Home

Rozwój napędów samochodów Volvo

Volvo Electric

Volvo Cars, producent samochodów segmentu premium, ogłosił, że każdy nowy model Volvo, wprowadzony na rynek po roku 2019, będzie wyposażony w silnik elektryczny. Jest to historyczny moment w dziejach motoryzacji i rozwoju samochodów, w których teraz poza silnikiem spalinowym powszechna stanie się obecność napędu elektrycznego. Taki ruch pokazuje, że marka Volvo patrzy w przyszłość i widzi, że elektryfikacja obok samochodów autonomicznych staje się centrum zainteresowania całego sektora automotive.

Komunikat odzwierciedla jeden z najbardziej znaczących i istotnych kroków, podjętych wśród producentów samochodów, w kierunku przyjęcia elektryfikacji i podkreśla jak, po ponad 100 latach od wynalezienia silnika spalinowego, przygotowywany jest grunt dla nowego rozdziału w motoryzacji.

Najważniejszy dla nas jest klient – powiedział Håkan Samuelsson, President i Chief Executive. Klienci coraz częściej wymagają samochodów elektrycznych, a my chcemy na te wymagania, zarówno obecne jak i przyszłe, odpowiedzieć.

Volvo Cars przedstawi portfolio dostępnych modeli samochodów elektrycznych, obejmujące samochody w pełni elektryczne, z silnikami hybrydowymi typu plug in oraz mild hybrid.

Pomiędzy 2019, a 2021 wprowadzonych zostanie pięć w pełni elektrycznych samochodów. Trzy spośród nich będą modelami Volvo, pozostałe dwa będą sportowymi samochodami elektrycznymi od marki Polestar, będącej prawą ręką Volvo Cars. Szczegółowe informacje o tych modelach zostaną podane w późniejszym terminie.

Wprowadzone modele będą dostępne również w wersjach z napędem hybrydowym typu plug-in lub mild hybrid. Gama dostępnych pojazdów, będzie jedną z najszerszych wśród wszystkich producentów samochodów elektrycznych.

Oznacza to, że w przyszłości nie będzie samochodów Volvo bez silników elektrycznych. Całkowicie spalinowe samochody będą stopniowo zastępowane samochodami z napędami hybrydowymi.

Komunikat oznacza koniec produkcji, w przyszłości, samochodów z napędem konwencjonalnym – powiedział Håkan Samuelsson. Volvo Cars oświadczyło, że planuje sprzedać milion samochodów elektrycznych, w tym hybrydowych, do roku 2025. Tak właśnie zamierzamy osiągnąć cel, o którym mówiliśmy wcześniej.

Strategia jaka została przedstawiona przez Volvo Cars pokazuje zaangażowanie w minimalizację wpływu na środowisko oraz troskę o czystość miast. Volvo Cars jest skoncentrowane na redukcji emisji dwutlenku węgla zarówno podczas samego etapu produkcji, jak również eksploatacji pojazdów. Ma to na celu zapewnienie neutralnej dla klimatu produkcji przemysłowej do roku 2025 roku.

Decyzja ta jest również następstwem lipcowego komunikatu, w którym Volvo Cars informuje o zmianie Polestar w odrębną markę samochodów elektrycznych o wysokich osiągach. Thomas Ingenlath, Senior Vice President Design w Volvo Cars, będzie kierował marką Polestar jako Chief Executive Officer.

 

Źródło: Volvo

Ilustracja: Volvlo

Mobilność dla metropolii: według firmy Bosch przyszłość to zintegrowane miasta

Bosch Mobility Solutions

Bosch będzie oferował metropoliom usługi w zakresie mobilności. W przyszłości spółka zamierza w większym stopniu skoncentrować się na rozwijaniu i dostarczaniu rozwiązań w zakresie mobilności dla zintegrowanych w sieci, inteligentnych miast. Popyt na inteligentne koncepcje mobilności w środowisku miejskim szybko wzrasta na całym świecie. Megamiasta na całym świecie wprost pękają w szwach. Wielu miejscom grozi całkowity paraliż. Coraz więcej ludzi przenosi się do miast lub planuje w nich zamieszkać w przyszłości. W 2050 roku na całym świecie w megamiastach będzie żyło ponad sześć miliardów ludzi – dwa razy tyle co dziś. Do tego czasu ruch miejski może zwiększyć się trzykrotnie. Przy prawie dwóch trzecich światowej ludności żyjącej w metropoliach w 2050 roku i nieuniknionym wzroście urbanizacji, pojawi się także rosnąca liczba problemów. Rosnąca liczba mieszkańców miast na ograniczonej przestrzeni będzie oznaczała także większe natężenie ruchu, a w związku z tym silniejsze zanieczyszczenie środowiska, mniej terenów zielonych, więcej hałasu i więcej czasu zmarnowanego na staniu w korkach.

– Dzięki rozwiązaniom technologicznym Bosch może poprawiać jakość życia w megamiastach i metropoliach. Głównym środkiem prowadzącym do tego celu jest bezwypadkowa, bezemisyjna i bezstresowa mobilność – powiedział dr Rolf Bulander, członek zarządu spółki Robert Bosch GmbH i prezes sektora Mobility Solutions. Także w kategoriach biznesowych inteligentne miasta stają się obszarem wzrostu dla dostawców technologii i usług. Tylko do roku 2020 rynek Smart City będzie wzrastał o 19% rocznie, osiągając wartość 700 mld EUR. W segmencie projektów Cross-selling Bosch przez ostatnie dwa lata zdążył już podwoić obroty w tym sektorze.

Dziś: zatłoczone drogi i zanieczyszczone powietrze

Stracony czas spędzony na poszukiwaniu miejsca do zaparkowania, spadek efektywności dostaw na ostatnim etapie dostarczenia towaru klientowi, ulice zakorkowane przez prywatne samochody – to już dziś problemy, z którymi boryka się wiele dużych miastach. – Mieszkańcy miast doskonale znają problem zakorkowanych ulic. Nie widać pod tym względem żadnej poprawy. Najwyższa pora wykorzystać szanse, jakie daje powszechna komunikacja z wykorzystaniem internetu do stworzenia inteligentnego ruchu ulicznego – powiedział Bulander. W przyszłości żadne megamiasto nie będzie mogło obejść się bez inteligentnego transportu i nowej formy mobilności. – Odchodzimy od miast skoncentrowanych na ruchu samochodowym i kierujemy się w stronę inteligentnej, intermodalnej mobilności – dodał Bulander.

 Jutro: bezwypadkowa, bezemisyjna i bezstresowa mobilność

Na konferencji Bosch Mobility Experience w Boxbergu Bosch zaprezentował wizję mobilności w miastach. – Proponujemy trzy rozwiązania technologiczne, które pomogą nam stworzyć miasta bez wypadków, bez emisji i bez stresu. Są to: automatyzacja, elektryfikacja oraz integracja z internetem – powiedział Bulander. Bosch koncentruje się przy tym na bezstresowym podróżowaniu. Aby było ono możliwe także w warunkach wielkiego miasta, gdzie panuje duże natężenie ruchu, środki komunikacji publicznej, samochody, autonomiczne pojazdy z publicznych wypożyczalni oraz pojazdy dostawcze i wszystkie inne środki transportu muszą być w pełni zintegrowane za pośrednictwem internetu. Usługi w zakresie intermodalnej mobilności, które użytkownicy będą mogli zarezerwować kilkoma kliknięciami, odegrają ważną rolę w ograniczaniu tłoku na ulicach.

Postępująca automatyzacja w ruchu miejskim przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa i zmniejszenia liczby wypadków. Już dziś układ stabilizacji MSC opracowany przez firmę Bosch zapewnia motocyklom ochronę porównywalną z systemem ESP dla samochodów. Natomiast układ ABS dla rowerów elektrycznych, który niedawno miał premierę, także może stać się ważnym czynnikiem ratującym życie. – Integracja samochodów, jednośladów oraz pozostałych użytkowników dróg z infrastrukturą może pomóc obniżyć liczbę wypadków i ocalić życie wielu ludziom. Szczególnie w krajach rozwijających się zagrożeni są użytkownicy pojazdów dwukołowych – powiedział Bulander. Jednym z rozwiązań Bosch jest cyfrowa tarcza dla motocyklistów. W nagłych sytuacjach usługa eCall dostosowana do potrzeb motocyklistów, może ratować życie.

Elektromobilność i silniki spalinowe dla lepszej jakości powietrza

Ważnym tematem dla metropolii jest jakość powietrza. Dlatego Bosch dąży także do urzeczywistnienia wizji bezemisyjnej jazdy. – Zarówno elektromobilność, jak i silniki spalinowe są elementem proponowanego rozwiązania – powiedział Bulander. Już dziś w segmencie rowerów elektrycznych Bosch stał się liderem jednostek napędowych dla pojazdu elektrycznego cieszącego się największą popularnością na świecie. Po drogach Chin porusza się ponad 200 milionów elektrycznych skuterów, a napędy Bosch odgrywają ważną rolę także w tym kraju. Dla lekkich dwu-, trzy- i czterokołowych pojazdów Bosch zaprojektował kompaktowy układ napędowy, który może napędzać pojazdy dwukołowe, np. E-Schwalbe oraz małe czterokołowe pojazdy takie jak e.Go. Także dostawy przesyłek w dużych miastach opierają się w coraz większym stopniu na pojazdach elektrycznych. Niemiecka spółka Deutsche Post DHL już przewodzi temu segmentowi ze swoją marką Streetscooter, która również wykorzystuje komponenty napędowe Bosch. Poza kontynuacją rozwoju w dziedzinie elektromobilności we wszystkich klasach i segmentach pojazdów, Bosch pracuje także nad dalszym doskonaleniem technologii silników spalinowych. Spółka przeznacza około połowę swojego budżetu związanego z działalnością badawczo-rozwojową na ochronę środowiska i zasobów naturalnych. W sumie jest to kwota ok. 3,5 mld EUR.

Kompleksowa oferta dla inteligentnych miast

Już dziś Bosch jest zaangażowany w 14 wiodących projektów związanych z koncepcją Smart City. Wśród nich znajdują się projekty realizowane w Singapurze, San Francisco, Berlinie i Hamburgu. Siedem z nich przewiduje rozwiązania dla miejskiej mobilności. Oprócz zintegrowanego parkowania i zarządzania flotą, także e-mobilność i transport intermodalny. Niedawno Bosch zawarł umowę o współpracy z chińskim miastem Tiencin (Tianjin). Celem współpracy jest przekształcenie tego ważnego portu w inteligentne miasto.

 

Źródło: Bosch

Ilustracja: Bosch

Hitachi Automotive Systems i Honda razem będą produkować silniki do pojazdów elektrycznych

Honda i Hitachi

3 lipca 2017 roku, Hitachi Automotive Systems, Ltd. i Honda Motor Co., Ltd. ogłosiły w siedzibie firmy Hitachi Automotive Systems, w Hitachinaka-shi w prefekturze Ibaraki, utworzenie spółki joint venture na rzecz rozwoju, produkcji i sprzedaży silników do pojazdów elektrycznych.

Zgodnie z zapowiedzią z 7 lutego 2017 r., firmy przeprowadziły negocjacje na podstawie podpisanego 3 lutego porozumienia i założyły spółkę, zgodnie z podpisanym 24 marca listem intencyjnym. Nowo utworzona firma otrzyma dotację od prefektury Ibaraki, ponieważ została uznana za właściwy projekt, "zakładający utworzenie centrali korporacji" na jej terenie.

Nowa spółka, w odpowiedzi na globalnie rosnące zapotrzebowanie producentów samochodów na silniki do pojazdów elektrycznych, będzie tworzyć konkurencyjne produkty, wykorzystując doświadczenie i wiedzę obu firm.

Hitachi Automotive Systems, Ltd. jest spółką zależną Hitachi, Ltd. z siedzibą w Tokio (Japonia). Firma zajmuje się rozwojem, produkcją, sprzedażą i serwisem części samochodowych oraz związanych z transportem komponentów, maszyn i systemów przemysłowych. Oferuje szeroki wachlarz produktów motoryzacyjnych, w tym systemów zarządzania silnikami, elektrycznych układów napędowych, systemów sterowania napędem oraz samochodowych systemów informacyjno-rozrywkowych.

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

Volvo, Autoliv i NVIDIA łączą siły w drodze do opracowania samochodów autonomicznych

Autoliv Volvo NVIDIA

Autoliv – światowy dostawca systemów bezpieczeństwa dla branży motoryzacyjnej, Volvo – szwedzki producent samochodów oraz NVIDIA – głównie znana jako producent kart graficznych, ogłosiły podjęcie współpracy w celu opracowania w pełni autonomicznych pojazdów.

Już ponad pół roku temu Volvo oraz Autoliv utworzyły spółkę Joint Venture o nazwie „Zenuity”, której zadaniem jest rozwijanie technologii autonomicznych pojazdów. Pod koniec czerwca 2017 roku ogłoszono, że wspomniana spółka Zenuity nawiązała współpracę z NVIDIĄ.

NVIDIA, znana dotychczas w branży komputerowej, dała się już poznać w branży motoryzacyjnej poprzez opracowanie platformy obliczeniowej, która może być stosowana w autonomicznych samochodach. Umowa zawarta z Autoliv i Volvo polega na udostępnieniu tej platformy spółce Zenuity, która ma stać się podstawą do pisania własnych programów i rozwoju sztucznej inteligencji stosowanej w samochodach.

Stworzony przez konsorcjum trzech firm system ma mieć zdolność porównywania rzeczywistej sytuacji drogowej z wysokiej rozdzielczości mapami, pozwalający na precyzyjne umiejscowienie pojazdu na pasie drogowym. Oprócz tego system ten posiądzie również możliwość samodzielnego uczenia się.

W założeniu spółki Zenuity opracowanie 4 poziomu autonomicznych samochodów planowane jest na 2021 rok. Dla jasności, czwarty poziom w tym przypadku oznacza w pełni autonomiczny pojazd, gdzie rola kierowcy ogranicza się jedynie do podania pojazdowi dokładnego adresu celu podróży. Opracowany system oprócz stosowania go w pojazdach produkowanych przez Volvo ma być również sprzedawany innym producentom zainteresowanym zastosowaniem tej technologii.

Pojazdy autonomiczne wykorzystywać będą technologie takie jak V2X (oparty na standardzie 802.11p), kamery, radary, LIDARy, GNSS (w tym GPS) i inne.

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

 

                     

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand