowców.

W ostatnim czasie Toyota wprowadziła zaawansowany pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense do niemal wszystkich swoich modeli, często oferując go w standardzie. Na rynku zadebiutowała najnowsza generacja napędu hybrydowego wraz z Priusem 4. generacji, nowym crossoverem C-HR oraz 2. generacją Priusa Plug-in Hybrid w wersji ładowanej z gniazdka. Po 20 latach obecności hybryd Toyoty na rynku ich łączna sprzedaż przekroczyła 10 milionów.

Oprócz Toyoty w zestawieniu 100 najcenniejszych marek na świecie wśród producentów samochodów znalazły się jeszcze: #17 Mercedes-Benz, #21 BMW, #26 Honda, #37 Audi, #39 Ford, #57 Chevrolet, #60 Porsche, #64 Lexus, #67 Nissan i #68 Hyundai.

 

 

 

Źródło: Toyota & Forbes

Ilustracja: Toyota

Volkswagen najbardziej innowacyjnym koncernem samochodowym

AutomotiveINNOVATIONS Award 2017

Volkswagen jest najbardziej innowacyjnym koncernem samochodowym, o czym świadczy uhonorowanie go nagrodą AutomotiveINNOVATIONS Award 2017. Prestiżowe wyróżnienie jest przyznawane co roku przez Center of AutomotiveManagement (CAM) we współpracy z firmą audytorską i doradczą PricewaterhouseCoopers (PwC).

Nagroda jest przyznawana od 12 lat. W tym roku koncern Volkswagen znacznie zdystansował swoich konkurentów. Do wyróżnienia kandydowało 19 koncernów samochodowych i 60 marek. Dla doktora Ulricha Eichhorna, szefa działu Badań i Rozwoju koncernu Volkswagen, nagroda dla „Najbardziej Innowacyjnego Koncernu Samochodowego” to ważne potwierdzenie długoterminowej strategii biznesowej i produktowej. „W koncernie Volkswagen chcemy forsować i kształtować zmiany wprowadzające w epokę nowej mobilności, dlatego zwiększamy zarówno tempo, jak i inwestycje w kluczowe dziedziny jak cyfryzacja i automatyzacja, a także sami się zmieniamy. Dzięki temu z producenta samochodów koncern Volkswagen awansuje do roli wszechstronnego dostawcy najnowocześniejszych środków i usług transportowych”. Ulrich Eichhorn dodaje: „W 2025 roku zamierzamy stać się wiodącym dostawcą pojazdów tworzonych zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju i mobilności”. Prezentując Sedrica (Self Driving Car), pierwszy poruszający się autonomicznie samochód koncepcyjny koncernu Volkswagen, przedsiębiorstwo z Wolfsburga daje konkretny przykład, jak będzie wyglądać zaawansowana jazda autonomiczna (poziomu 5).

Profesor dr Stefan Bratzel, dyrektor Center of Automotive Management, z okazji przyznania nagrody powiedział: „Niemieccy producenci samochodów w czasach głębokich przemian technicznych z sukcesem podejmują walkę o przewodnictwo innowacyjne i wyróżniają się wysoką kompetencją w wielu dziedzinach ważnych z punktu widzenia przyszłości”.

Center of Automotive Management (CAM) z siedzibą w Bergisch-Gladbach jest niezależnym instytutem badań doświadczalnych w dziedzinie motoryzacji i wraz z PrivcewaterhouseCoopers (PwC) każdego roku dokonuje szczegółowych analiz właśnie w tej dziedzinie.

 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

Siemens rozszerza ofertę o oprogramowania dla transportu publicznego

Siemens Hacon

HaCon jest czołowym międzynarodowym dostawcą systemów planowania harmonogramów i informacji dla transportu publicznego, mobilności i logistyki, działającym na rynku od 30 lat. Oprogramowanie służące planowaniu podróży od firmy HaCon jest wykorzystywane w ponad 25 krajach i służy jako główny system informacji podróżnej w ponad 100 firmach i stowarzyszeniach transportowych.

Siemens już jest wiodącym dostawcą usług automatyzacji kolei, oferując systemy, które umożliwiają obsługę bez operatora. Jako lider dostarczający rozwiązania w transporcie drogowym, firma planuje rozszerzać swoją ofertę usług cyfrowych dla transportu intermodalnego poprzez nabycie HaCon.

- Nabycie spółki HaCon pozwoli nam wejść w zupełnie nowy obszar działalności, który uzupełni naszą aktualną ofertę o planowanie harmonogramu podróży przez pasażerów. Dzięki temu posunięciu, realizujemy naszą strategię cyfryzacji i otwieramy się na nowe możliwości rozwoju - powiedział Jochen Eickholt, dyrektor branży Mobility w Siemens AG,

- Wraz z silnym partnerem, jakim jest Siemens, będziemy nawet lepiej przygotowani do prowadzenia działalności z zakresu oprogramowania zarządzającego mobilnością, szczególnie na rynku światowym – dodał Michael Frankenberg, prezes firmy HaCon.

Wraz z firmą HaCon, Siemens będzie mógł służyć operatorom kolejowej infrastruktury i transportu publicznego jako jedyny dostawca innowacyjnego oprogramowania dla planowania tras kolejowych i drogowych, harmonogramów systemów informacji, najnowocześniejszych systemów płatniczych i intermodalnych platform transportowych. Ponadto, aplikacje na urządzenia mobilne pasażerów rozszerzą możliwości planowania podróży, przejrzystość, a tym samym ich odbiór.

Obie strony postanowiły nie ujawniać szczegółów finansowych. Transakcja, która oczekuje na zgodę organu antymonopolowego ma zostać zawarta w pierwszej połowie 2017 r.

 

 

Źródło: Siemens

Ilustracja: Siemens

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand